Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is een goede ZOOM EF groothoeklens voor Canon 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is een goede ZOOM EF groothoeklens voor Canon 5D

    Ik ben op zoek naar een goede Canon groethoeklens met een groot hoek van ongeveer 12-24 of 10-20 zo'n soort lens.
    Ik zie alleen als echte groothoek zoom lens de Canon EF-S 10-22/3.5-4.5 USM, maar die pas niet op de 5d

    Heeft er iemand tips of moet ik echt voor een groothoek, aan een vast brandpunt denken?

    Ik hoop graag op jullie advies.

    Gr,

    Vincent
    Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

  • #2
    Re: Wat is een goede ZOOM EF groothoeklens voor Canon 5D

    ik denk dat de sigma 12-24 wel past op de canon 5d alleen zijn prijs vind ik nogal hoog



    of wil je liever canon zelf? anders kan je bij deze eens stilstaan.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Wat is een goede ZOOM EF groothoeklens voor Canon 5D

      Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
      ik denk dat de sigma 12-24 wel past op de canon 5d alleen zijn prijs vind ik nogal hoog



      of wil je liever canon zelf? anders kan je bij deze eens stilstaan.
      Het liefst heb ik Canon, maar goed, ben er niet aan gebonden. IS de Sigma lens ook een EF lens die op een Full frame camera werkt?
      En heeft Canon dan helemaal geen EF groothoek zoom lens??

      Alvast bedankt weer !!

      Vincent
      Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

      Comment


      • #4
        Re: Wat is een goede ZOOM EF groothoeklens voor Canon 5D

        Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
        Ik ben op zoek naar een goede Canon groethoeklens met een groot hoek van ongeveer 12-24 of 10-20 zo'n soort lens.
        Ik zie alleen als echte groothoek zoom lens de Canon EF-S 10-22/3.5-4.5 USM, maar die pas niet op de 5d
        Een 16-35 of 17-40 op een 5D biedt dezelfde breedhoek als zo'n 10-22 op bvb een 20D.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Wat is een goede ZOOM EF groothoeklens voor Canon 5D

          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          Een 16-35 of 17-40 op een 5D biedt dezelfde breedhoek als zo'n 10-22 op bvb een 20D.
          Klopt, maar ik zoek eigenlijk een extremere groothoek van daadwerkelijke 10 tot 20 ongeveer.Denk namelijk dat 16 niet voldoende groothoek geeft voor extreme effecten dat bv als een koe dicht bij staat, dat de neus heel groot is in verhouding met de rest. Maar ik kan het mis hebben? Ik heb namelijk geen ervaring op 16 op een 5D. Wel 24 en dat geeft geen extreme effecten zoals boven genoemd met het voorbeeld met de koe.
          Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

          Comment


          • #6
            Re: Wat is een goede ZOOM EF groothoeklens voor Canon 5D

            Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
            Klopt, maar ik zoek eigenlijk een extremere groothoek van daadwerkelijke 10 tot 20 ongeveer.Denk namelijk dat 16 niet voldoende groothoek geeft voor extreme effecten dat bv als een koe dicht bij staat, dat de neus heel groot is in verhouding met de rest. Maar ik kan het mis hebben? Ik heb namelijk geen ervaring op 16 op een 5D. Wel 24 en dat geeft geen extreme effecten zoals boven genoemd met het voorbeeld met de koe.
            Volgens mij is de Sigma 12-24 dan de enige optie. 16 op een fullframe. Bekijk hier wat voorbeeldjes. http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=27
            Groetjes Steco

            Comment


            • #7
              Re: Wat is een goede ZOOM EF groothoeklens voor Canon 5D

              dus eigenlijk wil je een fish-eye zoom. waarom geen prime?
              canon heeft er zo twee in de rekken:
              EF14f2.8L en EF15f2.8fish-eye

              en als het persé zoom dient te zijn, zul je moeten uitwijken naar sigma, tamron, tokina, ...
              ook de nikkors vertrekken pas vanaf 14mm (nieuw objectief trouwens).

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: Wat is een goede ZOOM EF groothoeklens voor Canon 5D

                Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                dus eigenlijk wil je een fish-eye zoom. waarom geen prime?
                canon heeft er zo twee in de rekken:
                EF14f2.8L en EF15f2.8fish-eye

                en als het persé zoom dient te zijn, zul je moeten uitwijken naar sigma, tamron, tokina, ...
                ook de nikkors vertrekken pas vanaf 14mm (nieuw objectief trouwens).

                mm

                IS die Sigma lens dan een EF lens of een EF-s lens?
                Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                Comment


                • #9
                  Re: Wat is een goede ZOOM EF groothoeklens voor Canon 5D

                  De Sigma 12-24 is een lens geschikt voor een FF camera, Sigma kent geen EF en EFs verschillen, wel DG en DC maar die passen wel op beide soorten camera's.

                  Ook zelf eens wat onderzoeken zou geen kwaad kunnen.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat is een goede ZOOM EF groothoeklens voor Canon 5D

                    sigma heeft geen EF of EFs lenzen.
                    bij sigma is de aanduiding voor specifiek digitala crop-lenzen DC:
                    DC objectieven zijn uitsluitend ontworpen voor de specifieke kenmerken van digitale SLR camera's.
                    De beeldcirkel is van een zodanige afmeting dat deze overeenkomt met de beeld sensor in de digitale SLR camera’s.
                    De DC objectieven hebben, ondanks de zeer gunstige prijsstelling, een solide metalen lensvatting
                    en worden inclusief zonnekap geleverd.

                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat is een goede ZOOM EF groothoeklens voor Canon 5D

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      . . .
                      Sigma kent geen EF en EFs verschillen, wel DG en DC maar die passen wel op beide soorten camera's.
                      Niet helemaal juist: de Sigma DC lenzen zijn wel degelijk het Sigma equivalent van EF-S lenzen. Het zijn ook lenzen met een "reduced image circle", bedoeld voor APS-C dus. Fysiek passen ze wel op een FF, in tegenstelling tot EF-S, maar ga je waarschijnlijk een brede zwarte rand hebben op je fotos.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat is een goede ZOOM EF groothoeklens voor Canon 5D

                        Sigma 15-30 EX DG doet het super! voor weinig geld.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat is een goede ZOOM EF groothoeklens voor Canon 5D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Sigma 15-30 EX DG doet het super! voor weinig geld.
                          Bedankt voor de tip, zal eens gaan kijken hoe en wat.
                          Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat is een goede ZOOM EF groothoeklens voor Canon 5D

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            De Sigma 12-24 is een lens geschikt voor een FF camera, Sigma kent geen EF en EFs verschillen, wel DG en DC maar die passen wel op beide soorten camera's.

                            Ook zelf eens wat onderzoeken zou geen kwaad kunnen.
                            DC lenzen passen wel fysisch, maar je bent er niks mee, de buitenkanten van je beeld zijn gewoon zwart! NIET DOEN

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat is een goede ZOOM EF groothoeklens voor Canon 5D

                              Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                              Niet helemaal juist: de Sigma DC lenzen zijn wel degelijk het Sigma equivalent van EF-S lenzen. Het zijn ook lenzen met een "reduced image circle", bedoeld voor APS-C dus. Fysiek passen ze wel op een FF, in tegenstelling tot EF-S, maar ga je waarschijnlijk een brede zwarte rand hebben op je fotos.
                              Dus ze zijn niet hetzelfde en dat schreef ik toch.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X