Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede digitale compact camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede digitale compact camera

    Beste,

    Ik ben op zoek naar een goede digitale compact camera bv een Coolpix S510, Fuji F50fd, panasonic lumix of iets dergelijks.
    De bedoeling is vooral dat het iets moet zijn om makkelijk mee te nemen, voor als we met de kindjes weggaan, ook moet je er liefst filmpjes mee kunnen maken !
    Eigenlijk een goede allrounder, ook prijs kwaliteit, aangezien ik al een D80 heb voor de andere momenten.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: goede digitale compact camera

    Dan zou ik de FZ18 van Panasonic eens van dichtbij bekijken.

    Een pak info en veel voorbeeldfoto's van eigenaars vindt je hier: http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1033
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: goede digitale compact camera

      Ik heb voor dat gebruik de panasonic tz1 :compact, 10 x zoom (zelfs tijdens het filmen!),zeer scherp bij goed licht. Enige minpuntje is ruis bij hogere iso's (dat hebben ze eigenlijk allemaal behalve de fuji f30)
      De tz3 is de opvolger met meer mps en meer groothoek maar die kan niet zoomen tijdens het filmen...

      Comment


      • #4
        Re: goede digitale compact camera

        Ik gebruik de TZ 1 meestal voor concerten als het compact moet zijn zeker bij staande concerten en dit toestel doet goed zijn best op ISO 200.Filmpjes zijn ook van goede kwaliteit.
        Hieronder voorbeelden van de TZ 1.
        Hallo Allemaal, Optreden van OMD in de AB. Genomen met mijn compaktje TZ 1. Had liever een groter toestel meegenomen(plaatsgebrek). Groetjes, Robert


        Groetjes,
        Robert
        Panasonic TZ 7 - FZ 35
        Canon 450D 18-55 IS,55-250 IS,Canon 100-400 IS

        Comment


        • #5
          Re: goede digitale compact camera

          Ik heb een Lumix FZ5 en werk regelmatig met een FZ7 op mijn werk en ik moet zeggen dat ik een Panasonic fan ben. Compacte toestelletjes met veel mogelijkheden en instellingen. Kijk dus zeker even naar de Lumix-range!
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

          Comment


          • #6
            Re: goede digitale compact camera

            zou uitkijken naar iets met lens stabilisatie

            Comment


            • #7
              Re: goede digitale compact camera

              Als je niet persé mee wil doen met de gekte rond de superzooms en een toestel zoekt dat echt goeie foto's produceert kan ik je de Nikon Coolpix P5100 aanraden, ik heb het toestelletje nu een week in mijn zakken zitten en het is een wondertje van vernuft met compleet dezelfde bedieningen en functies als de grote broers D50-D200 die ik gebruik. (Alleen gene RAW)
              fotosite

              Comment

              Working...
              X