Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke kleine/degelijke/goedkope digitale camera voor erbij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke kleine/degelijke/goedkope digitale camera voor erbij

    ik heb een nikon d70s, ik zoek nog een kleine en absoluut zo goedkoop mogelijk camraatje voor erbij, dient enkel voor snapshots.

    voorwaarden:
    - moet stevig zijn (moet mee naar finland voor 4 maand met temperaturen tot min 30
    - moet zonder probleem in mijn zak passen
    - kwaliteit van foto's moet goed genoeg zijn voor op een website te zetten.
    - moet absoluut zo goedkoop mogelijk zijn.

    wat zijn volgens jullie de aanraders?
    500px

  • #2
    Re: welke kleine/degelijke/goedkope digitale camera voor erbij

    Chasseur d'Images d.d. december 2007 schrijft hetvolgde :

    beste bridge :
    Panasonic Lumix FZ18 (8Mpix / optische zoom equivalent 35mm : 28-504 / 410g) ong € 450

    Canon Powershot G9 (12 PMpix / optische zoom equivalent 35mm : 35-210 / 360g) ca € 480


    Ultra compact :
    Canon Ixus 860 IS (8 PMpix / optische zoom equivalent 35mm : 28-105 / 165g) ca € 350

    Panasonic Lumix FX33 (8 PMpix / optische zoom equivalent 35mm : 28-100 / 155g) ca € 350


    En er zijn ook nog de fototoestellen waarmee je ook kan telefoneren :

    bellerkens
    Sony Ericsson : (2592x1944=5 Mpix 4.8mm f/2.8)

    Nokia N95 : (2592x1944=5 Mpix 5.6mm f/2.8) en GPS ingebouwd

    Nokia N73 : (2048x1536=3.2 Mpix 5.6mm f/2.8)



    Veel plezier in je zoektocht.
    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

    Comment


    • #3
      Re: welke kleine/degelijke/goedkope digitale camera voor erbij

      nja
      ik zoek niet de beste compact
      ik zoek de goedkoopste maar toch nog delijke compact

      toch bedankt !
      500px

      Comment


      • #4
        Re: welke kleine/degelijke/goedkope digitale camera voor erbij

        als je gewend bent met D70 zul je teleurgesteld zijn van de kwaliteit van om het even welk compact toestel .....
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: welke kleine/degelijke/goedkope digitale camera voor erbij

          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          als je gewend bent met D70 zul je teleurgesteld zijn van de kwaliteit van om het even welk compact toestel .....

          Devid, ik ben dit niet helemaal met je eens.
          Natuurlijk mag je beiden, DSLR en Compact, niet met elkaar vergelijken.
          Het ligt er gewoon aan wat je wilt fotograferen.
          Een compactcamera voor binnenfotografie kun je nagenoeg vergeten.

          Bij buitenfotografie is er best goed resultaat mee te halen en daarvoor is geen 6 of meer megapixels noodzakelijk.
          Kijk maar eens hier naar mijn voorbeelden.



          Lastig om een titel te bedenken. Foto's zijn gemaakt tijdens een rustige wandeling, zonder zware rugzak met camera en objectieven, met behulp van een klein compact Konica KD510Z. mvgr antoine200 (http://imageshack.us) (http://imageshack.us)


          Om een goede keuze te maken voor deze camera is best moeilijk gezien het grote aanbod.
          Gezien de weersomstandigheden denk ik dat je meer je aandacht moet vestigen op waterbestendig en het gebruik/soort batterijen.
          Zoals ik schreef is een 5 megapixel genoeg voor een compact

          mvgr
          antoine200

          Comment


          • #6
            Re: welke kleine/degelijke/goedkope digitale camera voor erbij

            kijk eens eventueel naar een Fuji F31 of je die nog eventueel 2de hands kan vinden, moet lukken voor 100 à 150€ denk ik, levensduur van die batterij lijkt wel oneindig en de fotokwaliteit is zeer hoog.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: welke kleine/degelijke/goedkope digitale camera voor erbij

              Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
              Devid, ik ben dit niet helemaal met je eens.
              Natuurlijk mag je beiden, DSLR en Compact, niet met elkaar vergelijken.
              Het ligt er gewoon aan wat je wilt fotograferen.
              Een compactcamera voor binnenfotografie kun je nagenoeg vergeten.

              Bij buitenfotografie is er best goed resultaat mee te halen en daarvoor is geen 6 of meer megapixels noodzakelijk.
              Kijk maar eens hier naar mijn voorbeelden.



              Lastig om een titel te bedenken. Foto's zijn gemaakt tijdens een rustige wandeling, zonder zware rugzak met camera en objectieven, met behulp van een klein compact Konica KD510Z. mvgr antoine200 (http://imageshack.us) (http://imageshack.us)


              Om een goede keuze te maken voor deze camera is best moeilijk gezien het grote aanbod.
              Gezien de weersomstandigheden denk ik dat je meer je aandacht moet vestigen op waterbestendig en het gebruik/soort batterijen.
              Zoals ik schreef is een 5 megapixel genoeg voor een compact

              mvgr
              antoine200


              ik ga volledig akkoord met je antoine misschien had uit vollediger moeten zijn. maar uit ervaring weet ik zelf dat wanneer je de mogelijkheden van je spiegel kent ( macro, binnenin, sport, zoom, avond of nachtfotografie,
              ....) en je op pad gaat met een compact ( olympus micro 1200 van mijn voruw) je je het steeds beklaagd achteraf dat je op pag ging met een compact ipv van je spiegel (mee te zeulen)
              . als het de bedoeling is om een vakantie of familiekiekje overdag buiten te trekken ja maar voor de rest vind ik het vaak weggesmeten geld .....

              devid
              Last edited by devid; 8 december 2007, 11:27.
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #8
                Re: welke kleine/degelijke/goedkope digitale camera voor erbij

                ik weet heeel goed dat die kwaliteit en mogelijkheden absoluut niks zijn,
                maar ik wil in finland niet altijd mijn reflex meesleuren, en ik wil gewoon een kleine cam in men zak (dus die gaat afzien) waar ik eender wanneer ik wil snel een fotootje kan trekken, gewoon kiekjes dus, alleen voor de vrienden en enentueel voor op mijn website bij de blog of weet ik veel wat

                waterbestendig mag zeker, maar dan zal het wsch meer kosten.
                ik was eventueel zelfs aan het denken aan gsm met camera in, maar ik denk dat die kwaliteit nog net iets te slecht is, iemand ervaring mee?
                500px

                Comment


                • #9
                  Re: welke kleine/degelijke/goedkope digitale camera voor erbij

                  Ik zou kijken naar de compacts van olympus, die hebben schok en waterbestendige voor zeer redelijke prijzen. Hier vind je een bespreking van zo'n cameratje: http://www.luminous-landscape.com/lo...n-worked.shtml (die kost wel al 340 bij konijnenberg maar er zijn ook goedkopere).
                  O ja, stylus is Mju in europa ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke kleine/degelijke/goedkope digitale camera voor erbij

                    Mijn Fuji F10 zou ik gerust in m'n broek- of jaszak durven meenemen naar Finland. Batterij gaat ongelooflijk lang mee en zelfs binnenshuis zonder flits is zelden een probleem. Wellicht is de hoger genoemde F31 (en de F30) nog een stop beter, maar helaas niet meer te vinden (ik zou voor 'n goede tweedehands anders ook nog € 200 willen geven).
                    De F40 vind je al voor € 234, maar de reviews zijn niet zo positief.
                    Wellicht is hier de F11 nog te koop voor net geen € 300.
                    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                    Comment

                    Working...
                    X