Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens advies voor Sony a-100 (newbie)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens advies voor Sony a-100 (newbie)

    Hallo iedereen, mijn naam is Kristof! Ik ben al een tijdje het forum en de site aan het doorlezen, maar nu Kerstmis eraan komt en ik graag een lens op m'n kerstlijstje wil zetten, heb ik toch wel wat advies nodig.

    Even mijn situatie schetsen:

    Ik heb dus de Sony a-100 met de standaard 18-70 mm en de 75-300 mm zoomlens.

    Mijn camera wordt enkel en alleen gebruikt om foto's te maken in Disneyland Resort Paris. Ik maak geen professionele of artistieke foto's, maar het is eerder een verzameling van bv. attracties van aan de inkompoort tot aan de uitgang, die ik achteraf op mijn site plaats.
    Maar ik maak niet alleen foto's van buiten situaties, vaak moet ik ook foto's in winkels maken of 's nachts van vuurwerk, verlichte gebouwen of de nachtparade.


    Ik ben ondertussen ook al advies gaan vragen in Hasselt bij een fotozaak en daar raadden ze mij een breedbeeldlens aan van Tamron, 11-18mm F/4,5-5,6:


    Nu was dus mijn vraag, wat denken jullie? Ik ben nog maar een beginner, ik ben al redelijk weg met een aantal zaken, maar al die cijfertjes lijken soms op een Sudoku veld als ik er lang naar kijk.

  • #2
    Re: Lens advies voor Sony a-100 (newbie)

    Heb je het gevoel dat je iets tekort komt met je huidige lenzen? Als je breedhoek tekort komt, dan is die Tamron 11-19 een goed idee. Als je eerder problemen hebt met donkere situaties, dan zou'k bijvoorbeeld de Tamron 17-50 f2.8 aanraden, omdat die lichtsterker is.
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

    Comment


    • #3
      Re: Lens advies voor Sony a-100 (newbie)

      kijk eens in de gegevens van je foto's naar de gebruikte brandpunten en diafragma's en zo. Dan kun je bepalen wat je veel gebruikt.
      Als je nauwelijks onder de 28 mm komt is bijv de tamron 28-75 F/2.8 een heel mooi objectief. Is waar je veel in fotografeert vaak hoger, of juist lager, dan zul je meer breedhoek (17-50) of wat meer tele (50-150) moeten gaan.

      Dus eerst eens kijken wat je nodig hebt lijkt me.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment

      Working...
      X