Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

    Ik dacht dat ik eruit was... maar dan sloeg de twijfel terug toe...

    Dat het een canon 400D zou worden stond vast en na veel wikken en wegen zou ik die kopen in combinatie met de 18-55IS en 55-250IS lenzen. Echter na nog wat kijken en vergelijken op verschillende sites dit pakket gezien bij foto rubens

    ik weet dat de lenzen in dit pakket wat minder zijn maar de prijs van het geheel deed me terug twijfelen. In mijn eerste geval zit ik duurder (maar met betere lenzen) en moet ik nog eens alle accessoires apart bijkopen. In het totaal pakket bij foto rubens heb ik alles om aan de slag te gaan.

    Waar moet een groentje (want dat ben ik 100%) in de fotografie zijn aandacht op richten een mooi setje voor een lage prijs om te beginnen en zijn camera te leren kennen of onmiddellijk investeren in beter glaswerk...

    Alvast bedankt voor jullie hulp
    Een blog over internet, telefonie, hard- en software : Multimedia Talk

  • #2
    Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

    LET OP: dit pakket van Rubens bevat de NIET-IS lenzen
    (achteraf bijgevoegd omdat de meeste mensen alles maar half lezen)

    De eerste testen van de IS versies zijn zeer lovend

    Canon is verplicht deze goedkoop uit te brengen om de concurrentie van de merken met IS in de body te pareren

    Als je deze nu koopt is er veel meer kans dat je binnen een paar maand geen totaal nieuwe en veel duurdere lenzen zal moeten kopen, wat met de oude versies bijna zeker het geval zal zijn

    Ik ga de 18-55 IS ook kopen, 3 stops IS, dat wil zeggen op 18mm met 1/4 sec uit de hand, wil ik altijd in mijn tas hebben
    Last edited by palombian; 9 december 2007, 19:11. Reden: 2 eerste regels bijgevoegd: poster wou de IS lenzen kopen en vroeg mening over pakket

    Comment


    • #3
      Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

      ga dit pakket zeker niet kopen !!!!!!!
      die 2 lenzen zijn zeer slecht en doen de body absoluut onrecht aan, dus zeker geen mooie scherpe foto's hiermee !!!!
      die 18-55 is de oude kitlens, moest je toch geïnteresseerd zijn je mag hem van mij overkopen ....
      die 55-200 zal ook wel niet veel soeps zijn

      geloof mij, dit is goede raad, investeer misschien beter je centjes in bijvb de 28-135 van Canon, het zal duurder zijn maar je zal tenminste deftige foto's hebben
      Mijn website: http://www.michelpyck.be

      Comment


      • #4
        Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        De eerste testen van de IS versies zijn zeer lovend

        Canon is verplicht deze goedkoop uit te brengen om de concurrentie van de merken met IS in de body te pareren

        Als je deze nu koopt is er veel meer kans dat je binnen een paar maand geen totaal nieuwe en veel duurdere lenzen zal moeten kopen, wat met de oude versies bijna zeker het geval zal zijn

        Ik ga de 18-55 IS ook kopen, 3 stops IS, dat wil zeggen op 18mm met 1/4 sec uit de hand, wil ik altijd in mijn tas hebben
        het gaat hier in dit pakket niet om de nieuwe 18-55 IS maar de oude kitlens - en die is zo goed als niks waard ....
        Mijn website: http://www.michelpyck.be

        Comment


        • #5
          Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

          Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
          ga dit pakket zeker niet kopen !!!!!!!
          die 2 lenzen zijn zeer slecht en doen de body absoluut onrecht aan, dus zeker geen mooie scherpe foto's hiermee !!!!
          die 18-55 is de oude kitlens, moest je toch geïnteresseerd zijn je mag hem van mij overkopen ....
          die 55-200 zal ook wel niet veel soeps zijn

          geloof mij, dit is goede raad, investeer misschien beter je centjes in bijvb de 28-135 van Canon, het zal duurder zijn maar je zal tenminste deftige foto's hebben
          Ok dit is duidelijk advies: pakket niet kopen! met de 28-135 zul je deze lens bedoelen (klik) denk ik. Zou je deze dan nemen boven de twee lenzen die ik aanhaalde???
          Een blog over internet, telefonie, hard- en software : Multimedia Talk

