Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor fotografie van een band

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips voor fotografie van een band

    Hoi,

    ik ben gevraagd om aanstaande zondag foto's te komen maken van een optreden van een band waar mijn collega in speelt. Ik ken de locatie niet en weet dus niet hoe het met de belichting enz. gesteld is .

    Zelf zat ik te denken om in ieder geval de 50 mm 1,8 mee te nemen en mijn speedlite. Is een statief aan te raden ?

    Elke tip is welkom

    Alvast bedankt
    Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS
    http://marcelmol.smugmug.com/

  • #2
    Re: Tips voor fotografie van een band

    Flits thuislaten en statief meenemen als de band bijzonder onpopulair is.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Tips voor fotografie van een band

      Mja, flits zeker niet thuislaten maar nooit rechtstreeks flitsen.
      Als de belichting het niet toelaat om deftig te fotograferen met je 1.8, gebruik dan de flits. Flits achterwaards en met laag vermogen.
      Je kan ook de 2e gordijn sync gebruiken voor coole effecten.
      Normaal gezien moet de 50mm 1.8 volstaan. Heb je trouwens nog andere lichtsterke objectieven?

      Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

      Comment


      • #4
        Re: Tips voor fotografie van een band

        Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
        Mja, flits zeker niet thuislaten maar nooit rechtstreeks flitsen.
        Als de belichting het niet toelaat om deftig te fotograferen met je 1.8, gebruik dan de flits. Flits achterwaards en met laag vermogen.
        Je kan ook de 2e gordijn sync gebruiken voor coole effecten.
        Normaal gezien moet de 50mm 1.8 volstaan. Heb je trouwens nog andere lichtsterke objectieven?

        Hans
        Wat bedoel je met achterwaarts flitsen ?
        mijn andere redelijke lichtsterke lens is de sigma 150 mm macro...... dus dat volstaat niet echt .
        Ik mag wel de EF 24-70mm f/2.8L USM van mijn zwager lenen.
        Last edited by pasjoo; 7 december 2007, 21:47. Reden: iets vergeten
        Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS
        http://marcelmol.smugmug.com/

        Comment


        • #5
          Re: Tips voor fotografie van een band

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Flits thuislaten en statief meenemen als de band bijzonder onpopulair is.

          ? Bedoel je dat er dan "ruimte " is voor een statief ?
          Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS
          http://marcelmol.smugmug.com/

          Comment

          Working...
          X