Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

    Welke van de twee moet ik kopen?
    Het Canon-softwareprobleem is opgelost en ik hoor allemaal lovende woorden over deze camera. Van de D3 weet ik nog niets behalve dat hij veelbelovend is.
    Welke camera heeft de minste ruis, de snelste autofocus én de beste kwaliteit?
    * Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 24-70mm f/ 2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 ED VR II

  • #2
    Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

    Niet echt simpel !

    Wat heb je in huis van lenzen, want dat weegt door als je die moet vervangen, normaal houdt je glas je bij het merk. Dus als je niet echt de ruisvrije hoge ISO's nodig hebt kan je bij Nikon blijven en voor de D3 kiezen omdan ook gelijk een full frame te hebben.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

      Als je nu Nikon hebt dan koop je een D3.

      Ruisvrije hoge ISO is vanaf nu gelijk aan D3.

      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

        Oorspronkelijk geplaatst door maarten1 Bekijk bericht
        Welke van de twee moet ik kopen?
        Het Canon-softwareprobleem is opgelost en ik hoor allemaal lovende woorden over deze camera. Van de D3 weet ik nog niets behalve dat hij veelbelovend is.
        Welke camera heeft de minste ruis, de snelste autofocus én de beste kwaliteit?

        Denk dat je daar niet erg moet aan twijfelen dat dit met grote voorsprong de d3 is.
        Auto focussen kunnen ze allemaal maar tracken, (het is toch voor zoiets dat je zulke camera's koopt niet). Hoe goed kan de camera een onderwerp locken en blijven volgen bij hoge snelheid en shooting rate en dit met accurate focus.
        Ruis valt niet over te discussiëren, hier is de D3 zekers de betere.
        Wat beeldkwaliteit betreft zijn ze alle twee heel goed. De D3 heeft een 12 mp full frame sensor, wat een extra voordeel kan geven.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

          " op papier" is het Canon-software-probleem opgelost , maar aangezien deze
          herstellingen nog altijd niet gebeuren/gebeurd zijn blijft het afwachten wat het resultaat zal zijn . Hopelijk is dat effektief zo dat het opgelost is , maar toch niet te vroeg viktorie kraaien ( sorry dat dit een beetje pessimistisch overkomt , maar door de houding/communicatie van Canon (Belgium) is het vertrouwen - bij mij althans - een beetje zoek ).



          groeten,

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

            Oorspronkelijk geplaatst door maarten1 Bekijk bericht
            Welke van de twee moet ik kopen?
            Het Canon-softwareprobleem is opgelost en ik hoor allemaal lovende woorden over deze camera. Van de D3 weet ik nog niets behalve dat hij veelbelovend is.
            Welke camera heeft de minste ruis, de snelste autofocus én de beste kwaliteit?
            pff, beter, welke is beter en wat is beter voor de en of de andere?

            In jou geval, je hebt al de betere lenzen veronderstel ik, (zo wie zo zijn Nikon lenzen net iets....), zou ik absoluut geen Canon kopen.
            Moest ik voor jou keuze staan geen seconde twijfel! moest je Canon hebben zou ik Canon zeggen. MAAR, als je niks zou hebben, en het budget (Nikon is toch wel wat duurder dan Canon), zou ik ook de Nikon kiezen.
            Mja, dat is natuurlijk mijn gedacht hé. Onafgezien van de high iso, zou ik zelfs een d2x boven een 1dmkIII verkiezen, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Het is toch allemaal net wat beter bij Nikon vind ik.
            Als ze nu nog eens een 5D equivalent maken... en niet in de vorm van een D3...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

              Oorspronkelijk geplaatst door Rogéke Bekijk bericht
              " op papier" is het Canon-software-probleem opgelost , maar aangezien deze
              herstellingen nog altijd niet gebeuren/gebeurd zijn blijft het afwachten wat het resultaat zal zijn . Hopelijk is dat effektief zo dat het opgelost is , maar toch niet te vroeg viktorie kraaien ( sorry dat dit een beetje pessimistisch overkomt , maar door de houding/communicatie van Canon (Belgium) is het vertrouwen - bij mij althans - een beetje zoek ).



              groeten,
              Heb jij een 1dmkIII? en zo ja, heb je het probleem tegengekomen? Want de meeste gebruikers die ik ken hebben er geen last van. Dit probleem is misschien wel wat overdreven?

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

                't Is toch wel niet te schatten hé, op dit forum is Canon nu is altijd de kop van jut. Waarom toch? In Hollands fotomagazine staat dan weer test van de Canon markIII en ze geven hem nergens kritiek. Beeldscherpte geven ze 100/100 en daarmee de nieuwe referentie in hun testen. Ok, de lenzen die je al hebt spelen rol maar wat zou die D3 nu hebben dat die markIII niet heeft? Ik kan het niet weten want ik fotografeer met iets lagers maar dat eeuwige zaaien van twijfel vind ik om kromme tenen van te krijgen. Straks verkoop ik nog heel mijn Canon uitrusting.

