Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ISO 1250 Nikon D300 - Ruis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ISO 1250 Nikon D300 - Ruis?

    D300 - ISO 1250 - F5.6 - 28 mm -Geen ruisonderderukking uitgevoerd!

    Hier het originele http://www.vandersmissen.eu/bd/DSC_0125-orig.JPG


    Last edited by spoetnik; 8 december 2007, 09:57.
    Frank
    Nikon D800
    www.fotodigiclub.be

  • #2
    Re: ISO 1250 Nikon D300 - Ruis?

    heb je ook een full size versie ?
    ik het is neit super zuiver maar zeker ook niet slecht

    ik denk dat het al beter is dan de iso1250 van mijn 1d mkiin
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #3
      Re: ISO 1250 Nikon D300 - Ruis?

      Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
      heb je ook een full size versie ?
      ik het is neit super zuiver maar zeker ook niet slecht

      ik denk dat het al beter is dan de iso1250 van mijn 1d mkiin

      Hier het originele http://www.vandersmissen.eu/bd/DSC_0125-orig.JPG
      Frank
      Nikon D800
      www.fotodigiclub.be

      Comment


      • #4
        Re: ISO 1250 Nikon D300 - Ruis?

        [QUOTE=spoetnik;1666239]D300 - ISO 1250 - F5.6 - 28 mm -Geen ruisonderderukking uitgevoerd!







        Heb net eens goed "gepixelpeeped"( verdorie wat klinkt dat onwelvoeglijk!),en voor mij ziet dat er heel goed uit.Met een combinatie van hoogdoorlaat en onscherp masker zeker tot 50% (=meer dan A2 formaat)mooi scherp en zonder artefacten afdrukbaar.
        Hetzelfde met mijn D200 zou hoogstens tot A3 kunnen,mits toepassing van noiseware.Ik wacht ongeduldig op mijn D300.



        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: ISO 1250 Nikon D300 - Ruis?

          verdorie, zat net in ander topic nog te zeggen dat ik aan het twijfelen was om d300 te kopen doordat er voor mij toch niet zo veel meerwaarde heeft dan mijn d80 ...

          is er geen ruisonderdrukking toegepast in de camera?

          brr zo weinig ruis ...
          Fuji XPRO1

          Comment


          • #6
            Re: ISO 1250 Nikon D300 - Ruis?

            Ruis wordt pas echt zichtbaar bij minder goede of slechte lichtomstandigheden, als er nog min of meer voldoende licht is zullen de meeste camera's weinig ruis vertonen, zelfs op hogere ISO's. Deze foto is nog in zeer behoorlijke lichtomstandigheden gemaakt . . . probeer eens in een slecht verlichte sporthal met kunstlicht bvb. of in een concertzaal, dat is al heel wat anders dan buitenopname's . . .

            PS : ik ben ook Nikonian en de D300 komt er bij mij waarschijnlijk ook maar dan om andere redenen, zeker niet voor de hogere iso's want daar is de Fuji nog steeds sterker in.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: ISO 1250 Nikon D300 - Ruis?

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Ruis wordt pas echt zichtbaar bij minder goede of slechte lichtomstandigheden, als er nog min of meer voldoende licht is zullen de meeste camera's weinig ruis vertonen, zelfs op hogere ISO's.
              Ben ik het niet helemaal mee eens. Ruis komt imo vooral naar boven in donkere partijen zoals schaduwpartijen ea.
              Ik doe veel ijshockey en dat veelal in slechte lichtomstandigheden maar hier is het wit van het ijs een voordeel zodat de ruis heel goed mee valt maar als ik dan een foto van de toeschouwers, die meestal in donkere achtergronden staan, komt de ruis naar boven.

              De aangehaalde foto toont vrij veel grijze en donkere partijen en is imo wel representatief voor de ruiskwaliteiten van de D300.

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: ISO 1250 Nikon D300 - Ruis?

