Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prime 10 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prime 10 mm

    Bestaat dit, een prime 10 mm die geen fisheye is ?
    Of wat is de breedste lichtsterke prime ?
    Mvg. Renzowoef
    Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

  • #2
    Re: prime 10 mm

    niet tevreden van je 10-20 sigma?
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: prime 10 mm

      De Ef 14mm 2.8 is de breedste non-fisheye prime voor Canon. Wel een hoog prijskaartje. 14 mm is enorm breed op een fullframe.....maar op een crop-camera gaat er weer flink wat breedhoek verloren. Ik verwacht ook niet dat men gauw een 10mm breedhoek zal kunnen maken welke bijna geen vervorming heeft en toch nog enigzins betaalbaar zou blijven.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: prime 10 mm

        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        niet tevreden van je 10-20 sigma?
        Jawel, zeer zeker, maar ik dacht zo maar even, ik fotografeer voor 90% op 10 mm met deze lens, en zou het dan niet prachtig zijn mocht er een prime 10 mm f 1.4 bestaan of zo iets

        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        De Ef 14mm 2.8 is de breedste non-fisheye prime voor Canon. Wel een hoog prijskaartje. 14 mm is enorm breed op een fullframe.....maar op een crop-camera gaat er weer flink wat breedhoek verloren. Ik verwacht ook niet dat men gauw een 10mm breedhoek zal kunnen maken welke bijna geen vervorming heeft en toch nog enigzins betaalbaar zou blijven.
        Ik blijf dan maar nog even bij mijn sigma 10 - 20, 14 mm op mijn crop camera in niet breed genoeg
        Mvg. Renzowoef
        Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

        Comment


        • #5
          Re: prime 10 mm

          Als je beter wil dan de kwaliteit van de Sigma dan moet je simpelweg eens de Canon versie proberen, die Sigma wordt steevast de hemel in geprezen maar ik heb nooit gesnapt waarom, een superlens is het zeker niet, er zitten zelfs heel erg slechte tussen, ik heb een relatief goede gehad maar die kon nog op geen uren tippen aan de Canon versie
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: prime 10 mm

            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Als je beter wil dan de kwaliteit van de Sigma dan moet je simpelweg eens de Canon versie proberen, die Sigma wordt steevast de hemel in geprezen maar ik heb nooit gesnapt waarom, een superlens is het zeker niet, er zitten zelfs heel erg slechte tussen, ik heb een relatief goede gehad maar die kon nog op geen uren tippen aan de Canon versie
            Voor mij voldoet mijn sigma van kwaliteit, ik zou allen willen dat hij iets "lichtsterker" was om binnen te kunnen fotograferen en niet onmiddelijk een flits te moeten gebruiken.
            Ik kan wel begrijpen dat de canon beter is, maar zijn prijs is ook stukken "beter "
            Mvg. Renzowoef
            Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

            Comment


            • #7
              Re: prime 10 mm

              soms is toch om een betere compo te bekomen, het wel handig als je een beetje kan in of uitzoomen vind ik.
              gebruik mijn 17-40mml meestal op 17mm, maar tis erg handig als ik aan de zijkanten er wat af wil zoomen, wat dat met naar voren lopen niet lukt.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: prime 10 mm

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                soms is toch om een betere compo te bekomen, het wel handig als je een beetje kan in of uitzoomen vind ik.
                gebruik mijn 17-40mml meestal op 17mm, maar tis erg handig als ik aan de zijkanten er wat af wil zoomen, wat dat met naar voren lopen niet lukt.
                grt,bouk.
                Kan ik inkomen, maar als het nood doet kanje enkele mm toch wel afcroppen zonder veel verlies aan kwaliteit ...
                Mvg. Renzowoef
                Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

                Comment


                • #9
                  Re: prime 10 mm

                  anders de Tokina 11-16 F2.8 (IF) DX Canon
                  lijkt me wel redelijk lichtsterk....
                  *www.InPuT79.be*
                  Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

                  Comment

                  Working...
                  X