Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsverschillen D300 absurd!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsverschillen D300 absurd!

    Bij Cameraexpress hedenmorgen geinformeerd naar de prijs van de D300. Verkoopprijs bedraagt 1.949,00 euro. Bij Verschuren Foto-Video 1.699,00 na intekening. Levertijd ongeveer 5 dagen. Ik vind de prijsverschillen absurd. Ruim 250,00 euro duurder. Dat is mijn inziens 5 dagen langer wachten op het toestel wel de moeite waard. Ik koop liever wat extra accessoires voor dit geld, dan de fotozaak spekken.
    Last edited by darsono; 6 december 2007, 17:27.

  • #2
    Re: Prijsverschillen D300 absurd!

    Dit was zo indertijd met de D200 identiek...en met andere bodys ook...
    Je moet voor jezelf uitmaken wat je doet: toehappen of even wachten en wat 'voordeliger' kopen...

    mvg,

    Roland

    Comment


    • #3
      Re: Prijsverschillen D300 absurd!

      Oorspronkelijk geplaatst door darsono Bekijk bericht
      Bij Cameraexpress hedenmorgen geinformeerd naar de prijs van de D300. Verkoopprijs bedraagt 1.949,00 euro. Bij Verschuren Foto-Video 1.699,00 na intekening. Levertijd ongeveer 5 dagen. Ik vind de prijsverschillen absurd. Ruim 250,00 euro duurder. Dat is mijn inziens 5 dagen langer wachten op het toestel wel de moeite waard. Ik koop liever wat extra accessoires voor dit geld, dan de fotozaak spekken.
      En 1599 bij geheugenkaart.be

      Tja de ene mikt op omzet en de andere op service/klantgerichtheid/... en is daardoor duurder.
      Zelf heb ik liever een no-nonsense winkel die gewoon goedkoop kan leveren wat ik nodig heb en geen gedoe maakt van garantiegevallen... Winkels met 5 bediendes om je uitleg te geven, kerstverlichting, commercieel duur pand,... dat moet allemaal met iets betaald worden... Ik zeg nu niet dat het hier zo is maar doorgaans kan je daarop af gaan...
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

      Comment


      • #4
        Re: Prijsverschillen D300 absurd!

        Zo te zien worden er op sommige plaatsen woekerwinsten gemaakt

        JanMetDEPet
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

        Comment


        • #5
          Re: Prijsverschillen D300 absurd!

          Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
          Zo te zien worden er op sommige plaatsen woekerwinsten gemaakt
          Het is maar hoe je het bekijkt ...

          Iemand die een deftige winkel uitbaat, personeel, enz enz moet betalen kan niet aan dezelfde prijs verkopen als iemand die alles in een hok steken heeft en verzendt op verzoek, met weinig of geen stock, onkosten moeten ook allemaal met de winst betaald worden ...

          Comment


          • #6
            Re: Prijsverschillen D300 absurd!

            Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
            Zo te zien worden er op sommige plaatsen woekerwinsten gemaakt

            JanMetDEPet
            Woekerwinsten kun je alleen behalen als er mensen zijn die het willen betalen. Als je al verkoper je product ook tegen hoge prijzen kwijtraakt waarom dan stunten met lage prijzen? Kwestie van vraag en aanbod hoor, niks bijzonders.
            ---------------- Ik doe niet meer mee

            Comment


            • #7
              Re: Prijsverschillen D300 absurd!

              Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
              Het is maar hoe je het bekijkt ...

              Iemand die een deftige winkel uitbaat, personeel, enz enz moet betalen kan niet aan dezelfde prijs verkopen als iemand die alles in een hok steken heeft en verzendt op verzoek, met weinig of geen stock, onkosten moeten ook allemaal met de winst betaald worden ...
              Kan ik inkomen...maar of dit het prijsverschil van 250 Euro verantwoordt?

              PS: Hier 500 meter verder kan je ook een D300 kopen voor 1699 ... en dit is bij de lokale fotoboer....je weet wel...deftige winkel met personeel etc...

