Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma EX 300/2.8 APO DG

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma EX 300/2.8 APO DG

    Hallo,
    heeft iemand ervaring met Nikon D200 en de sigma EX 300/2.8 APO DG ,
    of zou je gewoon bij die 300mm 2.8 van Nikon blijven. alleen een pak duurder.


    bedankt
    Daniel

  • #2
    Re: Sigma EX 300/2.8 APO DG

    Zéér goede lens, kan gerust met de duurdere Nikon mee. Vlijmscherp op 300mm, zeer scherp op 420mm (1.4 EX converter) en een meer dan voldoende scherpte op 600mm (2.0EX converter). Wordt zeker niet traag met de converters erop.
    Enige foutje waarop ik ze kon betrappen was CA in sommige omstandigheden (vooral in lichtzwakke omstandigheden) en indien gebruikt met converters.
    Gewicht is nog best doenbaar, ik gebruikte ze vlot uit de hand voor vluchtshots.
    Enige reden waarom ik ze heb weggedaan is omdat ik ze bijna uitsluitend gebruikte op 600mm en ik heb ze dus weggedaan voor de nog betere (maar stuk duurdere) Sigma 500 F4.5. Die geeft me weliswaar 100mm minder, maar nog zuiverdere en scherpere beelden en een lichtsterkte van f4.5 tegenover F5.6 met de 300 op 600mm, en met dergelijke brandpunten helpen alle beetjes.
    Beetje de vraag waarvoor je ze wil gebruiken. Voor de meeste sporten kwam de 300mm brandpunt eerder onhandig uit en voor natuurfotografie is de 500 gewoon beter.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Sigma EX 300/2.8 APO DG

      Oorspronkelijk geplaatst door daniel_vandenbroeck Bekijk bericht
      Hallo,
      heeft iemand ervaring met Nikon D200 en de sigma EX 300/2.8 APO DG ,
      of zou je gewoon bij die 300mm 2.8 van Nikon blijven. alleen een pak duurder.


      bedankt
      Daniel
      Ik keer het graag een keertje om Wat heb je al gelezen over beide objectieven en wat zijn je eigen indrukken? Waar hecht jij het meeste belang aan?

      MVG,

      Comment


      • #4
        Re: Sigma EX 300/2.8 APO DG

        ik hecht belang aan haarscherpe beelden, klare beelden, schone kleuren, snelheid, veel licht, maar ook aan mijn budget.

        tot dus ver heb ik altijd nikon lensen gekocht, altijd tevreden geweest.
        dus ben er ook van overtuigd dat die 300mm van nikon mijn verwachtingen zou inlossen.

        by the way: ik zou die lens gebruiken voor natuurfotografie.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma EX 300/2.8 APO DG

          Die 300 prime van Sigma was kwalitatief zéér goed, maar de brandpuntsafstand van 300mm gaf me niet wat ik ervan verwachtte en het geklooi met converters was ik na drie maand meer dan beu.
          Natuurfotografie is een vlag die meerdere ladingen dekt.
          Voor mij gaat het hoofdzakelijk om fotografie in mijn regio, Waasland. Het grootste dat hier voorkomt is een ree en dan zakt ge al snel naar het formaat vos, beiden moeilijk benaderbaar en niet zo frequent te observeren. De hoofdmoot zijn dus vogels.
          De 500 prime geeft me daarvoor alles wat ik moet hebben : een mooie bereik, haarscherpe beelden, een goede lichtopbrengst.
          Geen haar op mijn hoofd dat er vandaag aan denkt om in die range van objectieven naar Nikkors uit te zien, het moet een hobby blijven
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Sigma EX 300/2.8 APO DG

            Oorspronkelijk geplaatst door daniel_vandenbroeck Bekijk bericht
            ik hecht belang aan haarscherpe beelden, klare beelden, schone kleuren, snelheid, veel licht, maar ook aan mijn budget.

            tot dus ver heb ik altijd nikon lensen gekocht, altijd tevreden geweest.
            dus ben er ook van overtuigd dat die 300mm van nikon mijn verwachtingen zou inlossen.

            by the way: ik zou die lens gebruiken voor natuurfotografie.
            Ik werk met de AFS VR 300mm f2.8 en vind 'm excellent op alle vlakken. Zelfs met de zon frontaal in beeld blijft het contrast zeer goed Ik zie echter geen enkele reden om de Sigma 300mm f2.8 af te kraken, want ik heb ook Sigma objectieven die zeer goed zijn

            MVG,

            Comment

            Working...
            X