Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afbeelding komt als 72 dpi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • afbeelding komt als 72 dpi

    vandaag de canon 350d in huis,canon gewend,maar loop tegen een stom probleempje;
    Als ik mijn foto's via Kaartlezer/camera in de computer laad dan is mijn afb.grootte groot!!!en het gekke is dat de afb.72dpi is??(dit is toch schermresolutie)
    Is de fout bij de instelling door mij gedaan of waar zit hem dat in.
    Bij mijn canon G2 komen ze binnen als 180 dpi.
    Wie weet het,waarschijnlijk simpel maar......
    Ik kan ze natuurlijk wel omzetten naar 250 of300dpi maar dit gaat toch altijd ten koste van.
    Of ligt het (schiet me nu te binnen)aan het installeren van de cam. op de computer,ik kon ze zomaar laden in iphoto.Installeren morgenavond pas jaja door mijn vrouw,die heeft hier meer verstand van.Nou dit is toch wel wat prive.Zij is in Londen dit weekend.....zo is het wel genoeg!!!
    ruudt

  • #2
    Re: afbeelding komt als 72 dpi

    DPI ( wat overingens PPI moet zijn) is in een camera kompleet zinloos... cameras hebben GEEN PPI (DPI) die hebben enkel een XbijY pixel matrix .. enkel als men iets gaat afprinten heeft PPI een betekenis ivm het aantal pixels dat de printer driver per inch moet mappen ..
    Waarom camera fabrikanten een "dpi" waarde in hun cameras willens steken blijft een raadsel net zo goed als beeldverwerkingsprogrammas er een "default" waarde blijven aan toekennen of gewoon die van de camera overnemen .. kompleet zinloos ..

    zie oa http://www.scantips.com/no72dpi.html

    en zoek op google voor "dpi myth" .. lektuur in overvloed

    Comment


    • #3
      Re: afbeelding komt als 72 dpi

      Hartelijk bedankt,vraag me dan wel af waarom bij canon g2=180ppi
      canon 350d=72ppi.
      In ieder geval weer wat geleerd,nou geleerd,het is maar hoe ik het bekijk of ik dit zal snappen.

      Groeten ruudt

      Comment


      • #4
        Re: afbeelding komt als 72 dpi

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        en zoek op google voor "dpi myth" .. lektuur in overvloed
        "Het DPI Mysterie".

        Niet op Google, een artikel op BD zelf van bijna 2 jaar geleden. Staat nu ergens bij "tips".

        Zolang je niet print heeft het "DPI" getal geen enkel belang en geen enkele betekenis.

        Ik kom idd. nog steeds mensen tegen die hun foto's op internet op 72 dpi plaatsen. Totaal nutteloze moeite.

        DPaul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: afbeelding komt als 72 dpi

          Verplaatst naar geschikter forum
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment

          Working...
          X