Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog 2 weken om te twijfelen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog 2 weken om te twijfelen...

    Dag allemaal,
    Daar ik nog steeds geen camera gekocht heb (twijfel C&N…) dacht ik er eindelijk uit te zijn. (voor de feestdagen moet ik hem hebben…) De Nikon D40x + 18-55mm + 55-200mm VR nu maar 808 euro meer bij konijn. Dit vooral omdat de kitlenzen kwalitatief beter zouden zijn dan op de Canon 400d. Deze heeft mij dat wijsgemaakt: http://www.dpnotes.com/canon-eos-400...vs-nikon-d40x/
    Nu ben ik momenteel het boek “Digitale spiegelreflexcamera” van Jeroen Horlings aan ’t lezen. Hieruit kwam ik te weten dat een 50mm lichtsterke prime niet veel kost en dacht ik van, deze ga ik er bij kopen voor binnenshuis tijdens bvb een kerstfeestje. (das binnenkort zeker ) De AF zou echter niet werken op de D40x? Zijn hier al (goedkope)alternatieven voor? (Buiten manueel focussen.)
    Nu las ik hier ook op het forum dat de nieuwe canon 18-55IS voor z’n prijs zeker niet slecht zou zijn.
    Vandaar mijn twijfel tussen de D40x kit van hierboven of:
    Canon 400d 558 euro
    18-55IS 164 euro
    55-250IS 279 euro
    EF50mm f1.8 86euro
    Samen 1087 euro
    Graag jullie raad en hopelijk start ik geen nieuwe C-N oorlog.
    Groeten
    Flickr

  • #2
    Re: Nog 2 weken om te twijfelen...

    Al aan de nikon D80 gedacht? Beter dan de genoemde cameras imo en geen beperking qua lenzen. Wel 200 euro duurder, maar je koopt wel een camera die je zeker geen beperkingen zal opleggen.
    www.andrejoosse.nl | www.urbex.nl | www.toxpose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Nog 2 weken om te twijfelen...

      Oorspronkelijk geplaatst door y0ze Bekijk bericht
      Al aan de nikon D80 gedacht? Beter dan de genoemde cameras imo en geen beperking qua lenzen. Wel 200 euro duurder, maar je koopt wel een camera die je zeker geen beperkingen zal opleggen.
      De D80 geeft inderdaad iets meer mogelijkheden, en heeft weinig beperkingen.
      Mag ik je dan meteen adviseren om, als je ongeveer hetzelfde budget als bij de 400D wil houden, slechts één lens te kopen, met name de Nikkor 18-70, wat een heel goede lens is. Wat lenzen betreft haal je dan minder lenzen in huis dan bij Canon, maar wat de camera betreft, m.i. toch wel net iets meer, en de kwaliteit van de lens is zeker ook prima. Het is wel niet zeker of je hem dan nog voor de feestdagen gaat hebben... dat wordt snel wezen.
      En voor je koopt... even naar de winkel rijden en alles eens vasthouden. Drie camera's die totaal verschillend in de hand gaan liggen.

      Comment


      • #4
        Re: Nog 2 weken om te twijfelen...

        Of het nu Nikon is of Canon...beiden zijn even goed in mijn ogen. Het is wel zo, dat wanneer je eenmaal de keuze gemaakt hebt, dat je dan vastzit aan dit merk...of je moet alles verkopen. Zelf heb ik ondervonden dat Nikon steeds duurder is dan Canon .
        Alleszins, de D40 zou ik niet kiezen omwille van de beperking in lenskeuze.

        Grt,
        JanMetDePet
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

        Comment


        • #5
          Re: Nog 2 weken om te twijfelen...