          Comment


          • #6
            Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

            Oorspronkelijk geplaatst door cassie Bekijk bericht
            Ok dit is duidelijk advies: pakket niet kopen! met de 28-135 zul je deze lens bedoelen (klik) denk ik. Zou je deze dan nemen boven de twee lenzen die ik aanhaalde???
            Inderdaad dat is de lens die ik bedoel; je zal wel een kleiner bereik hebben maar wat heb je aan de 18-55 en de 55-200 die een groter bereik bieden maar een inferieure fotokwaliteit ...

            sommigen zullen ook de 400D aanraden in combinatie met de 17-85 en de 70-300 lens om een groot bereik te dekken, die 70-300 is trouwens een zeer goede lens, een "verborgen L-lens"

            het zal allemaal wat duurder zijn maar op lange termijn zeker de goedkoopste oplossing ...

            op onderstaande link foto's met mijn 400D en 28-135:

            Mijn website: http://www.michelpyck.be

            Comment


            • #7
              Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

              Op photozone.de staat de test van de nieuwe 18-55IS en zojuist is de test van de 55-250IS gepost .. de nieuwe "kitlens" is zeer goed .. de lange zoom is niet echt veel soeps ..
              FWIW

              Comment


              • #8
                Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Op photozone.de staat de test van de nieuwe 18-55IS en zojuist is de test van de 55-250IS gepost .. de nieuwe "kitlens" is zeer goed .. de lange zoom is niet echt veel soeps ..
                FWIW
                het pakket van foto rubens is nog met de oude kitlens => dus niet nemen
                Mijn website: http://www.michelpyck.be

                Comment


                • #9
                  Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

                  Wat is je budget?
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

                    Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                    ga dit pakket zeker niet kopen !!!!!!!
                    die 2 lenzen zijn zeer slecht en doen de body absoluut onrecht aan, dus zeker geen mooie scherpe foto's hiermee !!!!
                    die 18-55 is de oude kitlens, moest je toch geïnteresseerd zijn je mag hem van mij overkopen ....
                    die 55-200 zal ook wel niet veel soeps zijn

                    geloof mij, dit is goede raad, investeer misschien beter je centjes in bijvb de 28-135 van Canon, het zal duurder zijn maar je zal tenminste deftige foto's hebben
                    Akoord geen toplenzen maar voor hun geld toch zeker niet slecht. Hier een voorbeeldje http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=185826 is deze dan zo slecht? genomen met kitlens 18-55.
                    Groetjes Steco

                    Comment


                    • #11
                      Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                      Akoord geen toplenzen maar voor hun geld toch zeker niet slecht. Hier een voorbeeldje http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=185826 is deze dan zo slecht? genomen met kitlens 18-55.
                      Idd .. ik heb ook "goede" fotos met de standaard kitlens .. en dan kocht ik een Sigma 17-70 .. sja, dan pas heb je een vergelijkingspunt he ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Idd .. ik heb ook "goede" fotos met de standaard kitlens .. en dan kocht ik een Sigma 17-70 .. sja, dan pas heb je een vergelijkingspunt he ...
                        Het gaat erom dat ik vind dat de kitlenzen wel hun geld waard zijn. Ik wil hier niet gaan vergelijken met andere lenzen. Er is altijd beter en duurder.........
                        Groetjes Steco

                        Comment


                        • #13
                          Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                          Het gaat erom dat ik vind dat de kitlenzen wel hun geld waard zijn. Ik wil hier niet gaan vergelijken met andere lenzen. Er is altijd beter en duurder.........
                          de oude kitlenzen zijn puur een waste of money, dat is mijn idee erover

                          misschien dat de nieuwe 18-55IS stukken beter is, deze is dan wel de moeite, maar ik zou het wel eerst zelf met eigen ogen moeten zien vooraleer ik het geloof ...
                          Mijn website: http://www.michelpyck.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

                            bij zéér goede lichtomstandigheden of bij gebruik van flits... en geen nood aan snelle beeldjes genre sport-foto's... dan zijn de niet_IS lenzen zeer zeker een waardig alternatief om mee te beginnen.
                            Echter, als je kan kiezen... zijn de IS-ers altijd maar dan ook altijd hun geld/meewaarde waard!
                            Imagination is more important than knowledge...
                            http://www.kiekje.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

                              Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                              de oude kitlenzen zijn puur een waste of money, dat is mijn idee erover

                              misschien dat de nieuwe 18-55IS stukken beter is, deze is dan wel de moeite, maar ik zou het wel eerst zelf met eigen ogen moeten zien vooraleer ik het geloof ...
                              Ik mag er dan vanuitgaan dat de foto in post 10 slecht is naar jou gedacht?
                              Groetjes Steco

                              Comment

                              Working...
                              X