Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peleng 8 mm fisheye. Hulp gevraagd !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Peleng 8 mm fisheye. Hulp gevraagd !

    Wie heeft er ervaring met de Peleng 8mm fisheye?
    Ik zou deze willen gebruiken in combinatie met mijn Pentax K100D. Is die lens compatibel? Ik heb eens gelezen dat bij sommige DSLR's er schade optrad omdat het objectief te diep in de body zit, waarbij de spiegel schade oploopt.
    De prijs van de Peleng is in ieder geval een meevaller. De alternatieven zijn mij veel te duur en dus geen optie.
    Groeten,
    Peter.
    Homo Sapiens Pentaxiensis

  • #2
    Re: Peleng 8 mm fisheye. Hulp gevraagd !

    Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
    Wie heeft er ervaring met de Peleng 8mm fisheye?
    Ik zou deze willen gebruiken in combinatie met mijn Pentax K100D. Is die lens compatibel? Ik heb eens gelezen dat bij sommige DSLR's er schade optrad omdat het objectief te diep in de body zit, waarbij de spiegel schade oploopt.
    De prijs van de Peleng is in ieder geval een meevaller. De alternatieven zijn mij veel te duur en dus geen optie.
    Groeten,
    Peter.
    Geen probleem om deze op de K100D te gebruiken!

    De camera in Av zetten en het diafragma met de diafragmaring op het objectief. Je zal zien dat de zoeker donkerder wordt naarmate je het diafragma kleiner sluit, da's normaal want er is geen koppeling met de camera. In Av mode zal de K100D echter wel correct door de gesloten opening meten en kan je zonder probleem een foto maken.

    Wel eerst in de custom settings het gebruik van de diafragmaring toelaten.

    hth, Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: Peleng 8 mm fisheye. Hulp gevraagd !

      Bedankt voor de info Ishpuini ! De Peleng met Pentax-vatting is blijkbaar moeilijk vast te krijgen in Belgenland. Bestellen via Konijn kan ....maar de levertermijn is maanden Via ebay is de lens wel te vinden, maar via USA en dan is de invoertaks een afknapper.
      Homo Sapiens Pentaxiensis

      Comment


      • #4
        Re: Peleng 8 mm fisheye. Hulp gevraagd !

        Wat je kan proberen is nagaan of die Peleng naast de speciale Canon, Nikon of Pentax vatting ook een M42 vatting heeft. Dan kan je met een M42-pentax vatting adapter een eind op weg.

        Ik heb de Nikon variant overgekocht van iemand, maar er zat naast de Nikon adapter ook een M42 adapter bij die je erop plaatst. De lens zelf heeft namelijk geen vatting: enkele kleine schroefjes moeten de camera-specifieke vatting gebruiken.

        Ik denk dat je kansen om er een spoedig te vinden dan vergroten.

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: Peleng 8 mm fisheye. Hulp gevraagd !

          Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
          Bedankt voor de info Ishpuini ! De Peleng met Pentax-vatting is blijkbaar moeilijk vast te krijgen in Belgenland. Bestellen via Konijn kan ....maar de levertermijn is maanden Via ebay is de lens wel te vinden, maar via USA en dan is de invoertaks een afknapper.
          Ik kocht de mijne via eBay in Rusland. Hij kwam met verschillende adapters, maar de verkoper installeerde de adapter voor K-vatting op voorhand vermits hij wist dat ik 'm voor Pentax kocht. Ik zie dat de prijzen intss idd gestegen zijn...

          Als ik 'm nog gehad had verkocht ik 'm door aan jou, maar ik vrees dat m'n exemplaar intss enkele eigenaars verder is. Ik vond de beeldhoek immers te groot en het effect te extreem. Blijkbaar vond de overnemer dat ook, want volgens wat ik begreep verkocht ook die de Peleng intss door... Wie weet beland m'n Peleng zo ooit toch nog bij jou? :-)

          Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

          Comment


          • #6
            Re: Peleng 8 mm fisheye. Hulp gevraagd !

            Vraag eens direct af fabriek: http://www.belomo.by/en/15_2raz.htm

            Comment

            Working...
            X