Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke ultracompact?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke ultracompact?

    Bestes,

    Na een paar jaar de Powershot A80 gebruikt te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik hem minder gebruik dan mijn A100 omdat hij toch niet in mijn binnenzak past. Graag had ik dus een ultracompactje gehad die dat wel kan en natuurlijk (voor een compactje) veel betere kwaliteit geeft.

    mijn oog is gevallen op de volgende modelletjes, dus graag raad en/of ervaringen.

    Canon Ixus 860
    Panasonic Lumix Fx-55
    Panasonic Lumic TZ-3
    Ricoh Caplio R7

    voorwaarde was dus goede beeldkwaliteit (voor een compactje wel te verstaan, want met die IS ga ik toch ni boven ISO400), en ik vind de kwaliteit van onze pa zijn ixus 70 heel goed, dus ik neem dat als referentie.
    graag ook met 28mm eq breedhoek, IS, face detection.
    wat mij aantrok bij de TZ3 en R7 is de grote zoom, maar zijn dat nog wel ultra-compactjes eigenlijk?? moet in mijn binnenzak passen, anders kan ik mijn A80 ook nog gebruiken natuurlijk

    als er nog andere suggesties zijn, laat maar komen...
    en als laatste vraagje, waar zou ik deze best gaan kopen?? woon in Diest, dus heb al eens rondgepiept bij konijnenberg, studio 73 (geel), hoogmartens houthalen (maar die zet geen prijzen op de site), digame, vanbergen??? of andere plaats?? liefst in cirkel van 40-50km rond diest dus
    Nikon D7100 + 18-135 f3.5-5.6 + Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6

  • #2
    Re: welke ultracompact?

    Als een superzoom geen noodzaak is en het vooral op kwaliteit van de foto's, prestaties en afmetingen aankomt moet je ook maar eens zien naar de
    Nikon Coolpix P5100. Prachttoestelletje, is tegenwoordig niet meer uit mijn zakken. Wel nogal prijzig.
    fotosite

    Comment

    Working...
    X