Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Combo Canon 10D + EF 70-200 f/2.8L IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Combo Canon 10D + EF 70-200 f/2.8L IS USM

    Hallo iedereen,

    Mijn vrouw en ik willen ons wat meer toeleggen op de digitale fotografie, en ons klein digitaal toestelletje inruilen voor een spiegelreflex.

    Ons eerste gedacht was een Canon 400D met EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM objectief.

    Na enkele dagen meerdere forums en sites te hebben bekeken, werden we al vlug verliefd op de EF 70-200 f/2.8L IS USM, die voor onze doeleinden, naar mijn mening, zeer geschikt is. De prijs kwam wat hard aan, maar met kerst en eindejaarspremie in zicht, is het haalbaar.

    Nu komt mijn pa doodleuk vertellen dat ik zijn body en toebehoren kan krijgen. Dit een Canon 10D, in onberispelijk staat met zeer weinig kliks. Jammer genoeg bezit hij alleen maar een groothoekobjectief.

    Mijn vraag is nu. Is de Canon 10D een goede combo met de EF 70-200 f/2.8L IS USM?

    Ik ben daar redelijk van overtuigd, maar als leek is het altijd goed om bevestiging te krijgen van mensen met ervaring

    alvast bedankt,

    Alex

  • #2
    Re: Combo Canon 10D + EF 70-200 f/2.8L IS USM

    zeker! waarom zou dat niet goed zijn?
    ik gebruik (nog steeds) tot grote tevredenheid mijn 10D, en alhoewel
    niet met een EF70-200f2.8, in het verleden toch met een EF200f2.8,
    een EF80-200f2.8, een EF400f5.6 ...

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Combo Canon 10D + EF 70-200 f/2.8L IS USM

      Ik heb de 10D ook nog tot voor kort gebruikt. Hele goede camera, maar heeft wel wat nadelen. Zo liep ik er wel eens tegen de beperkingen aan zoals de opstarttijd (mijn 30D is altijd aan en vanaf standby duurt het 1/10de sec voor ik kan schieten) en boven de 400 iso heb je al storend ruis.

      Probeer voor een 20D te gaan. Deze is sneller en heeft een veel betere sensor.
      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Combo Canon 10D + EF 70-200 f/2.8L IS USM

        Oorspronkelijk geplaatst door Alexje Bekijk bericht
        Hallo iedereen,

        Mijn vrouw en ik willen ons wat meer toeleggen op de digitale fotografie, en ons klein digitaal toestelletje inruilen voor een spiegelreflex.

        Ons eerste gedacht was een Canon 400D met EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM objectief.

        Na enkele dagen meerdere forums en sites te hebben bekeken, werden we al vlug verliefd op de EF 70-200 f/2.8L IS USM, die voor onze doeleinden, naar mijn mening, zeer geschikt is. De prijs kwam wat hard aan, maar met kerst en eindejaarspremie in zicht, is het haalbaar.

        Nu komt mijn pa doodleuk vertellen dat ik zijn body en toebehoren kan krijgen. Dit een Canon 10D, in onberispelijk staat met zeer weinig kliks. Jammer genoeg bezit hij alleen maar een groothoekobjectief.

        Mijn vraag is nu. Is de Canon 10D een goede combo met de EF 70-200 f/2.8L IS USM?

        Ik ben daar redelijk van overtuigd, maar als leek is het altijd goed om bevestiging te krijgen van mensen met ervaring

        alvast bedankt,

        Alex
        10D + 70-200 2.8 is top!! werk in raw, zo haal je het meeste uit de camera!
        Succes.
        Last edited by Rudy; 10 december 2007, 19:33.

        Comment


        • #5
          Re: Combo Canon 10D + EF 70-200 f/2.8L IS USM

          Bedankt voor de reacties. Ben mij wel bewust van de "beperkingen" op een 10D, maar als beginner(s) vind ik dat we toch een degelijke start kunnen maken met deze combo. Zeker in acht genomen dat we de 10D krijgen en dan nog de cash back actie van Canon voor het objectief.
          We opteren liever om eerst een degelijk objectief te kopen. Eens we alles wat onder de knie krijgen, kunnen we binnen een jaartje of zo, nog steeds overwegen om een ander body aan te schaffen.

          Ben juist enkele hoofdstukken aan het doornemen over RAW. Lijkt mij wel "the way to go"

          Nog eens bedankt voor de bevestigingen

          Comment


          • #6
            Re: Combo Canon 10D + EF 70-200 f/2.8L IS USM

            Oorspronkelijk geplaatst door Alexje Bekijk bericht
            Bedankt voor de reacties. Ben mij wel bewust van de "beperkingen" op een 10D, maar als beginner(s) vind ik dat we toch een degelijke start kunnen maken met deze combo. Zeker in acht genomen dat we de 10D krijgen en dan nog de cash back actie van Canon voor het objectief.
            We opteren liever om eerst een degelijk objectief te kopen. Eens we alles wat onder de knie krijgen, kunnen we binnen een jaartje of zo, nog steeds overwegen om een ander body aan te schaffen.

            Ben juist enkele hoofdstukken aan het doornemen over RAW. Lijkt mij wel "the way to go"

            Nog eens bedankt voor de bevestigingen
            Canon DPP raw convertor werkt top, en is ook gratis te verkrijgen!

            Comment

            Working...
            X