          Oorspronkelijk geplaatst door y0ze Bekijk bericht
          Al aan de nikon D80 gedacht? Beter dan de genoemde cameras imo en geen beperking qua lenzen. Wel 200 euro duurder, maar je koopt wel een camera die je zeker geen beperkingen zal opleggen.
          Inderdaad al aan gedacht, maar vond het kleinere formaat wat voor velen een nadeel is eigenlijk een voordeel. Ook las ik ergens dat de fotokwaliteit van de D40x zelfs beter zou zijn dan de duurdere D80?
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Nog 2 weken om te twijfelen...

            Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
            Of het nu Nikon is of Canon...beiden zijn even goed in mijn ogen. Het is wel zo, dat wanneer je eenmaal de keuze gemaakt hebt, dat je dan vastzit aan dit merk...of je moet alles verkopen. Zelf heb ik ondervonden dat Nikon steeds duurder is dan Canon .
            Alleszins, de D40 zou ik niet kiezen omwille van de beperking in lenskeuze.

            Grt,
            JanMetDePet
            Dat is juist de grote reden van mijn twijfel, je kiest niet alleen voor een camera als je begint maar voor een merk...
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Nog 2 weken om te twijfelen...

              Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
              Dat is juist de grote reden van mijn twijfel, je kiest niet alleen voor een camera als je begint maar voor een merk...
              En je zal nooit weten of je de juiste keuze hebt gemaakt, maar je zal uiteindelijk tevreden zijn met wat je gekocht hebt, of er nu Nikon of Canon of Olympus of Sony... op staat. Je vertrekt met iets, en daar bouw je op verder. Slechts weinigen schakelen later over. Maar zoals ik al zei... ga eens naar de winkel, en neem ze ter hand en bekijk ze. Dat is vaak doorslaggevend.

              Comment


              • #8
                Re: Nog 2 weken om te twijfelen...

                Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                En je zal nooit weten of je de juiste keuze hebt gemaakt, maar je zal uiteindelijk tevreden zijn met wat je gekocht hebt, of er nu Nikon of Canon of Olympus of Sony... op staat. Je vertrekt met iets, en daar bouw je op verder. Slechts weinigen schakelen later over. Maar zoals ik al zei... ga eens naar de winkel, en neem ze ter hand en bekijk ze. Dat is vaak doorslaggevend.
                Heb ik reeds gedaan maar die fameuze doorslag is er nog niet geweest
                Graag had ik ook enkele antwoorden van de Canonians ivm
                Canon 400d 558 euro
                18-55IS 164 euro
                55-250IS 279 euro
                EF50mm f1.8 86euro
                Samen 1087 euro
                Alvast bedankt voor de moeite
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Nog 2 weken om te twijfelen...

                  Om eerlijk te zijn, heb ik me enkel laten leiden door de prijs. De Canon D400 was goedkoper dan de Nikon D80. En met de lopende cash-back actie was de keuze snel gemaakt. De stofreductie die in de camera ingebouwd zit vond ik ook belangrijk.

                  Ik koos voor de versie met 18 - 55 mm kitlens. Velen vinden die minderwaardig, doch anderen zeggen dat je de kwaliteit nu toch ook niet mag onderschatten. En veel wordt bepaald door de man/vrouw achter de camera vrees ik. Daarnaast had ik ook snel een tweede lens in het oog, dewelke nu geduldig ligt te wachten op kerstdag in mijn kast ( EF 70 - 300 mm USM IS).

                  Het vervelende van de hele Canon - Nikon kwestie is volgens mij dat de modellen niet echt te vergelijken zijn. Nikon valt steeds tussen 2 modellen van Canon heb ik de indruk... Als ik het goed begrepen heb kun je de camera's als volgt indelen op basis van mogelijkheden en kwaliteiten...

                  N D40 - C 400D - N D80 - C 40D - N D300 - C 5D - etc.

                  Verder vraag ik me ook af hoeveel mensen die hogere modellen echt nodig hebben of er echt hun voordeel mee doen. Soms heb ik toch ook het gevoel dat het hier ook voor een deel over status gaat.

                  Maar ja, je moet ooit eens een keuze maken hé.
                  Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog 2 weken om te twijfelen...