                Djienbe

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

                  Aangezien je waarschijnlijk reeds Nikon glas hebt zou ik niet direct een reden zien om een Canon te kopen, die D3 kost dan nog wel een pak meer maar als je een volledige switch zal moeten doen naar Canon glas dan zal je dat ook geld gaan kosten…
                  Welke de beste zal zijn, t’ja , dat zal de tijd moeten uitwijzen, dat de D3 goed zal zijn daar twijfel ik niet aan, voor die prijs mag dat ook wel denk ik zo. Dat er problemen zijn met de mkIII is ook waar, maar ik verwacht ook wel dat ze die gaan oplossen. Immers, wie durft met 100% zekerheid te zeggen dat de D3 feiloos gaat zijn ? Er zijn er hier die blijkbaar al 100% zeker van hun stuk zijn maar de camera zelf nog nooit hebben gebruikt…
                  Ik ben heel erg blij dat Nikon even een flinke dreun verkocht heeft aan Canon, dat zal ze hopelijk aansporen om ook terug in actie te schieten, maar ik ben er ook zeker van dat sinds de aankondiging van de nieuwe Nikon’s er nu terug heel veel gaan beseffen dat niet alles rozegeur en maneschijn zal zijn….Een maand geleden kon je overal lezen hoe de D300 de 5D en 1DIII deden verbleken als het op beeldkwaliteit aankwam, ik denk dat we dat toch wel een serieus stukje moeten gaan nuanceren intussen…
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

                    Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                    't Is toch wel niet te schatten hé, op dit forum is Canon nu is altijd de kop van jut.


                    Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                    Straks verkoop ik nog heel mijn Canon uitrusting.

                    Djienbe
                    Wacht op de volgende Canon.

                    Jan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

                      Ik zou nog even wachten. Ik hoorde de wandelgangen dat er een camera komt met het beste van twee werelden... uh, merken:

                      canon of nikon?

                      Maar zelfs als deze er komt, nog even wachten tot die gehacked wordt. Want zeg nu zelf, Vista? Dat zou betekenen dat focustracking niet werkt en de camera zichzelf elke tien minuten moet rebooten.
                      meer over mijn fotografie is te vinden op
                      http://www.nandoonline.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

                        Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                        't Is toch wel niet te schatten hé, op dit forum is Canon nu is altijd de kop van jut. Waarom toch? In Hollands fotomagazine staat dan weer test van de Canon markIII en ze geven hem nergens kritiek. Beeldscherpte geven ze 100/100 en daarmee de nieuwe referentie in hun testen. Ok, de lenzen die je al hebt spelen rol maar wat zou die D3 nu hebben dat die markIII niet heeft? Ik kan het niet weten want ik fotografeer met iets lagers maar dat eeuwige zaaien van twijfel vind ik om kromme tenen van te krijgen. Straks verkoop ik nog heel mijn Canon uitrusting.

                        Djienbe
                        Dit is een joke, of jij bent een troll.
                        Hier is niks Canon of Nikon kop van jut. Spijtig dat het Hollands fotomagazie nergens kritiek geeft op de mkIII, want perfekt kan ie nooit zijn.
                        En om je te informeren, er is VEEL dat de D3 heeft en de mkIII niet hoor, ligt er alleen aan wat je nodig hebt.
                        En mensen die hier een vraag stellen mogen we toch nog helpen of niet?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

                          Denk persoonlijk dat je noch met een Mark III noch met de D3 een miskoop doet ... het nadeel is dat je dan je slechte foto's echt niet meer op je toestel kan schuiven.

                          Persoonlijk kan ik niet wachten om men D2H te verwisselen met iets dat minder ruis produceerd. En daar lijkt nikon eindelijk in geslaagd te zijn. Iets wat canon al een tijdje geleden had.
                          Last edited by SPeedygonzales; 5 december 2007, 12:42.
                          Gravity Sucks ....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

                            Het is heel eenvoudig.

                            Als iemand met meer dan 2000 euro aan Nikon lenzen vraagt wat nu de beste aankoop is dan is het antwoord automatisch Nikon.
                            Van de D3 tot en met de D40.

                            Als iemand met meer dan 2000 euro aan Canon lenzen vraagt wat nu de beste aankoop is dan is het antwoord automatisch Canon.
                            Van de 1DsIII tot met de 400D.

                            Jan.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

                              Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                              Ik zou nog even wachten. Ik hoorde de wandelgangen dat er een camera komt met het beste van twee werelden... uh, merken:

                              canon of nikon?

                              Die knop met PS3 vind ik schitterend.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X