Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 400D, 30D of Nikon D80 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 400D, 30D of Nikon D80 ?

    Misschien al veel topics hieromtrent, maar op een ander fora verwezen ze me door naar BD om zo tot een besluit te kunnen komen.

    Mijn budget ligt rond de 1000EUR. Daarmee zou ik graag een body, lens (of twee), geheugenkaartje en draagtas mee hebben. Ze verwezen me ook daar naar konijnenberg, maar blijkbaar geld de cashback actie van de nikon camera's alleen in het filiaal in nederland... Ik zal ze zowiezo moeten laten opsturen, tenzij ik die in de mediamarkt koop (nikon d80 + 55-200 lens = 1400EUR dacht ik me te herinneren).

    Canon EOS 400D

    Voordelen
    * Minder ruis op hoge ISO
    * Goedkopere lenzen (?)

    Nadelen
    * Fragielere behuizing
    * Minder grip en voelt ook zeer goedkoop aan
    * Geen voorkeur voor de canon

    Nikon D80

    Voordelen
    * Meer grip, voelt steviger aan en is niet zo goedkoop-uitziend
    * Beter flitssysteem (maar ik denk niet dat ik dat veel nodig zal hebben)
    * Persoonlijke voorkeur

    Nadelen
    * Meer ruis op hogere ISO
    * Geen cashback-actie (waar ik gebruik van kan maken)

    Canon 30D

    Geen idee... Iemand op het ander forum kwam hier opeens mee op de proppen, omdat die gebruikt maakt van zo'n scrollwiel, maar ik heb die nog nooit vast gehad en weet dus niet of het gevoel hetzelfde is als de 400D. Technisch ook geen idee. Nieuw aankopen zal geen optie zijn, dus wrs tweedehands. Dat tegenover een nieuwe Nikon D80 dus, die nog steeds mijn persoonlijke voorkeur heeft.

    Bijkomend vraagje: hoeveel zou ik nog kunnen vragen voor m'n Fuji S9600, aangekocht in juni 2007?

    Alvast bedankt!
    And so we linger on, waiting to be noticed.

  • #2
    Re: Canon EOS 400D, 30D of Nikon D80 ?

    Als 1 van je voordelen voor een camera persoonlijke voorkeur is dan is je keuze toch eigenlijk al gemaakt?

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 400D, 30D of Nikon D80 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Als 1 van je voordelen voor een camera persoonlijke voorkeur is dan is je keuze toch eigenlijk al gemaakt?
      Maar ik ga alleen af op het uiterlijk en het merk, misschien dat de Canon véél beter is dan mijn persoonlijke voorkeur? Zoals de ruis, zal dat tegenzitten en vanaf welke ISO-waarde merk je er iets van?
      And so we linger on, waiting to be noticed.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 400D, 30D of Nikon D80 ?

        De 30D kan ook als voordeel hebben dat die iets sneller is (5fps) en een studioflits ingang heeft. Daarnaast gaat de sluiter ook meer dan 100.000 foto's mee.
        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 400D, 30D of Nikon D80 ?

          Digitaal evolueert zo snel dat wanneer er in een bepaald segment een opvolger komt, je in principe de oude niet meer koopt, tenzij aan een zeer lage prijs

          Bij Canon koop je dus een 400D of een 40D, geen 30D meer

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 400D, 30D of Nikon D80 ?

            Vergeleken bij de 30/40D lijkt de 400D een speelgoedcamera.
            Ik zou dus eerder vergelijken tussen de 40D en de D80
            Vermits de technologie van de 40D moderner/recenter is dan de 80D zou mijn keuze snel gemaakt zijn.

            Mvg,

            Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

            Comment

            Working...
            X