                    Iedereen bedankt voor de goede raad, die ik niet echt gevolgd heb
                    't Is dan toch de D40x geworden omdat het compactere formaat mij beter lag en is groot genoeg in vergelijking met mijn ixus 700
                    Heb hem bij foto Rubens gekocht in Wilrijk, 858euro (konijn 808euro) maar kreeg er een rugzak van Yellow Moon (verkoopprijs 60euro), Tripod (50euro), SD 2g (26euro) en cleaning kit (8euro) bij. 2 UV-filtertjes (lensbescherming) en flash SB-400 bijgekocht. (totaal 1008 euro)
                    Nu beginnen studeren... hier vond ik alvast veel info voor camera settings (D40): http://www.kenrockwell.com/nikon/d40...uide/index.htm
                    Nogmaals bedankt al hebben jullie het mij niet makkelijk gemaakt
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog 2 weken om te twijfelen...

                      Héél veel plezier met je nieuw toestel
                      Mvg Tim

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog 2 weken om te twijfelen...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Héél veel plezier met je nieuw toestel
                        Bedankt en voor een simpel toestel toch al ingewikkeld genoeg maar da komt wel in orde... en als ik iets niet weet zijn jullie er
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nog 2 weken om te twijfelen...

                          Na de aankoop van een hele hoop Ixus'en en Powershots zoals S5, G7, G9, enz...heb ik besloten om naast mijn G9 toch maar eens een instap-DSLR aan te kopen. Dus heb ik er vandaag ook eentje aan de kant laten zetten bij Top-foto.de (perfecte service & kwaliteit!) en 'k ga hem zo snel mogelijk oppikken.

                          Het ging om de D40x + Nikon 18-55 + Nikon 55-200 + Nikon Sportstar 8x25 verrekijker. Een speciaal promotiepakket voor het 90-jarig bestaan van Nikon blijkbaar. Dit alles aan 769 euro (er ging 50 euro af door de aktie).

                          Hopelijk lukt het nu nog om er knappe foto's mee te maken

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nog 2 weken om te twijfelen...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                            Na de aankoop van een hele hoop Ixus'en en Powershots zoals S5, G7, G9, enz...heb ik besloten om naast mijn G9 toch maar eens een instap-DSLR aan te kopen. Dus heb ik er vandaag ook eentje aan de kant laten zetten bij Top-foto.de (perfecte service & kwaliteit!) en 'k ga hem zo snel mogelijk oppikken.

                            Het ging om de D40x + Nikon 18-55 + Nikon 55-200 + Nikon Sportstar 8x25 verrekijker. Een speciaal promotiepakket voor het 90-jarig bestaan van Nikon blijkbaar. Dit alles aan 769 euro (er ging 50 euro af door de aktie).

                            Hopelijk lukt het nu nog om er knappe foto's mee te maken
                            Is het de 55-200 versie met VR? Prijsverschil bijna 100euro! Dus als het niet de VR versie is redelijk duur!
                            Groeten
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nog 2 weken om te twijfelen...

                              nikon d40x met kitlens nu voor 585 bij saturn!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                              Na de aankoop van een hele hoop Ixus'en en Powershots zoals S5, G7, G9, enz...heb ik besloten om naast mijn G9 toch maar eens een instap-DSLR aan te kopen. Dus heb ik er vandaag ook eentje aan de kant laten zetten bij Top-foto.de (perfecte service & kwaliteit!) en 'k ga hem zo snel mogelijk oppikken.

                              Het ging om de D40x + Nikon 18-55 + Nikon 55-200 + Nikon Sportstar 8x25 verrekijker. Een speciaal promotiepakket voor het 90-jarig bestaan van Nikon blijkbaar. Dit alles aan 769 euro (er ging 50 euro af door de aktie).

                              Hopelijk lukt het nu nog om er knappe foto's mee te maken

                              Comment

                              Working...
                              X