Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kodak ZD710

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kodak ZD710

    Ik heb wat zitten rondneuzen en heb gemerkt dat er niet zo veel gebruikers
    van Kodak zijn op dit forum.Eerder word het merk afgeraden of niet als volwaardig toestel beschouwd,meestal door diegenen die zelf geen Kodak toestel bezitten en louter voortgaan op de tests en reviews (vooroordelen?).
    Ik heb een ZD710 en voor de prijs van €200 vind ik dit een behoorlijk toestel.
    Misschien zijn er nog gebruikers van een soortgelijk toestel hier.Ik zou graag eens weten wat hun bevindingen zijn.
    Ik heb een testfoto bijgevoegd.


  • #2
    Re: Kodak ZD710

    Op dit moment gebruik ik de Kodak Z740. Een gelijkaardig toestel, maar dan met een sensor die 2 Megapixels minder heeft als het type dat jij vermeldt.
    Ik fotografeer graag waterwild en deze camera schiet, door zijn trage focussnelheid, schromelijk tekort als de beestjes snel bewegen.
    Alleen het optisch zoombereik is bruikbaar. Kom je in het digitale zoombereik, dan gaat de kwaliteit snel achteruit.
    Ik ga hier helemaal niet beweren dat ik een goed fotograaf ben, maar je kan eens kijken naar de foto's die ik hier gepost heb.

    Ook de foto's op deze website zijn bijna allemaal met de Z740 gemaakt. Door de structuur van de website heb ik alle foto's moeten verkleinen tot 510 pixels aan de langste zijde. Een écht goede referentie is het eigenlijk niet.
    De bewerkingen die op deze foto's zijn toegepast, beperkten zich tot uitsnijden en eventueel een beetje oplichten.

    Misschien vindt jij de kwaliteit van deze foto's voldoende.

    Ik ben aan 't sparen voor een échte DSLR.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Kodak ZD710

      Allereerst complimenten voor de website, hoewel ik geen sportvisser ben heb ik met interesse zitten kijken naar de vangsten (wat een beesten zeg) maar ook naar de mensen...

      En daar vind ik dat je toch de kracht van zo'n camera ziet hoor. Het is geen kanon wat je onder die mensen hun neus drukt. Hierdoor blijft het allemaal wel spontaan. Voor zo'n compactere camera zijn de resultaten zeker voor een website goed genoeg. Wel is het zo dat het allemaal statische foto's zijn. Dit zal wel niet voor niks zijn, waarschijnlijk schiet de autofocus snelheid te kort. Is de camera daarom slecht?

      Ligt aan je bedoelingen die je hebt met de camera. Zolang het allemaal niet te snel gaat. Jij zelf ook wat kennis hebt van fotografie, kun je een heel eind komen. Zolang de omstandigheden gunstig zijn voor de camera (genoeg licht, object niet te snel is...)

      Groetjes,
      Bart

      (Ps ik heb de camera zelf niet, maar vond de foto's op de website wel sprekend... en daar gaat het toch om)

      Comment

      Working...
      X