Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jeu de bague macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jeu de bague macro

    Ik zag op ebay iets te koop staan als : "Jeu de bague macro pr Pentax K PK K10D K100D K110D istD".

    Ik zie dat het iets te maken heeft met Macro-opname.
    Op ebay staat een foto lijkt mij om een tussenstuk te gaan om macro-opnames te nemen ... prijs is maar 15,-euro !!!
    zou het de moeite zijn want komt 7,-euro verzending bij het zou van China komen !
    Pentax K10D - 18-55mm en 50-200mm .
    Flitser Pentax AF 360 FGZ

  • #2
    Re: Jeu de bague macro

    't is een "set" tussenringen met pentax-vatting.
    enkel mechanische, dus geen overzetting van info
    of functionaliteiten.

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Jeu de bague macro

      Ik heb die zelf liggen (ook via eBay uit China). Niet slecht, ze doen wat ze moeten doen, maar je kan ze wel enkel gebruiken met objectieven die een diafragmaring hebben, dus niet met je DA18-55...

      Als je ze percé wil, mag je ze bij mij komen halen voor EUR 15 zonder verzendingskosten! Ik heb intss twee setjes tssringen, en bij m'n andere hebben alle elementen een K-vatting, hier moet je telkens de voorste en achterste ring in je combinatie bijschroeven, dus wat omslachtiger...

      Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

      Comment


      • #4
        Re: Jeu de bague macro

        Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
        Ik heb die zelf liggen (ook via eBay uit China). Niet slecht, ze doen wat ze moeten doen, maar je kan ze wel enkel gebruiken met objectieven die een diafragmaring hebben, dus niet met je DA18-55...

        Als je ze percé wil, mag je ze bij mij komen halen voor EUR 15 zonder verzendingskosten! Ik heb intss twee setjes tssringen, en bij m'n andere hebben alle elementen een K-vatting, hier moet je telkens de voorste en achterste ring in je combinatie bijschroeven, dus wat omslachtiger...

        Wim

        bedankt voor de reactie .

        wat je daar zegt ;" je kan die dingen enkel gebruiken op objectieven met diafragmaring ... nou welke zijn dat dan , ik heb deze besteld : "Pentax P-DA 50-200mm f/4-5.6 ED" ....
        Pentax K10D - 18-55mm en 50-200mm .
        Flitser Pentax AF 360 FGZ

        Comment


        • #5
          Re: Jeu de bague macro

          Oorspronkelijk geplaatst door gravis Bekijk bericht
          bedankt voor de reactie .

          wat je daar zegt ;" je kan die dingen enkel gebruiken op objectieven met diafragmaring ... nou welke zijn dat dan , ik heb deze besteld : "Pentax P-DA 50-200mm f/4-5.6 ED" ....
          Geen van de recente DA objectieven heeft nog een diafragmaring, dus ook niet de DA50-200. Uitzondering zijn de DFA's, i.e. de DFA50/2.8 macro en de DFA100/2.8 macro. Alle oudere objectieven (o.a. de FA reeks) hebben nog wel een diafragmaring, maar ook daar zijn er weer uitzonderingen, i.e. de goedkope FAJ's die ook zonder diafragmaring werden gemaakt...

          Voor een volledige lijst met Pentax-objectieven: http://kmp.bdimitrov.de/lenses/index.html

          hth, Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

          Comment

          Working...
          X