Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oudere canon 28/80 2.8/4 L USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oudere canon 28/80 2.8/4 L USM

    heeft iemand ervaring met dit oudere canon objectief 28/80 2.8/4 L USM.
    Via een vriend kan ik ze eventueel tweedehands op de kop tikken.
    Indien dit een goed objectief is, heeft er iemand een idee voor een richtprijs van deze lens

  • #2
    Re: oudere canon 28/80 2.8/4 L USM

    Ik hoop dat deze link werkt:


    In die tabel kan je zien dat die lens optisch zeker in orde is (de scherpte is heel goed, er is wel wat vervorming en vignettering), het enige nadeel is dat ze geen f2,8 is over het hele zoombereik.

    De lens goed testen is zeker nodig, want bij oudere lenzen is een reparatie soms niet meer mogelijk bij gebrek aan onderdelen.
    Een richtprijs geven is niet zo gemakkelijk, omdat er geen nieuwprijs meer is.
    Ze zal zeker goedkoper moeten zijn dan een tweedehands 28-70 f2,8 L of 24-70 f2,8L.
    Last edited by Black B@ndit; 7 december 2007, 17:04.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: oudere canon 28/80 2.8/4 L USM

      Ik heb de lens een tijdje gebruikt, TOP lens. spijtig geen vaste 2.8 maar voor de rest echt wel goed.
      Nadelen: niet meer herstelbaar. clip op zonnekap. rubber van zoomring lost snel.
      Voordelen: prijs. Laatste heb ik weten verkopen voor 325€. In zeer goede staat.

      Comment


      • #4
        Re: oudere canon 28/80 2.8/4 L USM

        Interssant????


        Comment


        • #5
          Re: oudere canon 28/80 2.8/4 L USM

          Oorspronkelijk geplaatst door peet 01 Bekijk bericht
          heeft iemand ervaring met dit oudere canon objectief 28/80 2.8/4 L USM.
          Via een vriend kan ik ze eventueel tweedehands op de kop tikken.
          Indien dit een goed objectief is, heeft er iemand een idee voor een richtprijs van deze lens
          Voor 200€ zou ik hem meteen kopen.

          Comment


          • #6
            Re: oudere canon 28/80 2.8/4 L USM

            Oorspronkelijk geplaatst door Gizmootje Bekijk bericht
            Dat is wel niet die 28-80L
            http://img.club.pchome.net/upload/cl...1239177652.jpg
            Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Voor 200€ zou ik hem meteen kopen.
            Misschien is op de datum letten. Het is wel nog 2007
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: oudere canon 28/80 2.8/4 L USM

              Oorspronkelijk geplaatst door Gizmootje Bekijk bericht
              Het is wel een oud topic, maar je stelt vandaag de vraag of die aanbieding interessant is.

              De 28-80 die daar te koop staat is niet de "L" lens in dit topic (28-80 f2,8-4 L), maar wel de goedkoopste kitlens die vroeger bij de analoge EOS-modellen werd geleverd (de andere ken ik niet, maar ik denk dat het ook een oude kitlens is).
              Die kitlens is ongeveer even veel waard als een kitlens zonder beeldstabilisatie, je mag er dus zeker niet veel geld aan geven. Als je nu een EF-S 18-55 f3,5-5,6 IS zou gebruiken op een 1,6x crop-camera van Canon, dan ga je erop achteruit met de lenzen die daar aangeboden worden (die EF-S is scherper, heeft meer breedhoek, en er zit beeldstabilisatie op).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X