Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aangepaste instellingen Canon 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aangepaste instellingen Canon 400D

    Volgens verschillende artikels zou het aan te raden zijn om de verwerkingsinstellingen van de Canon Eos 400D aan te passen om tot betere resultaten te komen, zoals ondermeer scherpte.

    Kent er iemand de ideale instellingen? Of is dit ook zo'n persoonlijke voorkeur verhaal?
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

  • #2
    Re: Aangepaste instellingen Canon 400D

    Dat is persoonlijke voorkeur

    Comment


    • #3
      Re: Aangepaste instellingen Canon 400D

      Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
      Volgens verschillende artikels zou het aan te raden zijn om de verwerkingsinstellingen van de Canon Eos 400D aan te passen om tot betere resultaten te komen, zoals ondermeer scherpte.

      Kent er iemand de ideale instellingen? Of is dit ook zo'n persoonlijke voorkeur verhaal?
      Welke artikels en welke instellingen ???? Picture styles ?? of wat ?

      Comment


      • #4
        Re: Aangepaste instellingen Canon 400D

        Wanneer je in jpeg trekt wordt de scherpte inderdaad bepaald door de gekozen Picture style
        (Landscape heeft bv scherpte 4)

        Wanneer je alles eruit wil halen trek in raw en doe de verscherping (en de noise reduction, kleur, contrast enz) achteraf, met het gratis Canon DPP (of een ander programma)

        Comment


        • #5
          Re: Aangepaste instellingen Canon 400D

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Welke artikels en welke instellingen ???? Picture styles ?? of wat ?
          Almost exactly three years since Canon changed the digital SLR market forever (with the $1,000 EOS 300D) they announced the third generation of their affordable entry level series, the EOS 400D (Digital Rebel XTi). This new camera follows the design of the EOS 350D, being very compact and relatively lightweight but not compromising on manual controls or in-use performance. The headline changes are another two megapixel step up (to ten megapixels), the nine-point AF sensor from the EOS 30D, a new dust removal system which includes anti-static surface coatings, low-pass filter vibration and software based dust pattern removal. Less important but just as noticeable are the removal of the status LCD, replaced instead by a camera settings screen on the now larger 2.5" LCD monitor and the eye proximity sensor just below the viewfinder to turn this off when composing your shot.


          Image parameter adjustments

          Je kan user defined picture-styles opmaken, met ondermeer aangepaste verscherping.

          Ik besef dat dit enkel voor Jpeg-omzetting in de camera geldt en dat het beste resultaat met RAW bekomen kan worden, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Ik leg me voorlopig wat toe op Jpeg om mijn camera beter te leren kennen.
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

          Comment


          • #6
            Re: Aangepaste instellingen Canon 400D

            waarom eerst je camera leren kennen al vorens in RAW te gaan schieten??
            RAW is veel makkelijker en bij fouten (bv witballans) veel makkelijker te herstellen(lees bewerken).
            RAW, is niet iets engs hoor, of alleen voor meer gevorderde.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Aangepaste instellingen Canon 400D

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              waarom eerst je camera leren kennen al vorens in RAW te gaan schieten??
              RAW is veel makkelijker en bij fouten (bv witballans) veel makkelijker te herstellen(lees bewerken).
              RAW, is niet iets engs hoor, of alleen voor meer gevorderde.
              grt,bouk.
              bouk heeft gelijk hoor
              ik ben ook lang koppig geweest en niet willen luisteren

              als scherpte je doel is, ga naar raw
              (t'is zo al moeilijk genoeg)
              er is bv geen enkele natuurfoto die niet achteraf verscherpt is

              veel succes

              Comment


              • #8
                Re: Aangepaste instellingen Canon 400D

                Allright, change of tactics dan...

                Ik dacht dat raw-conversions meer tijd in beslag nemen dan het postprocessen van Jpegs.

                Ik hou het advies in het achterhoofd.
                Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                Comment


                • #9
                  Re: Aangepaste instellingen Canon 400D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                  http://www.dpreview.com/reviews/canoneos400d/page13.asp

                  Image parameter adjustments

                  Je kan user defined picture-styles opmaken, met ondermeer aangepaste verscherping.

                  Ik besef dat dit enkel voor Jpeg-omzetting in de camera geldt en dat het beste resultaat met RAW bekomen kan worden, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Ik leg me voorlopig wat toe op Jpeg om mijn camera beter te leren kennen.
                  Ja ik dacht al dat het hierop sloeg

                  Met de nieuwe Picture Style Editor (Canon website) kan je zelf je eigen user defined style maken ..
                  .. en wie denkt dat de ingestelde Picture style niet mee opgeslagen wordt met het RAW beeld heeft duidelijk zijn huiswerk nietgemaakt, tenminste in DPP wordt deze PS gezien en uitgelezen als de default" in shot style" .. dat is eenvoudig te testen met een user style waarbij de luminantie opgevoerd werd, die "overbelichte" (bvb) foto wordt feilloos getoond in DPP RAW ... natuurlijk kan die "style" direct vervangen worden in RAW en ik heb dan een aantal eigen Styles gemaakt die voor mijn camera de belichtingscorrecties maken die er voor mijn 400D nog nodig zijn.
                  Meer "in camera" user defined styles ware nog leuker geweest ..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aangepaste instellingen Canon 400D

                    inderdaad, DPP is erg complementair aan de camera
                    alhoewel ik nu in raw werk blijf ik de camera instellen net alsof ik een correcte jpeg wil
                    op die manier kan je DPP desnoods in batch jpeg's laten maken en heb je niet zoveel meer werk
                    Last edited by palombian; 2 december 2007, 16:08. Reden: taalfout

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aangepaste instellingen Canon 400D

                      Ik heb een tijdje terug ook eens wat gedaan met die Canon Picture Style's die je van de Canonsite kon downloaden, heb ze een tijdje op mijn camera gehad. Maar eigenlijk is dat zonde want je kan ze ook in DPP bij de RAW-bewerking eerst bekijken als je ze ook op je harde schijf hebt staan en dan blijft je originele RAW-bestand onbewerkt zodat je nog alle kanten op kunt ermee.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment

                      Working...
                      X