Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Best Bang for your Buck

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Best Bang for your Buck

    Na veel wikken en wegen eindelijk besloten om voor een Digitale Reflexcamera te gaan.
    Veel toestellen vastgenomen, bekeken, vergeleken maar ik vind het een verschrikkelijk moeilijke keuze.

    Ik ben een absolute leek wat deze toestellen betreft.
    Het enige wat ik wel weet en wat ik graag doe is het fotograferen van honden in de vrije natuur. (Ikzelf heb een pracht van een Golden Retriever vandaar ).
    Maar ook 'Urban' foto's maak ik regelmatig... Hetzij wel nog met een compactje waar ik zelden mooie foto's mee maak in zo'n omgeving.

    Nu horen jullie mij wel aankomen... Welke 'budgettaire' camera komt hier in aanmerking (rond de 700€)?
    Ik hecht niet zoveel belang aan het merk maar des te meer aan kwaliteit.

    Als ik op de site van Konijnenberg kijk dan zijn de instapmodellen qua prijs de meest logische keuze voor mij.
    Alhoewel ik zeker ben van m'n hobby wil ik er nog niet direct het grote geld tegenaan gooien.
    • Canon Eos 400D
    • Nikon D40 en Nikon D40X
    • Pentax K100D/Pentax K100D super + Pentax K10D
    • Sony DSLR A100


    Deze modellen lijken mij potentiële kanshebbers.
    Welke zouden jullie kiezen voor mijn keuze van fotografie?
    Ik begin het liefst met een starterskit om m'n camera te leren kennen en lenzen aanvullen kan later nog altijd.

    De camera's lijken mij vrij dicht bij mekaar te liggen qua fotokwaliteit of ben ik hierin mis?

    Alvast bedankt voor jullie hulp!!

  • #2
    Re: Best Bang for your Buck

    Wat het lenzen assortiment absoluut de Canon. De meeste lenzen hebben de autofocus en daarnaast heb je ook relatief betaalbare prof lenzen (in de f4 lijn).

    Kwa prijs kwaliteitverhouding de Nikon D40 (deze vind je vaak voor mooie prijzen).