Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor micro 55mm 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikkor micro 55mm 2.8

    Ik wil een macrolens kopen en zag er eentje voor 75 euro een micro 55mm 2.8 heeft iemand daar ervaring mee en is ie goed , is wel een manuele lens ai

  • #2
    Re: nikkor micro 55mm 2.8

    Hey

    ik ben in het bezit van een micro nikkor 105 mm f2.8. Hiervoor heb ik meer dan 400 € betaald. Heb wel nog geen moment spijt. Prachtige lens! Idem voor de 50 mm (als dit een goede afstand voor je is). En 75 € is echt geen geld voor zo'n lens. Kijk wel naar de staat ervan. Als je hem koopt, veel plezier ermee!

    Macrofotografie = manueel scherpstellen. Met AF is het moeilijk een precies punt scherp te stellen.
    Ga ook even na of 50 mm de goede afstand is voor wat jij de lens wilt gebruiken.

    Grtz!
    Steven
    Last edited by S.Winters; 3 december 2007, 10:23.
    Nikon D300*Nikon D70S*Nikon SB-600*Remote Control ML-L3*Nikkor AF-S VR 18-200 mm f/3.5-f/5.6*Nikkor 28-80 mm f/3.3-f/5.6*Nikkor 70-300 mm f/4-f/5.6*Micro Nikkor 105 mm f/2.8*Tiffen UV filters*Velbon Tripod & Monopod*Lowepro rugzak

    Comment


    • #3
      Re: nikkor micro 55mm 2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
      Ik wil een macrolens kopen en zag er eentje voor 75 euro een micro 55mm 2.8 heeft iemand daar ervaring mee en is ie goed , is wel een manuele lens ai
      Prachtlens deze kan wel maar tot een vergroting 2/1, maar is haarscherp, test wel eerst even of het diafragma mooi los beweegt, dit is de ideale lens om met een balg te gebruiken, zeer goed scheidend vermogen.
      De scherpstelring draaid bijna een volledige toer rond, en je voelt echt de mechanische kwalliteit van deze lens
      Het vorkje vijs je er gewoon af, en draai de vijsjes terug in de lens, zo komt er geen vuil door de gaatjes.

      Comment


      • #4
        Re: nikkor micro 55mm 2.8

        Op de lens staat ai-s nikkor micro 55mm 2.8
        voor wat staat de s

        Comment


        • #5
          Re: nikkor micro 55mm 2.8

          Hier kan je er normaal alles van terugvinden http://home.planet.nl/~nikon.catalogus/

          Comment


          • #6
            Re: nikkor micro 55mm 2.8

            Da's een fameus goeie lens, en voor 75 euro...
            Je kan ze zelfs van 2 meter hoog op de rotsen laten vallen en nog werkt ze (gelukkig want ze was niet van mij ).
            Kris

            Comment


            • #7
              Re: nikkor micro 55mm 2.8

              Ik gebruik de f3.5 versie op een D200 en ben er super content van. Heb die ook 2e hands gekocht voor een spotprijsje. Dat manueel scherpstellen lukt best hoor.
              Fuji Q1

              Comment

              Working...
              X