              JanMetDePet
              Last edited by JanMetDePet; 16 december 2007, 10:52. Reden: aanpassing van 350 naar 250
              Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

              Comment


              • #8
                Re: Prijsverschillen D300 absurd!

                Dit is een absurde discussie. Dit geldt niet alleen voor fototoestellen.

                Ik weet enkel dit, bij enkele van die supergoedkope winkels zal je bvb nadien niet gratis je sensor moeten laten kuisen....
                Ja je kan het zelf ook, maar ik laat het liever doen, als het misgaat heb ik tenminste garantie.

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsverschillen D300 absurd!

                  Oorspronkelijk geplaatst door TrustNoOne Bekijk bericht
                  Ik weet enkel dit, bij enkele van die supergoedkope winkels zal je bvb nadien niet gratis je sensor moeten laten kuisen....
                  Ja je kan het zelf ook, maar ik laat het liever doen, als het misgaat heb ik tenminste garantie.
                  Garantie bij het kuisen van een sensor in de winkel . Het kan zijn maar ik denk van niet.
                  Als je het laat doen bij Nikon service center waarschijnlijk wel.
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsverschillen D300 absurd!

                    Ik koop ook liever in een gekende fotozaak... maar de prijsverschillen hier zijn toch groot tussen de fotozaken (niet internet-shops)

                    Het is heel leuk om de laagste prijs te betalen tot er iets mis is met het toestel... Dan is de service van de fotozaak toch wel leuker denk ik...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijsverschillen D300 absurd!

                      Hoge prijzen geven geen garantie op een goede nazorg..........
                      ---------------- Ik doe niet meer mee

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijsverschillen D300 absurd!

                        Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                        Hoge prijzen geven geen garantie op een goede nazorg..........
                        Dit kan ik enkel beamen. Ik spreek uit ervaring.
                        Groetjes Steco

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijsverschillen D300 absurd!

                          Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                          Hoge prijzen geven geen garantie op een goede nazorg..........
                          Tuurlijk wel een dooddoener, hé?

                          Het gaat er in wezen bij mij om tegen een redelijke prijs - dit hoeft niet per sé de laagste te zijn - in een zaak met een zekere reputatie mijn gerief aan te schaffen en later te kunnen rekenen op een degelijke naverkoop.
                          Ik heb al een aantal zaken gekocht bij een respectabele handelaar in het Gentse, die ver na de gebruikelijke garantieperiode zonder veel gemor toch nog kosteloos hersteld werden. Probeer dat maar eens bij Mediamarkt en dergelijke.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijsverschillen D300 absurd!

                            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                            Tuurlijk wel een dooddoener, hé?

                            Het gaat er in wezen bij mij om tegen een redelijke prijs - dit hoeft niet per sé de laagste te zijn - in een zaak met een zekere reputatie mijn gerief aan te schaffen en later te kunnen rekenen op een degelijke naverkoop.
                            Ik heb al een aantal zaken gekocht bij een respectabele handelaar in het Gentse, die ver na de gebruikelijke garantieperiode zonder veel gemor toch nog kosteloos hersteld werden. Probeer dat maar eens bij Mediamarkt en dergelijke.
                            Inderdaad, in op dit moment lijkt 1700 Euro een redelijke prijs.

                            JanMetDePet
                            Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijsverschillen D300 absurd!

                              Oorspronkelijk geplaatst door darsono Bekijk bericht
                              Bij Cameraexpress hedenmorgen geinformeerd naar de prijs van de D300. Verkoopprijs bedraagt 1.949,00 euro. Bij Verschuren Foto-Video 1.699,00 na intekening. Levertijd ongeveer 5 dagen. Ik vind de prijsverschillen absurd. Ruim 250,00 euro duurder. Dat is mijn inziens 5 dagen langer wachten op het toestel wel de moeite waard. Ik koop liever wat extra accessoires voor dit geld, dan de fotozaak spekken.

                              rond de 1750 is de normale prijs hoor , zelf in de photohaal kostem zoveel

                              prijzen als 1950 is tot nu toe overal waar ik hem zag steeds met NX erbij
                              www.kemizz.com
                              Brand new Blog
                              kemizzdotcomonflickr

                              Comment

                              Working...
                              X