Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony 700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony 700

    Ik heb een minolta X 300 S + sigma 24-70 + tamron 80-210.
    Ik wil nu een digitale reflex fototoestel kopen.
    Men raad mij aan on een Sony te kopen omdat ik dan de lenzen kan gebruiken.
    Is dit nog interessant ?
    Ik vind de sony alpha DSLR - A700 wel nogal duur.
    Is dit een goede aankoop, of moet ik gewoon de lenzen wegdoen en een ander merk kopen ?

    Groetjes, Wilbert

  • #2
    Re: sony 700

    Je hebt natuurlijk ook nog altijd de Sony Alpha100.
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: sony 700

      Oorspronkelijk geplaatst door mulderke Bekijk bericht
      Ik heb een minolta X 300 S + sigma 24-70 + tamron 80-210.
      Ik wil nu een digitale reflex fototoestel kopen.
      Men raad mij aan on een Sony te kopen omdat ik dan de lenzen kan gebruiken.
      Is dit nog interessant ?
      Ik vind de sony alpha DSLR - A700 wel nogal duur.
      Is dit een goede aankoop, of moet ik gewoon de lenzen wegdoen en een ander merk kopen ?

      Groetjes, Wilbert
      Hier heb je alvast een (engelse) review van de A700 : http://www.dcresource.com/reviews/so...ew/index.shtml

      Scroll naar beneden, daar vind je direct de plus & minpunten.

      Success !

      Comment


      • #4
        Re: sony 700

        Toch even zeggen dat je de lenzen niet zult kunnen gebruiken op de nieuwe body, de Minolta X300 is nog van het tijdperk van de manuele lenzen...

        Alle autofocuslenzen zullen wel nog werken!
        De Sony A700 is zeker een prima keuze! Een opvolger van de nieuwe A100 staat vlak achter de deur...misschien even wachten?

        Comment


        • #5
          Re: sony 700

          alvast bedankt.
          Nu weet ik alvast dat de lenzen mijn keuze niet moeten bepalen.

          Wilbert

          Comment


          • #6
            Re: sony 700

            Oorspronkelijk geplaatst door mulderke Bekijk bericht
            Ik heb een minolta X 300 S + sigma 24-70 + tamron 80-210.
            Ik wil nu een digitale reflex fototoestel kopen.
            Men raad mij aan on een Sony te kopen omdat ik dan de lenzen kan gebruiken.
            Is dit nog interessant ?
            Ik vind de sony alpha DSLR - A700 wel nogal duur.
            Is dit een goede aankoop, of moet ik gewoon de lenzen wegdoen en een ander merk kopen ?

            Groetjes, Wilbert
            Manuele lenzen hoef je niet meer te laten doorwegen in je beslissing. En dan zal je waarschijnlijk wel bij een van de 2 groten uitkomen...
            Vergeet niet bij je beslissing rekening te houden met de cropfaktor van de dslr's, elke lens is 1,6x langer, dus die 17 of 18mm waar men nu van vertrekt vvoor de typische kitlenzen, heb je echt wel ndoig om een beetje bereedhoek over te houden.
            Succes

            Comment


            • #7
              Re: sony 700

              Onafhankelijk van de oude lenzen zijn er vele tevreden sony gebruikers. Net al ser veel tevreden pentax, olympus en panasonic gebruikers zijn. Net zoals de gebruikers van de grote twee.
              Hoe voelde de sony? Want dat is het belangrijkste als je een camera koopt. Kwalitatief ontlopen ze elkaar niet veel. En lenzen kun je voor ieder merk ruimschoots krijgen, zowel nieuw als 2e hands. Dus in een paar winkels eens vasthouden en voelen. Reviews lezen zoals die op dcresorce en zo.
              En ja, ik ben heel tevreden met mijn KM (nu dus sony) en daar zal ik wel bij blijven.
              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

              Comment

              Working...
              X