                Hubert, dat komt toch overeen met wat ik zeg dacht ik of begrijp ik je verkeerd? Ruis is veel zichtbaarder ( natuurlijk in donkere partijen ) bij minder goeie lichtomstandigheden ( je zegt het zelf bij je ijshockey opnames binnen - minder goed licht dus ) als jij je ijshockey buiten moest kunnen fotograferen ga je ook minder last van ruis hebben.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: ISO 1250 Nikon D300 - Ruis?

                  wil je eens 's avonds na 18u eens op straat een foto nemen met de D300 op 3200 ISO ?
                  Fuji XPRO1

                  Comment


                  • #10
                    Re: ISO 1250 Nikon D300 - Ruis?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Hubert, dat komt toch overeen met wat ik zeg dacht ik of begrijp ik je verkeerd? Ruis is veel zichtbaarder ( natuurlijk in donkere partijen ) bij minder goeie lichtomstandigheden ( je zegt het zelf bij je ijshockey opnames binnen - minder goed licht dus ) als jij je ijshockey buiten moest kunnen fotograferen ga je ook minder last van ruis hebben.





                    Precies,en daarom kan de getoonde foto toch dienen als referentie,omdat er veel donkere schaduwen inzitten die fungeren als slechte lichtomstandigheden.Toch?


                    Beste groeten ;

                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #11
                      Re: ISO 1250 Nikon D300 - Ruis?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Hubert, dat komt toch overeen met wat ik zeg dacht ik of begrijp ik je verkeerd? Ruis is veel zichtbaarder ( natuurlijk in donkere partijen ) bij minder goeie lichtomstandigheden ( je zegt het zelf bij je ijshockey opnames binnen - minder goed licht dus ) als jij je ijshockey buiten moest kunnen fotograferen ga je ook minder last van ruis hebben.
                      Waar het op neer komt is dat volgens jou post de foto niet representatief is om een ruis test weer te geven en dat ik dat in feite wel vind. Dat is al.
                      Ze zeggen dikwijls dat je om een ruistest een foto in donkere omstandigheden(slecht licht en zo) moet doen en dat vind ik niet. Er moeten wel in de foto donkere partijen voorkomen om de ruis te kunnen beoordelen.

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: ISO 1250 Nikon D300 - Ruis?

                        aha, ok, hier verschillen we dus wel van mening
                        Ik heb al ondervonden dat donkere oppervlakken bij slecht licht en donkere oppervlakken bij redelijk goed licht totaal anders zijn. Dezelfde iso waarde geeft bij slechtere lichtomstandigheden meer ruis in donkere oppervlakken dan bij betere lichtomstandigheden. En je hebt gelijk dat ik deze foto helemaal niet representatief vind . . . sorry . . . mijn mening, maar die is daarom nog niet de absolute waarheid he
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: ISO 1250 Nikon D300 - Ruis?

                          Vind deze foto toch een heel aardig voorbeeld. Maar om wat voorbeelden te laten zien met de D300 in slechte lichtomstandigheden hier een paar voorbeelden van gisteravond toen we in een "ruizig" zaaltje een reggaeband mochten bewonderen. De ruis is misschien èèn ding, maar belangrijker vond ik zelf de kleurweergave bij hoge iso's. M'n partner schoot met een D70s en het belangrijkste verschil zit hem voor mij in de kleuren op hoge iso's.
                          Hier wat linkjes naar originelen. Hoge iso noise stond op Low en active-D-Lightning stond aan (wat een ramp is als je daarna in Capture wilt bewerken)

                          -iso 1600
                          -iso 2000
                          -iso 2500
                          -iso 3200
                          -iso 5200

                          @ Francis:
                          zeker niet voor de hogere iso's want daar is de Fuji nog steeds sterker in
                          Vind dat een hele uitspraak. Het zou leuk zijn om die 2 camera's eens naast elkaar te zetten...

                          Groetjes Edwin
                          Mijn Foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: ISO 1250 Nikon D300 - Ruis?

                            Ik sta nog niet te springen om mijn D200 in te ruilen voor een D300
                            fotosite

                            Comment


                            • #15
                              Re: ISO 1250 Nikon D300 - Ruis?

                              Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
                              @ Francis:

                              Vind dat een hele uitspraak. Het zou leuk zijn om die 2 camera's eens naast elkaar te zetten...

                              Groetjes Edwin
                              Wie weet heb ik binnen enkele weken toch een D300 en dan kunnen we eens vergelijken . . .
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X