Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Best Bang for your Buck

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Best Bang for your Buck

    Na veel wikken en wegen eindelijk besloten om voor een Digitale Reflexcamera te gaan.
    Veel toestellen vastgenomen, bekeken, vergeleken maar ik vind het een verschrikkelijk moeilijke keuze.

    Ik ben een absolute leek wat deze toestellen betreft.
    Het enige wat ik wel weet en wat ik graag doe is het fotograferen van honden in de vrije natuur. (Ikzelf heb een pracht van een Golden Retriever vandaar ).
    Maar ook 'Urban' foto's maak ik regelmatig... Hetzij wel nog met een compactje waar ik zelden mooie foto's mee maak in zo'n omgeving.

    Nu horen jullie mij wel aankomen... Welke 'budgettaire' camera komt hier in aanmerking (rond de 700€)?
    Ik hecht niet zoveel belang aan het merk maar des te meer aan kwaliteit.

    Als ik op de site van Konijnenberg kijk dan zijn de instapmodellen qua prijs de meest logische keuze voor mij.
    Alhoewel ik zeker ben van m'n hobby wil ik er nog niet direct het grote geld tegenaan gooien.
    • Canon Eos 400D
    • Nikon D40 en Nikon D40X
    • Pentax K100D/Pentax K100D super + Pentax K10D
    • Sony DSLR A100


    Deze modellen lijken mij potentiële kanshebbers.
    Welke zouden jullie kiezen voor mijn keuze van fotografie?
    Ik begin het liefst met een starterskit om m'n camera te leren kennen en lenzen aanvullen kan later nog altijd.

    De camera's lijken mij vrij dicht bij mekaar te liggen qua fotokwaliteit of ben ik hierin mis?

    Alvast bedankt voor jullie hulp!!

  • #2
    Re: Best Bang for your Buck

    Wat het lenzen assortiment absoluut de Canon. De meeste lenzen hebben de autofocus en daarnaast heb je ook relatief betaalbare prof lenzen (in de f4 lijn).

    Kwa prijs kwaliteitverhouding de Nikon D40 (deze vind je vaak voor mooie prijzen).

    De sony is ook erg leuk vanwege de ingebouwde stabilisator, maar net als bij de pentax is het lastig om aan lenzen (zelfs third party) te komen.

    Voor urban is een groothoek erg leuk en die vind je zo voor de Nikon (10-20HSM/12-24) of voor de Canon.
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Best Bang for your Buck

      Ik vind de Sony helemaal niet moeilijk om lenzen voor te vinden...
      Mijn foto's en fractals
      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

      Comment


      • #4
        Re: Best Bang for your Buck

        Laat ik het nog wat moeilijker maken. Het zijn allemaal goeie toestellen met elk hun pro's en con's.
        Allemaal hebben ze een assortiment lenzen die heel goed is wat op zich dan weer geen argument is voor of tegen een bepaald merk in hetgene jij wil forograferen.
        Prijs is zeker 1 argument maar ook welke je het best in de hand ligt. Je hebt ze al allemaal eens ter hand genomen dus al een zekere voeling mee gehad. Laat dat het tweede argument zijn.
        Ik vrees dat de keuze hier niet voor jou gemaakt zal worden. Je bent op goede weg door reeds in winkels te zijn geweest en op dit forum nog wat extra info te vragen

        Comment


        • #5
          Re: Best Bang for your Buck

          De merken strijd zal wel weer los barsten.

          De door jou opgenoemde merken zijn allen goed alleen zou ik de Nikon D40 eruit laten en de Olympus E510 toevoegen.
          Het is en blijft ook een moeilijke keuze.

          Volgens mij moet je niet alleen naar de camera kijken, je koopt namelijk een heel systeem (camera, objectieven en accessoires).
          Dit geheel moet dan in je budget passen.

          Vervolgens moet je in je achterhoofd houden dat je beter kunt investeren in objectieven dan in een dure camera. De camera wordt namelijk vaker vervangen dan het objectief.

          Ik wens je verder veel succes bij het maken van je keuze.
          mvgr
          antoine200

          Comment


          • #6
            Re: Best Bang for your Buck

            Waarom de D40 eruit laten?
            Heeft dat een speciale reden?

            Maar jullie hebben een punt... Ik heb het aanbod objectieven nog niet bekeken... Bedankt voor de tip...

            Comment


            • #7
              Re: Best Bang for your Buck

              Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
              Waarom de D40 eruit laten?
              Heeft dat een speciale reden?

              Maar jullie hebben een punt... Ik heb het aanbod objectieven nog niet bekeken... Bedankt voor de tip...
              De D40 DX heeft 10,2 mio.pixels en de D40 maar 6,1 mio.pixels
              Tevens heeft de D40 wat meer keuzes m.b.t. instellingen.
              Ik zou deze twee maar even vergelijken.

              Kijk ook even naar de accessoires bijv een externe flitser (kost bij het ene merk toch wel wat duurder als bij de andere).
              Als je alleen kitlenzen koopt is Olympus een zeer goede optie. Bij de testen van die kitlenzen kwamen zij als beste uit de test.
              Maar zoals ik al eerder vermelde je koopt een heel systeem.

              mvgr
              antoine200
              Last edited by antoine200; 5 december 2007, 16:44.

              Comment


              • #8
                Re: Best Bang for your Buck

                Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                De D40 DX heeft 10,2 mio.pixels en de D40 maar 6,1 mio.pixels
                Tevens heeft de D40 wat meer keuzes m.b.t. instellingen.
                Ik zou deze twee maar even vergelijken
                mvgr
                antoine200
                Die "maar 6,1 mio.pixels" van de D40 zijn toch tot grootse prestaties in staat hoor Als de OP niet steeds gaat croppen waarbij maar de helft van de foto overblijft, is 6MP meer dan genoeg m.i.

