Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canonobjectieven zowel voor analoog als digitaal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canonobjectieven zowel voor analoog als digitaal?

    Ik zou graag een Canon Eos 350D of 400D kopen. Ik heb 2 objectieven van mijn vader gekregen (werden gebruikt voor analoog toestel EOS 3000) : een canon zoomlens EF 75-300mm 1:4-5,6 III USM en een 28-80mm (0,38m/1.3ft).
    Kunnen die gebruikt worden voor de digitale Canon eos 350D?

    Koop ik best ook een standaardlens erbij?

    Ik ben een 'groentje'. Ik fotografeer nu met Minolta Dimage Z5 maar ik wil overstappen naar de digitale reflexcamera

  • #2
    Re: canonobjectieven zowel voor analoog als digitaal?

    Canon EF lenzen passen op een EOS 350D of 400D.
    (De oudere Canon FD lenzen niet.)
    Hou rekening met de zogenaamde cropfactor aub. Wat je afleest op de lens als brandpuntsafstand moet je met 1.6 vermenigvuldigen. De standaardzoom zal daardoor wat breedhoek missen. (28mm X 1.6).
    Je kan natuurlijk de standaard kitlens 17-55 van Canon erbij nemen. Deze is helemaal niet duur. Je kan deze ook tweedehands op de kop tikken voor ongeveer € 50. Kijk er de rubriek aangeboden maar eens op na. Canon biedt nu ook een IS versie van deze lens aan. De eerste informatie hierover is lovend.

    Succes ermee
    Filip
    Last edited by Filip1962; 4 december 2007, 09:12.

    Comment


    • #3
      Re: canonobjectieven zowel voor analoog als digitaal?

      Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
      Je kan natuurlijk de standaard kitlens 17-55 van Canon erbij nemen. Deze is helemaal niet duur. Je kan deze ook tweedehands op de kop tikken voor ongeveer € 50.Filip
      Waarschijnlijk een tikfoutje: de 17-55 is heel duur (en heel goed). De kitlens is de 18-55.

      Comment


      • #4
        Re: canonobjectieven zowel voor analoog als digitaal?

        Oorspronkelijk geplaatst door bart30d Bekijk bericht
        Waarschijnlijk een tikfoutje: de 17-55 is heel duur (en heel goed). De kitlens is de 18-55.
        Dankje voor de alerte correctie, ik bedoelde de goedkope versie.
        Filip

        Comment


        • #5
          Re: canonobjectieven zowel voor analoog als digitaal?

          Je kan die lenzen (75-300 en 28-80) zonder problemen gebruiken op elke digitale Canon.

          In plaats van de kitlens zou ik er op dit ogenblik eerder de niewe EF-S 18-55 met beeldstabilisatie bijnemen. Die is wel duurder, maar voor de geleverde prestaties is ze echt spotgoedkoop. Het verschil in scherpte ten opzichte van de gewone kitlens is echt héél erg groot.

          Een test van die nieuwe 18-55 kan je hier bekijken:


          Als je de technische kant niet zo goed begrijpt, ga dan direkt naar "Verdict".

          Die lens kost zo'n 200 euro (een body zonder lens kost gewoonlijk 50 euro minder, je moet dus 150 euro opleggen), voor die prijs kan je onmogelijk een scherpere breedhoek-zoomlens lens vinden, bovendien zit er ook nog eens beeldstabilisatie ingebouwd.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: canonobjectieven zowel voor analoog als digitaal?

            Bedankt voor jullie reacties !!! ik heb donderdag een canon eos 350D met standaardlens gekocht en ik ben onmiddellijk aan de slag gegaan. en alle lensen gaan er op (zoals jullie gezegd hadden!!)

            Groetjes

            Comment

            Working...
            X