Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ultra compact

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ultra compact

    Ik wil naast mijn dslr een goed compactje om steeds bij me te hebben. Aan de broeksriem zeg maar.
    Mijn voorwaarden zijn:
    - 6 tot 8 megapixels
    - Image stabilisation
    - kleine shutterlag
    - super compact
    - Voice recording (geen commentaar bij een foto, maar gewoon apart)
    - acceptabele ruis bij hogere iso

    Ik weet het, ik vraag teveel, maar als je een dslr gewoon bent, dan heb je het moeilijk met de beperkingen van een compact.

    Na wat zoekwerk kom ikzelf uit bij Nikon Coolpix S510 en Canon 860 IS of 950 IS. En uit deze drie komt de Nikon dan op de eerste plaats te staan.

    Wat denken jullie hiervan. Wie heeft er nog suggesties. Maak ik beoordelingsfouten?

    Dankjewel voor je input
    Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

  • #2
    Re: ultra compact

    Ik zou ook eens bij Fuji kijken... ( zijn redelijk goed op gebied van ruis)

    Comment


    • #3
      Re: ultra compact

      ricoh caplio R7, wordt vergeleken met de 860is van canon maar stuk goedkoper. Krijgt bijna overal 4op5 of 9op10. Heb hem zelf besteld. Volgend weekend zou ik hem moeten hebben

      Comment


      • #4
        Re: ultra compact

        Ik heb sinds enkele weken een Canon 860 IS, en ik ben er zeer tevreden van. Ik ben maar een amateur, mijn andere camera is een Kodak 6490 (denk ik, al 3 jaar oud nu met 10x Zoom) en ik wou iets compact met als belangrijke voorwaarde: 28mm breedhoek.
        Ik heb er nog geen moment spijt van gehad, ik kan met niet veel vergelijken, maar het ding stelt enorm snel scherp, batterij gaat lekker lang mee (250 foto's waarvan het merendeel met flits), schrijft zeer snel weg op de SanDisk Ultra II 2GB geheugenkaart, interface werkt zeer vlotjes en alles gaat zoals je het wenst.
        Conclusie: voor mij is dit de perfecte koop geweest, fantastisch party-camera, dit is ook waarom ik hem gekocht heb.
        Gekocht op fotokonijnenberg.be, een verschil van 86€ met de fnac...

        Comment

        Working...
        X