Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samsung nv20

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Samsung nv20

    hi guyz

    ik heb deze week een samsung nv20 aangeschaft voor m'n vriendin. ze vroeg al langer naar een compact toestelletje, want onze canon 300d is niet altijd even gemakkelijk om mee te nemen. ik ben eigenlijk benieuwd of er al iemand ervaringen heeft met de samsung nv serie? heb er nog niet veel reviews over gevonden.

    greetz

    delta-boy
    GO ON...BE A TIGER!!!

    Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

  • #2
    Re: Samsung nv20

    Ik volg dit topic, heb namelijk net de NV8 besteld. Had niet meteen behoefte aan meer pixels dan die 8MP en anders hebben ik geen verschillen kunnen vinden. Wss gebruik ik m uiteindelijk zelfs op 6MP.

    Ik neem er ook een compact bij om m'n nikon D70s niet overal mee te moeten sleuren. Bovendien werk ik op mijn dslr nu met een goedkope zoomlens als ik op uitstap ben dus kan ik mbt kwaliteit evengoed een compact nemen.

    En ik heb deze samsung gekozen omwille van de lens (34-102mm/F2.8-5.2) en de mogelijkheid tot ISO 3200 te gaan. Met dslr push ik vaak enkele stops icm RAW zodat ik gemakklijk zonder al te veel verlies nog kan rechtzetten. Alles is ook manueel te gebruiken op deze samsung dus ik verwacht nog iets anders dan point 'n shoot te kunnen doen ook.

    Verder heb ik er mij wel moeten bij neer leggen dat er geen zoeker op zit. Dat is spijtig maar heb gezien dat dat bij de (ultra) compacts minder en minder het geval is.

    Ik laat nog iets weten als ik em binnen heb en ik er wat mee heb kunnen spelen.

    edit:

    De manual kun je downloaden van : http://www.samsungcamera.com/product...asp?cat_uid=75
    Last edited by cappelleh; 3 december 2007, 08:41. Reden: (linkje)

    Comment


    • #3
      Re: Samsung nv20

      Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
      hi guyz

      ik heb deze week een samsung nv20 aangeschaft voor m'n vriendin. ze vroeg al langer naar een compact toestelletje, want onze canon 300d is niet altijd even gemakkelijk om mee te nemen. ik ben eigenlijk benieuwd of er al iemand ervaringen heeft met de samsung nv serie? heb er nog niet veel reviews over gevonden.

      greetz

      delta-boy
      Ik heb een poosje de nv10 gebruikt, kort samengevat:
      Toestel heeft een fantastische gebruikersinterface, ik was (en ben er nog steeds) wild van, hoofdreden aankoop. Ook de cradle, en usb laadmogelijkheid was top!
      Goede lens, maar redelijk hoog ruisniveau vanaf dat je de iso opkrikt.

      Heb hem uiteindelijk vervangen door een Canon 850IS , hoofzakelijk voor die bewuste ruisverhoudingen. (al is het daar ook niet zo goed met ruis hoor)

      Als je je aan de standaard iso houd is het allemaal best te doen.

      Comment


      • #4
        Re: Samsung nv20

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Ik heb een poosje de nv10 gebruikt, kort samengevat:
        Toestel heeft een fantastische gebruikersinterface, ik was (en ben er nog steeds) wild van, hoofdreden aankoop. Ook de cradle, en usb laadmogelijkheid was top!
        Goede lens, maar redelijk hoog ruisniveau vanaf dat je de iso opkrikt.

        Heb hem uiteindelijk vervangen door een Canon 850IS , hoofzakelijk voor die bewuste ruisverhoudingen. (al is het daar ook niet zo goed met ruis hoor)

        Als je je aan de standaard iso houd is het allemaal best te doen.
        Canon is naar mijn ondervindingen idd heer en meester op vlak van ruisonderdrukking. Maar is deze NV ook slecht in vergelijking met andere toestellen van zelfde prijsklasse in dergelijk hoge ISO (bestaat er eigenlijk wel vergelijk?).

