Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kalibreren monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kalibreren monitor

    Wat is op dit moment een interessant middel om mijn CRT-scherm te kalibreren?
    Het moet enkel dienen om mijn vakantiefoto's te bewerken, ik ben maar een hobbyist, dus ik hoef geen peperdure oplossingen. Ik zou graag ongeveer de goede kleuren benaderen, maar het hoeft zeker niet professioneel.
    IntoWildlife

  • #2
    Re: kalibreren monitor

    ColorVision Spyder 2 Express

    Door een nieuwere versie is deze sterk in prijs gedaald.

    € 89,00 http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=17402
    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

    Comment


    • #3
      Re: kalibreren monitor

      ja, de spyder is best ok!
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: kalibreren monitor

        Lijkt me ook wel interessant om eindelijk mijn scherm eens degelijk af te schermen.
        Zou ik op die manier mijn tv ook kunnen afstellen, als ik de spyder ipv op mijn computerscherm op de tv hang? (ik weet dat er een speciale tv-versie bestaat, maar twee toestellen kopen vind ik iets te duur )
        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

        Comment


        • #5
          Re: kalibreren monitor

          Met de juiste software zal het misschien wel werken. Maar de standaard spyder express software gaat de instellingen via de (driver)software van de grafische kaart corrigeren.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: kalibreren monitor