Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-200mm f3.5-6.3 XR Di-II Pentax

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 18-200mm f3.5-6.3 XR Di-II Pentax

    Bij deze ff een vraagje over deze tamron lens, ik zie dat deze een filtermaat heeft van 62mm maar ik ben niet 100% zeker of deze wel op mijn pentax K100D past (de kitlens heeft een filtermaat van 52mm, hoewel ze bij tamron zeggen dat deze ook op pentax past zou ik het graag zeker weten).
    Misschien moesten er hier ook al mensen ervaring hebben met deze lens, mogen ze gerust vermelden wat hun bevindingen van deze lens zijn.

    Technische gegevens lens:
    Lichtsterkte 3.5 - 6.3
    Zonnekap incl.: AD06
    Filtermaat (mm) 62 mm
    Type standaard zoom
    Brandpunt 18 - 200 mm
    Optisch gestabiliseerd Nee

    mvg
    Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

  • #2
    Re: Tamron 18-200mm f3.5-6.3 XR Di-II Pentax

    Wees gerust, de Tamron (met Pentax vatting) past perfect.
    Alleen mag je geen topprestaties verwachten van lenzen met zo'n groot zoombereik.
    De nieuwe Tamron 18-250 zou naar het schijnt nog betere resultaten geven, en is zowel onder Tamron als Pentax label leverbaar.
    Groetjes van tozumi

    Bezoek hier mijn webstek

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 18-200mm f3.5-6.3 XR Di-II Pentax

      Je filtermaat staat volledig los van de soort vatting die je hebt!
      Je kan van 49 mm tot ................ 77mm en meer hebben op je lens.
      Een filter schroef je op je lens, als zoals het woord zegt, om uit te filteren, effecten te creëren, maar zeker ook als beschermfilter voor het kostbare glas
      Als er op de doos, of op de site (voor bestelling) Pentax-mount staat, dan zit je goed.

      Snuit hier maar eens in rond (info en soort filters):http://www.thkphoto.com/products/hoya/index.html

      Een persoonlijke mening, als je al een kitlens hebt (vermoedelijk 17-50 mm of 17-80 mm ik ken niets van Pentax) ga je beter voor een lens vanaf dat eindgetal (mm) daar een 18-200mm niet zo denderend scoort........vertekening...
      v.b.: de Tamron 50-200 mm DiII.........Sigma 50-150mm F2.8 EX DC HSM (lichtsterk) ..............enz.
      Veel succes ermee.

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 18-200mm f3.5-6.3 XR Di-II Pentax

        Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
        Je filtermaat staat volledig los van de soort vatting die je hebt!
        Je kan van 49 mm tot ................ 77mm en meer hebben op je lens.
        Een filter schroef je op je lens, als zoals het woord zegt, om uit te filteren, effecten te creëren, maar zeker ook als beschermfilter voor het kostbare glas
        Een filter als bescherming is niet noodzakelijk een goed idee... Persoonlijk vind ik een zonnekap veel efficiënter. Enige uitzondering is mss gebruik aan zee waar het zout in de lucht je frontelement kan aantasten, maar voor de rest is een filter enkel te verantwoorden als je een effect beoogt, en dan nog... Sommige effecten zijn niet te Photoshoppen, maar over 't algemeen verdient een bewerking in Photoshop de voorkeur: veel meer controle en beter afgestemde resultaten. Uitzonderingen: polarizer, infrarood, en neutral density grads.

        Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
        Als er op de doos, of op de site (voor bestelling) Pentax-mount staat, dan zit je goed.
        Klopt!

        Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
        Een persoonlijke mening, als je al een kitlens hebt (vermoedelijk 17-50 mm of 17-80 mm ik ken niets van Pentax) ga je beter voor een lens vanaf dat eindgetal (mm) daar een 18-200mm niet zo denderend scoort........vertekening...
        Daar ben ik het mee eens. Maar als je gewoon meer bereik zoekt, lijkt me de 18-250 die Tozumi je aanbeveelt de beste keuze.

        Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
        Sigma 50-150mm F2.8 EX DC HSM (lichtsterk)
        Niet echt een alternatief in dezelfde klasse, en bovendien bestaat deze helaas niet in Pentax-vatting. Wel is er de DA*50-135/2.8 van Pentax zelf, iets minder bereik (maar is de Sigma wel een echte 150?), maar wel de beste zoom momenteel voor Pentax verkrijgbaar!

        hth, Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 18-200mm f3.5-6.3 XR Di-II Pentax

          alvast bedankt voor deze reacties dus ik kan mss beter voor deze gaan:
          Sigma 55-200mm F4-5.6 DC Dig Pentax
          Filtermaat (mm)
          55 mm
          Optisch gestabiliseerd
          Nee
          Standaard Fabrieksgarantie NL/BE
          12 maand (NL) / 24 maand (BE)
          Type
          tele zoom
          Brandpunt
          55 - 200 mm
          Zonnekap
          incl.: LH595-01
          Lichtsterkte
          4.0 - 5.6

          aangezien de kitlens er eentje is van 18-55mm (het verschil tussen de 18-200 van tamron en de 55-200 van sigma qua prijs is wel ongeveer de helft goedkoper )
          het budget is dan ook niet meer dan 350euro voor een lens met groter zoombereik (de tamron kost er 330euro en de sigma 155euro), de 18-250 van tamron heb ik niet direct gevonden met een pentax-mount
          Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 18-200mm f3.5-6.3 XR Di-II Pentax

            Oorspronkelijk geplaatst door zarekk Bekijk bericht
            aangezien de kitlens er eentje is van 18-55mm (het verschil tussen de 18-200 van tamron en de 55-200 van sigma qua prijs is wel ongeveer de helft goedkoper )
            Koop liever de Pentax DA50-200 (volledige naam: SMC PENTAX-DA 1:4-5.6 50-200mm ED). Die is optisch beter dan de Sigma en allicht beter aangepast. Geen absolute topper, maar met een echte Pentax voor die prijs kan je niet sukkelen.

            Oorspronkelijk geplaatst door zarekk Bekijk bericht
            het budget is dan ook niet meer dan 350euro voor een lens met groter zoombereik (de tamron kost er 330euro en de sigma 155euro), de 18-250 van tamron heb ik niet direct gevonden met een pentax-mount
            Anders even zoeken naar de Pentax versie (zelfde objectief, maar Pentax behuizing): vb: Pentax DA 18-250 F 3.5-6.3 ED AL (IF).
            Allicht wel wat te duur...

            hth, Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 18-200mm f3.5-6.3 XR Di-II Pentax

              Volledig off topic: is het een must dat alle Pentax gebruikers zo'n vreemde nickname hebben, of is dat een afspraak in het Pentax-milieu.......
              Maar goed dat er wat ander vlees in de kuip is, buiten dat Nikon en Canon monopolie.......... soms denk ik dat we (Minolta/Sony mensen) ook zo'n buitenbeentje zijn............ gelukkig niet
              Amuseer U!

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 18-200mm f3.5-6.3 XR Di-II Pentax

                het zal dus de Pentax DA 50-200mm F 4-5.6 ED worden, alvast bedankt voor de hulp allemaal en ja hoor ik heb het allang door dat het hier vol nikon/canon fans zit
                Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 18-200mm f3.5-6.3 XR Di-II Pentax

                  Oorspronkelijk geplaatst door zarekk Bekijk bericht
                  het zal dus de Pentax DA 50-200mm F 4-5.6 ED worden
                  Goede keuze. Ik heb die ook en vind ze voor zijn prijs best okay .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 18-200mm f3.5-6.3 XR Di-II Pentax

                    Ook hier best tevreden van de prijs-kwaliteit

                    Ben wel vol ongeduld aan het wachten op de 60-250 (men sigma 100-300 begint namelijk net iets te tele )
                    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 18-200mm f3.5-6.3 XR Di-II Pentax

                      Je bent er al uit zie ik maar zou de Sigma 70-300mm f4-5.6 apo ook nog even bekijken hoor.
                      100mm meer telebereik en zelfde diafragma.
                      + dat dit ook een goede lens is.

                      Die 20mm tussen 50mm en 70mm zul je niet missen, dat scheelt een stap naar voren.

                      Greetz rich
                      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 18-200mm f3.5-6.3 XR Di-II Pentax

                        Als vakantielens is die best leuk; de filtermaat aan de voorzijde heeft natuurlijk helemaal niks te maken met de camera-vatting aan de achterzijde.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment

                        Working...
                        X