        Comment


        • #5
          Re: Samsung nv20

          Oorspronkelijk geplaatst door cappelleh Bekijk bericht
          Canon is naar mijn ondervindingen idd heer en meester op vlak van ruisonderdrukking. Maar is deze NV ook slecht in vergelijking met andere toestellen van zelfde prijsklasse in dergelijk hoge ISO (bestaat er eigenlijk wel vergelijk?).
          Zelf uitprobern is de beste zaak. Maar maak je geen illusies, geen enkele kompakt doet het echt goed op dat gebied.

          Comment


          • #6
            Re: Samsung nv20

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Zelf uitprobern is de beste zaak. Maar maak je geen illusies, geen enkele kompakt doet het echt goed op dat gebied.
            Tuurlijk dat begrijp ik wel. Ben al blij dat ik ene gevonden heb die tot ISO 3200 als optie heeft. Zelfs van m'n dslr ben ik op dat vlak niet tevreden. Ik ben van mening dat analoge fotografie op dat vlak nog altijd aangenamer kijkt. Ik heb toch liever een grovere korrel dan ruis.

            Comment


            • #7
              Re: Samsung nv20

              Oorspronkelijk geplaatst door cappelleh Bekijk bericht
              Tuurlijk dat begrijp ik wel. Ben al blij dat ik ene gevonden heb die tot ISO 3200 als optie heeft. Zelfs van m'n dslr ben ik op dat vlak niet tevreden. Ik ben van mening dat analoge fotografie op dat vlak nog altijd aangenamer kijkt. Ik heb toch liever een grovere korrel dan ruis.
              Vergelijk niet met een dslr, zelfs iso 1600 van een dslr is beter dan iso 200 van een kompakt ;-)

              Comment


              • #8
                Re: Samsung nv20

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Vergelijk niet met een dslr, zelfs iso 1600 van een dslr is beter dan iso 200 van een kompakt ;-)
                Nee denk dak beter vergelijk met mijn canon powershot A200, een van de eerste versies. Geloof 3,2MP!

                Heb trouwens nog een review gevonden waarin ruis naar voor komt als minder ivm concurrenten:
                Back in July Korean giant Samsung announced a new series of cameras, the NV (New Vision) range that finally, firmly put the 'cheap n cheerful' plastic camera image behind them with three new all-black, all-metal models packed with features and genuinely desirable designs. The ultra-slim NV10 sits in the middle of the range and sports a 10MP CCD, 3x Schneider-branded optical zoom and a surprisingly sophisticated feature set. It also debuts Samsung's innovative new 'Smart Touch' user interface and control system, designed to replace pages and pages of menus with two strips of touch sensitive soft keys that offer direct access to almost all the camera's many features and options. We thought we'd find out if Samsung has finally caught up with the big boys in the digital camera market, or if the NV range is a mere case of style over substance. We'll start as usual with the headline features:


                (verschil NV8-15-20 is denk ik enkel resolutie, en als ik het goed begrijp allemaal is de NV10 een oudere versie)

                Comment


                • #9
                  Re: Samsung nv20

                  Heb ondertss al wat met de NV8 kunnen spelen.

                  sterke punten:
                  + bediening is heel gemakkelijk (eens je het door hebt), instellen van contrast/helderheid is bv zeer eenvoudig
                  + licht en stevig, ook klepje batterij/geheugenkaart voelt stevig aan
                  + stroom via USB kabel + adapter voor netvoeding via zelfde kabel. Zeer handig!
                  + vele opties, zowel technisch als extra's. Denk aan spotmeting, bracketing, ... (en toch overzichtelijk)

                  minder:
                  - USB aansluiting naar computer is niet met standaard USB kabel
                  - bediening vereist wat gewenning, knopjes zijn zowel aanraakgevoelig als drukknoppen
                  - vanaf ISO 400 teveel ruis, waarom ze dan optie geven tot 3200, geen idee?
                  - in manuele modus kun je telkens maar 2 diafragmawaarden instellen. Bij groothoek bijvoorbeeld 2.8 of 7.0. Niets daar tussenin. Sluitertijden wel meer opties.
                  Last edited by cappelleh; 9 december 2007, 19:48. Reden: vervolledigen

                  Comment

                  Working...
                  X