Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs 2dehands Nikkor 105mm 2.8 MACRO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijs 2dehands Nikkor 105mm 2.8 MACRO

    Hoeveel zou een 2dehands Nikkor 105mm 2.8 MACRO mogen kosten?
    Er van uitgaande dat dit objectief in goede staat is en dat het om de versie gaat zonder VR.
    Mvg Tim

  • #2
    Re: Prijs 2dehands Nikkor 105mm 2.8 MACRO

    Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Hoeveel zou een 2dehands Nikkor 105mm 2.8 MACRO mogen kosten?
    Er van uitgaande dat dit objectief in goede staat is en dat het om de versie gaat zonder VR.
    Nieuw kost deze 599 €, ik zou zeggen tussen de 300 en de 400€ maar dan moet het wel een heel mooie zijn, de AFS versie is namelijk reeds de vervanger van deze lens, voordeel van de oude versie is dat je deze ook kan gebruiken op een balg (diafragmaring) wat je met de nieuwe AFS niet kan

    Comment


    • #3
      Re: Prijs 2dehands Nikkor 105mm 2.8 MACRO

      Ik zou dit objectief kunnen kopen voor 300euro.
      Maar twijfel nog altijd om de nieuwe versie, de Nikon Micro 105mm AFS-VR f2.8, te kopen.
      Mvg Tim

      Comment


      • #4
        Re: Prijs 2dehands Nikkor 105mm 2.8 MACRO

        Het nieuwste is niet altijd het beste

        Neem alles met een korreltje zout, maar dit kan je ook eens doorlezen :

        http://www.kenrockwell.com/nikon/105vr.htm

        Not Recommended - see Performance section below. VR is great, but autofocusing was unreliable. I prefer my older, less expensive Nikon 105mm AF.
        This was announced on February 21st, 2006. Nikon uses the word "micro" exactly the same as the rest of us use the word "macro."
        This new lens does the same thing as the 105mm f/2.8 Macro I already own, and adds a silent wave motor / AF-S focusing and hand shake vibration reduction (VR).
        ...
        Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

        Comment


        • #5
          Re: Prijs 2dehands Nikkor 105mm 2.8 MACRO

          Je hebt de AF lens in wel en niet D uitvoering (wat overigens voor de kwaliteit weinig uitmaakt).
          Is het een gaaf en goed exemplaar dan is 300 een zeer aantrekkelijke prijs. Ik vind deze versie wat minder kolossaal in de tas en de lens is prettig bruikbaar zonder de (bij de nieuwe versie eveneens enorme) zonnekap.
          Voor allround gebruik is de VR lens wel leuker, als macrolens was ik er zelf helemaal niet zo blij mee dus en ik heb toen weer een oudere gekocht.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Prijs 2dehands Nikkor 105mm 2.8 MACRO

            Moeilijk moeilijk...

            Ik zou ze vooral gaan gebruiken als macrolens.
            Mvg Tim

            Comment


            • #7
              Re: Prijs 2dehands Nikkor 105mm 2.8 MACRO

              Voor 300 euro zou ik eerlijk gezegd niet twijfelen. Ik vind de nieuwe AFS-lens afschuwelijk groot en lomp ondanks zijn goede optische prestaties.
              De oude macro schijnt zelfs minder te lijden hebben onder CA en presteert meer dan behoorlijk. Het is één van die oudere toplenzen met een trage AF en geen VR. Maar bij een Macro is dat nu net niet zo belangrijk.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Prijs 2dehands Nikkor 105mm 2.8 MACRO

                Ik zou ook niet twijfelen, voor een AF is het vrij goedkoop en voor een AFD echt helemaal een koopje sowieso.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Prijs 2dehands Nikkor 105mm 2.8 MACRO

                  ik gebruik ze zelfs op concerten
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijs 2dehands Nikkor 105mm 2.8 MACRO

                    De kogel is door de kerk.
                    Zaterdag ga ik ze ophalen.
                    Mvg Tim

                    Comment

                    Working...
                    X