Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ 50 versus Olympus 510

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic FZ 50 versus Olympus 510

    Ben nog altijd op zoek naar een tweede camera.
    Eerst dacht ik aan de Panasonic Lumix F10 maar het gewicht...
    Nu is mijn oog gevallen op de Panasonic FZ 50. De prijs vind ik minder belangrijk. Ik zie echt op tegen een zwaar toestel. Ik denk dat het dan weer vaak op de kast gaat blijven liggen. Wij gaan vaak op reis in de bergen en dan is zo'n zwaar toestel een groot nadeel wegens het gewicht en extra bagage. Ondertussen heb ik ook al uitgevist dat voor portretten (binnen van de kleinkinderen) bij hogere ISO waarden (op feestjes bv) ik bij een FZ 50 gebruik kan maken van een externe flitser waarmee het probleem zou opgelost zijn. Verbeter mij als het niet juist is.
    Dan nog een vraag: die lens bij FZ 50 is niet verwisselbaar. Kom ik toe met die lens voor natuurfotografie in de bergen? Of is daar ook een oplossing voor?
    De Olympus 510 staat mij ook aan..is ook niet zo zwaar...en dan kan ik later natuurlijk nog uitbreiden met andere lenzen..
    Wat zouden jullie kiezen?

  • #2
    Re: Panasonic FZ 50 versus Olympus 510

    Wat is natuurfotografie in de bergen? Macro van een edelweiss, een gems op 2 km, een overzicht van het hele massief. Voor de lens keuze is dat nog al belangrijk.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic FZ 50 versus Olympus 510

      Vooral landschappen. En ook interieur van berghutten . Eigen familiekiekjes (vermoeide wandelaars, dorstige mensen,...) voor het album.

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic FZ 50 versus Olympus 510

        Ik heb zowel een FZ50 (ik had eigenlijk een Leica V Lux) gehad als nu een E510
        En volgens mij is die E510 wat lichter (is wel een verschil welke lens je er op hebt)
        Die FZ is heel goed alleen mis je wat groothoek voor landschaps foto's
        De E510 wordt ook als kit verkocht dan heb je een bereik van 28 tot 300 (kleinbeeld)
        Is een prima toestel waar alles op zit
        Je hebt trouwens als je een FZ wil ook nog een converter voor wat meer groothoek (ik heb die zelfs tekoop)
        Dan heb je een FZ met een bereik van 28 tot 420 (kleinbeeld)

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic FZ 50 versus Olympus 510

          Ik heb ook een FZ50 momenteel, een korte brandpuntafstand voor mooie landschappen is handig, maar met een opzet breedhoeklens is dit opgelost. Ik heb er één van Raynox en werkt perfect. Deze kost ook niet echt veel, en volgens mij kan er nog een opzetlens op de FZ50 voor nog meer tele, denk ik toch.
          Nikon D40 + Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX.

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic FZ 50 versus Olympus 510

            Een vriendin van mij, die werkt met een DSLR, heeft speciaal voor in de bergen een compacte camera gekocht, gewicht en ruimte. Een DSLR kan met een kitlens misschien niet zoveel wezen, maar als er dan ook nog een tele mee moet...
            Zelfs een D50 met een Nikkor 18-200 VR weegt nog redelijk veel. Ik schat een complete Pana gelijk aan het gewicht van de lens.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment

            Working...
            X