                MVG,

                Comment


                • #9
                  Re: Best Bang for your Buck

                  Ik denk dat alle toestellen die hier reeds opgenoemd zijn voldoen aan je eisen en dat ze allen een assortiment lenzen hebben die ruim genoeg zal zijn.

                  Het zal enkel de keuze van merk zijn... want weet dat als je eenmaal voor een merk gekozen hebt, je gebonden bent aan je glasservies die je je wel zal aanschaffen. (of je moet gans de boel buitengooien...)

                  Laat het een troost zijn dat er geen slechte toestellen bestaan, enkel slechte fotografen.
                  Dus ga op je gevoel af... wat ligt er best in je hand, liggen de knopjes gemakkelijk.....

                  ikzelf sta nu ook op het punt de aankoop te doen en heb gekozen voor een 400D met de twee nieuwe kitlenzen (18-55IS en 55-250IS) die komt dan wel op +-1100€. weet wel dat je ook budget moet voorzien voor één (of twee) geheugenkaarten en best ook een tas

                  Alvast veel plezier ermee en laat ons weten wat het geworden is
                  Een blog over internet, telefonie, hard- en software : Multimedia Talk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Best Bang for your Buck

                    6mp is inderdaad "genoeg" voor de gewone afdrukken. Meer mp geeft je meer vrijheid, maar ook vaak meer ruis en andere kleinere nadelen (grotere bestanden, ..).

                    Ik zou zeker de Pentax K10D eens bekijken, deze kan lichtjes over je budget zijn maar ik ben er van overtuigd dat dit een heel goede camera is. Hij is gestabiliseerd met alle lenzen (net zoals de Sony) en alle Pentax lenzen passen erop (ook de echt hele oude).

                    Persoonlijk zou ik een D40 niet snel nemen omdat de body gewoon te klein is, ik heb nu een D50 en deze is ook echt te klein voor mijn grote handen

                    Bekijk het een rustig, zoek wat prijzen op en lees vooral veel reviews, zo kom ik er meestal wel uit.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Best Bang for your Buck

                      Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht

                      De sony is ook erg leuk vanwege de ingebouwde stabilisator, maar net als bij de pentax is het lastig om aan lenzen (zelfs third party) te komen.
                      Voor mijn KM (dat is de voorloper van Sony, lenzen voor Minolta AF passen ook op de Sony) inmiddels 2e hands aardig wat lenzen voorbij zien komen. Van heel breedhoek tot forse tele's, maar ook macro objectieven. Dus het argument van lastig aan lenzen komen gaat een beetje mank.
                      Het allerbelangrijkste is of je de camera lekker in de hand vindt liggen. Kwalitatief zijn het allemaal goede camera's.
                      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Best Bang for your Buck

                        Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
                        Voor mijn KM (dat is de voorloper van Sony, lenzen voor Minolta AF passen ook op de Sony) inmiddels 2e hands aardig wat lenzen voorbij zien komen. Van heel breedhoek tot forse tele's, maar ook macro objectieven. Dus het argument van lastig aan lenzen komen gaat een beetje mank.
                        Het allerbelangrijkste is of je de camera lekker in de hand vindt liggen. Kwalitatief zijn het allemaal goede camera's.
                        Volledig mee eens.
                        Welke a-mount er hier de laatste 2 zoal in de kast gestaan hebben, wil je gewoon niet weten ;-).
                        Uiteindelijk heb ik er nog altijd 13 over (+ 2 converters). En bij die 13 zijn er 5 toplenzen die tegen heel redelijk prijzen te koop waren.

                        Als je een professioneel fotograaf bent, dan kan het lensaanbod (voorlopig nog) een beperking zijn bij Sony. Maar voor elke niet-pro is er bij Sony een ruim voldoende aanbod van glas, en bovendien is het tweedehands Minolta-glas meer dan het vermelden waard.

                        Zoals Bask al zei: slechte toestellen zijn er niet bij (al zou ik voor Nikon dan eerder een D80 dan een D40/D40x overwegen vanwege het niet werken met lenzen zonder ingebouwde motor bij de laatsten). Probeer ze gewoon en zie welke je het beste ligt.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Best Bang for your Buck

                          beste prijs/kwaliteit ga je altijd tweedehands vinden. Zo rond de kerstperiode passeren hier altijd mooie koopjes, zeker eens bekijken. Als je dan merkt dat het toch niets wordt, kan je je materiaal nog altijd doorverkopen zonder teveel verlies.
                          Jeroen || OM-D EM-5

                          Comment


                          • #14
                            Re: Best Bang for your Buck

                            ik zou kiezen tussen de sony A100 of de pentax K10d. Vooral de laatste biedt heel veel voor zijn geld,kan gemakkelijk de vergelijking doorstaan met de Nikon D200, en heeft een hele hoop prachtige unieke features in petto, en dit tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Meest prachtige toestel van de reeks, is eigenlijk een pareltje.

                            De A100 levert heel detailrijke en scherpe beelden, zeer goede beeldkwaliteit maar heeft meer last van ruis op hoge ISO. Heeft ook zeer veel features waaronder dynamic range optimizer.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Best Bang for your Buck

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jedec Bekijk bericht
                              beste prijs/kwaliteit ga je altijd tweedehands vinden. Zo rond de kerstperiode passeren hier altijd mooie koopjes, zeker eens bekijken. Als je dan merkt dat het toch niets wordt, kan je je materiaal nog altijd doorverkopen zonder teveel verlies.
                              Awel, dat vind ik in de meeste gevallen ook
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X