Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

upgrade van 350D: 400D+speedlite of 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • upgrade van 350D: 400D+speedlite of 40D

    Goeiedag heren,dames

    't Is weer kerstperiode en de luxeprobleempjes doen zich weer voor.
    nu heb ik de 350D+grip, 17-55 2.8 IS en de 70-300IS.

    Mogenlijkheid 1; de 400D met speedlite en de grip die ik kan overzetten
    2; de 40D zonder grip en zonder flits.

    Ik moet toch regelmatig binnen flitsen met dat standaard flutlampje om de spelende kinderen ed. te pakken te krijgen. De 17-55 is heel goed maar t lukt me toch niet naar behoren zonder flits.(of een lamp bij aan te steken)

    't zijn feestdagen maar mijn budget is ook niet onbeperkt dus de 40D met speedlite is er net teveel aan natuurlijk..
    Dus voor de kenners, is de 40D interesanter op hogere iso en AF? Kan ik het redden zonder flitser? Of is de standaardflits beter dan de 400D ?
    Laat maar komen!

    greetz!

  • #2
    Re: upgrade van 350D: 400D+speedlite of 40D

    De ingebouwde flits van een 40D zal wel dezelfde maximale sterkte geven als die van een 400D. Daar moet je dus niet op rekenen.
    Met een externe flitser heb je wel heel wat meer mogelijkheden dan met het ingebouwde flitsertje.

    Een 40D zal op de hogere iso-waarden wel iets beter presteren dan de 350D, maar daarvan moet je ook geen mirakels verwachten. Op iso 800 heb je met een 40D niet veel ruis, en dan kan je met de ingebouwde flits + f2,8 lens ook al een heel eind flitsen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: upgrade van 350D: 400D+speedlite of 40D

      nooit gedacht aan enkel een flits bijkopen en je 350 houden?

      Het zou goedkoper zijn , ev nog een accecoire bijkopen

      of een 50mm 1.8 ( of 1.4)
      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

      Comment


      • #4
        Re: upgrade van 350D: 400D+speedlite of 40D

        alvast bedankt heren om mee te denken..
        blackbandit, ik heb trouwens naar je goede bevindingen geluisterd ivm de 17-55, bedankt.
        Mutse, ik heb idd gedacht om enkel een speedlite te kopen maar de situatie leent zich nu net iets interessanter.
        Ik kan niet enkel de speedlite aankopen om daarna de btw te recupereren, daarvoor moet er ook een 'digitaal' spullement bijzitten zoals een fototoestel dus. Dan kan het wel.
        Vandaar dat de 350 verkocht is en ik een minimale opleg kan doen naar de 400D en in één keer de speedlite ook kan bijnemen. nog mee?....
        Het grotere schermpje, de megapix en betere sensor,... zijn dan mooi meegenomen.

        greetz!

        Comment

        Working...
        X