Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kalibreren monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kalibreren monitor

    Wat is op dit moment een interessant middel om mijn CRT-scherm te kalibreren?
    Het moet enkel dienen om mijn vakantiefoto's te bewerken, ik ben maar een hobbyist, dus ik hoef geen peperdure oplossingen. Ik zou graag ongeveer de goede kleuren benaderen, maar het hoeft zeker niet professioneel.
    IntoWildlife

  • #2
    Re: kalibreren monitor

    ColorVision Spyder 2 Express

    Door een nieuwere versie is deze sterk in prijs gedaald.

    € 89,00 http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=17402
    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

    Comment


    • #3
      Re: kalibreren monitor

      ja, de spyder is best ok!
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: kalibreren monitor

        Lijkt me ook wel interessant om eindelijk mijn scherm eens degelijk af te schermen.
        Zou ik op die manier mijn tv ook kunnen afstellen, als ik de spyder ipv op mijn computerscherm op de tv hang? (ik weet dat er een speciale tv-versie bestaat, maar twee toestellen kopen vind ik iets te duur )
        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

        Comment


        • #5
          Re: kalibreren monitor

          Met de juiste software zal het misschien wel werken. Maar de standaard spyder express software gaat de instellingen via de (driver)software van de grafische kaart corrigeren.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: kalibreren monitor

            Mmm, dat laatste kan misschien ook vervelend zijn aangezien ik werk in een virtuele windowsmachine op een linuxhost.
            Iemand een idee of dit zou werken?
            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

            Comment


            • #7
              Re: kalibreren monitor

              De spyder 2 express geeft inderdaad een goed resultaat tegen een redelijke prijs.
              Als je wil vind je op de site van Marc-en-ciel veel informatie over Kleurbeheer.
              Vriendelijke groeten,Raf

              www.rafvandenbogaert.be

              Comment


              • #8
                Re: kalibreren monitor

                Is eindelijk wel betaalbaar alternatief.

                Wel opletten, volgens een reviewer op de bovengenoemde site, kan je mbv de express versie enkel 1 monitor calibreren.

                Terwijl ik op de colorvision site daar toch niets van terug vindt.
                Quote van de website.
                Award-winning Spyder2 colorimeter, the standard for on-screen accuracy, precisely calibrates all of your CRT, LCD, and laptop displays to industry standards.


                Kan evt iemand met een express versie dit ontkennen/bevestigen ?

                LimBo
                Presumption is the mother of all cock-ups

                Comment


                • #9
                  Re: kalibreren monitor

                  Oorspronkelijk geplaatst door LimBo Bekijk bericht
                  Is eindelijk wel betaalbaar alternatief.

                  Wel opletten, volgens een reviewer op de bovengenoemde site, kan je mbv de express versie enkel 1 monitor calibreren.

                  Terwijl ik op de colorvision site daar toch niets van terug vindt.
                  Quote van de website.



                  Kan evt iemand met een express versie dit ontkennen/bevestigen ?

                  LimBo
                  Je kan voor zover ik weet ( heb de pro versie : omdat daar enkel een beamer inzat) wel niet 1... maar enkel met 1 .. instelling werken....
                  zo. staat bv. de gammakleur vast : op de pro kan je deze aanpassen... etc. ...
                  dus niet 1 scherm... maar wel met 1 vaste door hen bepaalde "scherminstelling".

                  Van de site van colorvision : For Mac and Windows, calibrates all of your CRT, LCD, or laptop monitors for....
                  maar er staat dus bij.. in 3 stappen.. en met de pro.. is dat in ..8....9 stappen ??? die vraagt welk gamma.. welke achtergrondverlichting.. welk scherm.. kan je de kleuren regelen van je display... ( dus dan kan je de kleuren alzo al zetten dat die al weinig afwijken. en veranderd er weinig soft op je schermkaart.. de andere zal alles op je pc doen.. en niets met je scherm enzo vermoed ik...

                  Comment


                  • #10
                    Re: kalibreren monitor

                    Mijn besluit is genomen, ik ga de Spyder3Elite kopen.
                    Iemand een idee waar je zoiets het best koopt?
                    IntoWildlife

                    Comment


                    • #11
                      Re: kalibreren monitor

                      Oorspronkelijk geplaatst door Oostham Bekijk bericht
                      Mijn besluit is genomen, ik ga de Spyder3Elite kopen.
                      Iemand een idee waar je zoiets het best koopt?

                      Neem contact op met deze http://www.marc-en-ciel.be/kleurbeheer.html

                      en dan krijg je een goede uitleg en een goede prijs.

                      Die uitleg is toch wel het belangrijkste.

                      Comment


                      • #12
                        Re: kalibreren monitor

                        Oorspronkelijk geplaatst door Oostham Bekijk bericht
                        Mijn besluit is genomen, ik ga de Spyder3Elite kopen.
                        Iemand een idee waar je zoiets het best koopt?
                        In the states.....colorvision hanteerd net als canon het principe $=€
                        Nu de dollar laag staat.....
                        Heel interessant als je mensen kent in Amerika die met de feestdagen misschien op bezoek komen, of al je iemand kent die naar ginder moet....(vliegtuigpersoneel, etc).

                        Spijtig genoeg was mijn vriendin vorige week in Amerika voor 't werk, had ik het eerder geweten, dan wilde ik gerust vragen voor jou...
                        #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                        Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

                        Comment


                        • #13
                          Re: kalibreren monitor

                          Amerika zou tof geweest zijn, heb nu marc-en-ciel gecontacteerd.
                          Zij raden de spyder3elite zelfs af en vinden de Eye-One Display 2 beter, iemand die dit kan bevestigen of ontkennen?
                          IntoWildlife

                          Comment


                          • #14
                            Re: kalibreren monitor

                            Oorspronkelijk geplaatst door Oostham Bekijk bericht
                            Amerika zou tof geweest zijn, heb nu marc-en-ciel gecontacteerd.
                            Zij raden de spyder3elite zelfs af en vinden de Eye-One Display 2 beter, iemand die dit kan bevestigen of ontkennen?
                            Oops, 'k hoor het al, 'k heb mij ook weer eens iets gekocht
                            #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                            Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

                            Comment


                            • #15
                              Re: kalibreren monitor

                              Misschien een rare vraag hier maar omdat dit toch over kalibratie gaat.

                              Regelt zo'n kalibratie apperaat ook de helderheid en of eventueel contrast van je monitor ?

                              En als je nu 20 verschillende typen pc en scherm naast elkaar zet en je kalibreerd deze allemaal, geven deze dan allemaal hetzelfde beeld of zit hier dan nog steeds verschil in?
                              En in hoeverre komen kalibratie apperaten overeen? (marc-en-ciel raad de ene af en vind de andere beter )
                              Is dat voor de niet pro kalibreerders te zien?

                              Zomaar 2 vragen die mij toch wel boeien en denk dat de meesten hier er ook iets aan hebben.

                              Greetz rich
                              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                              Comment

                              Working...
                              X