Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaffen DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaffen DSLR

    Hoi

    Ik weet dat er al een heleboel van deze topics bestaan, maar elk geval is net ietsje anders. Ik twijfel ook tussen een aantal camera's, nl. de 400D, 30D of D80. Mijn budget is ongeveer €1000 incl. lens/lenzen, geheugenkaart. Gelieve daar rekening mee te houden bij het aanraden van een camera.

    Reden van twijfel:

    400D: goedkoopste (ook cashback), meer investeren in lenzen? Minst stevige.
    30D: duurder, maar wel stevigere uitvoering, ook ouder model (40D is buiten budget), dus moeilijk te verkrijgen? Technisch de beste?

    De lenzen van Canon lijken ook goedkoper te zijn? Zijn deze van slechtere kwaliteit in vgl. met de equivalente lenzen van Nikon?

    D80: steviger dan de 400D, maar minder stevig dan de 30D, ook tamelijk duur.

    Ik ben voornamelijk geintresseerd in portret- en sportfotografie. Ook landschap/natuur komt er wel eens aan te pas. Ik heb momenteel een Panasonic FZ8 maar voel mij een beetje beperkt door de mogelijkheden van deze camera.

    Ook graag nog raad met de lenzen om erbij te kopen, of moet ik daarvoor een apart topic opstarten in het andere forum?

  • #2
    Re: Aanschaffen DSLR

    je kan alvast eens hier lezen...

    ok wat bedoel ik nu met deze titel? ik twijfel in aankoop een beetje tussen de pentax k10d en de k100d super hierbij wil ik een 18-250 kopen (heerlijk bereik...) maar ik zou graag ook binnen veel foto's trekken (de gekende familiefeestjes om mee te beginnen) is dit te doen met deze lens? (binnen is zo'n groot bereik niet



    de lenzen zijn immers belangrijker dan het toestel...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaffen DSLR

      Verder nog iemand die me wil helpen?

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaffen DSLR

        Tja ik heb een Olympus E510 met de twee kitlenzen
        Ik zou zeggen lees eens wat testen over die camera en misschien kan dat je overtuigen
        Kost in nederland 816€ met nog 100€ cashback
        Heb je een bereik van 28mm tot 300mm

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaffen DSLR

          Het goedkoopste is de Nikon D40 met kitlens + 3x 1gig SD kaartjes in de MediaMarkt

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaffen DSLR

            Tja, ik kan je mijn set-up warm aanbevelen: een Pentax K100D met Sigma 10-20mm en 18-200mm. Ondertussen is de K100D super uit. Het ganse zootje gaat je dan ongeveer 1100 Euro kosten.
            Homo Sapiens Pentaxiensis

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaffen DSLR

              Gezien je budget heb je niet veel keuze en een echt ideale setup voor wat je wil ga je voor dat geld niet bereiken.

              Mijn voorstel zou zijn:

              400D (want goedkoopste)
              + 18-55 IS want dat is de beste all round lens die je binnen je budget gaat vinden.
              +55-250 IS nog niet veel info hierover maar je hebt een dergelijke lens wua bereik nodig voor je sport.
              + 50-1.8 want toplens en heel goed en nodig voor je portretten.

              Alles samen ong 1070€

              Dit is zeker niet hetgeen ik zou aanraden moest je budget hoger liggen maar ik ben uitgegaan van je budget en het feit dat je minimaal het basisbereik wil voor wat je wenst te gaan doen.

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaffen DSLR

                Oorspronkelijk geplaatst door Matthijs Bekijk bericht

                Mijn budget is ongeveer €1000 incl. lens/lenzen, geheugenkaart. Gelieve daar rekening mee te houden bij het aanraden van een camera.
                Nikon D40x + 18-135mm : 825€ http://www.bythom.com/18135lens.htm
                Nikon SB600 : 220€ een flash als deze is heel nuttig voor portret fotografie!

                weet niet als er hier ook cashback acties voor bestaan...

                of
                Nikon D40X + 18-200mm VR : 1150€ http://www.kenrockwell.com/nikon/18200.htm

                bedenk wel dat de lenzen veel belangrijker zijn dat het toestel...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaffen DSLR

                  Gebruikte D200 met 18-70 lens!
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaffen DSLR

                    Ik heb ook getwijfeld en ben terecht gekomen bij olympus E-510. Een veelzijdig toestel met alle toeters en bellen. Over het algemeen krijgen de 2 kitlenzen goede beoordelingen en ik kan dit alleen maar bevestigen. Op dit ogenblik is de aankoop extra aantrekkelijk met de nu ook in België geldende cash back. Dus voor 860 euro - 100 euro (cashback) een toestel met beeldstabilisatie, live-view, degelijke anti stof, 2 goede lenzen met zonnekap (dit ontbreekt wel eens bij sommige merken),... Waar ik het toestel gekocht heb kreeg ik er nog eens een extra accu, 2G geheugenkaart en originele olympus fototas gratis bij. Ik ben dus tevreden.
                    Ik heb ook lang getwijfeld over de canon 400D en pentax K10. De eerste is het niet geworden omdat ik uiteindelijk toch een paar honderd euro meer moest uitgeven om een degelijke lenzen te hebben. De K10 vond ik log + vrij ingewikkeld.

                    Comment

                    Working...
                    X