Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap van Canon 5D naar Nikon D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstap van Canon 5D naar Nikon D300

    Ik heb mijn Canon 5D, Grip met EF 24-70mm f2.8L en 70-200mm f2.8L IS vandaag verkocht. Mooie prijs voor gekregen. Werkelijke beweegreden: Ik ben overrompeld door de zeer positieve reacties van de Nikon D300 bezitters en het enthousiasme van de winkelverkopers.

  • #2
    Re: Overstap van Canon 5D naar Nikon D300

    Wat waren je beweegredenen dan precies? Een 5d met zo'n lens is toch een perfecte combo. Ik zelf twijfel of ik voor een d300 of 5d zal gaan.. De 5d doet het wat mij betreft echt nog wel beter qua ruis.

    Comment


    • #3
      Re: Overstap van Canon 5D naar Nikon D300

      Ik geef je groot gelijk dat je een DSLR van meer dan twee jaar oud inruilt voor een nieuwe D300.

      Gelukkig voor ons zijn de verkopers nog altijd enthousiast als ze iets kunnen verkopen.

      Nu dit gezegd is...

      Ik heb nu ook een 5D.
      Ik wil dus graag weten of ik hetzelfde moet doen en dus ook een D300 moet kopen.

      Wat is er nu allemaal veel beter aan de D300 ?
      Wat is hetzelfde ?
      En wat is er minder goed ?

      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: Overstap van Canon 5D naar Nikon D300

        Ik weet niet of de camera minder is dan de D300. Daar over zijn de meningen zeer verdeeld. Denk eerder dat ik aan iets nieuws en aan geheel iets anders toe was. De combinatie wat ik had was kwalitatief heel hoog en proffessioneel. Dus daar lag het zeker niet aan.

        Comment


        • #5
          Re: Overstap van Canon 5D naar Nikon D300

          Oorspronkelijk geplaatst door kwakoe Bekijk bericht
          Ik heb mijn Canon 5D, Grip met EF 24-70mm f2.8L en 70-200mm f2.8L IS vandaag verkocht. Mooie prijs voor gekregen. Werkelijke beweegreden: Ik ben overrompeld door de zeer positieve reacties van de Nikon D300 bezitters en het enthousiasme van de winkelverkopers.
          Wat doe je ermee hé? dat is het punt. Ik heb gisteren met een d300 kunnen experimenteren, en als je het voor live view, autofocus, speed, of andere nieuwe features zoals focuscorrectie per lens, heb je gelijk. Gaat het om de beeldkwaliteit bij high iso's, dan ga je van een kale reis thuiskomen, het verschil is nog steeds ... groot.

          Ik heb al een tijdje geleerd, dat er maar 1 juiste test is, je eigen test. Verkopers weten er niks van, en zijn bijna altijd vooringenomen. en de bezitters .... ja, als die niet gepolariseerd zijn, weet ik het niet.
          Mijn gedacht , is dat de d3 een verbetering is na de 5d, de d300 niet, want die moet je vergelijken met de 40d.

          Comment


          • #6
            Re: Overstap van Canon 5D naar Nikon D300

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Ik geef je groot gelijk dat je een DSLR van meer dan twee jaar oud inruilt voor een nieuwe D300.

            Gelukkig voor ons zijn de verkopers nog altijd enthousiast als ze iets kunnen verkopen.

            Nu dit gezegd is...

            Ik heb nu ook een 5D.
            Ik wil dus graag weten of ik hetzelfde moet doen en dus ook een D300 moet kopen.

            Wat is er nu allemaal veel beter aan de D300 ?
            Wat is hetzelfde ?
            En wat is er minder goed ?

            Jan.
            Jan, moet je dat nu nog vragen? een vriend had er gisteren eentje bij. fantastsiche camera. Maar geen 5d vervanging. Wel een 40d rivaal. Als je nu geen 40d hebt, gaat een d300 misschien niks worden voor je. High iso's blijven het verschil maken.

            Comment


            • #7
              Re: Overstap van Canon 5D naar Nikon D300

              Oorspronkelijk geplaatst door kwakoe Bekijk bericht
              Ik heb mijn Canon 5D, Grip met EF 24-70mm f2.8L en 70-200mm f2.8L IS vandaag verkocht. Mooie prijs voor gekregen. Werkelijke beweegreden: Ik ben overrompeld door de zeer positieve reacties van de Nikon D300 bezitters en het enthousiasme van de winkelverkopers.
              Ik ken weinig van Canon lenzen, maar het lijken me twee pro lenzen.
              Als je dan niet tevreden bent over je 5d waarom dan niet een adnere Canon body ? MKIII of 40D.

              Nu moet je ook nog opzoek naar het equivalent van je lenzen bij Nikon !
              Je had beter nog eens geslapen over je beweegreden.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: Overstap van Canon 5D naar Nikon D300

                Oorspronkelijk geplaatst door kwakoe Bekijk bericht
                Ik heb mijn Canon 5D, Grip met EF 24-70mm f2.8L en 70-200mm f2.8L IS vandaag verkocht. Mooie prijs voor gekregen. Werkelijke beweegreden: Ik ben overrompeld door de zeer positieve reacties van de Nikon D300 bezitters en het enthousiasme van de winkelverkopers.

                Om een verkoop door te voeren afgaande op reactie's van bezitters vind ik persoonlijk een groot risico. Bedenk nieuwe bezems keren goed, en geen enkele kersverse bezitter van een D 300 gaat het over zijn lippen krijgen dat het toch niet zo goed is.

                Wat zeker iets is, een cropsensor kan zijn voordelen hebben, maar dan vraag ik me af of je niet beter een tweede Canon had bijgenomen zoals bijvorbeeld de 30D of 40D dan had je twee body's om mee te werken en konden lenzen en flitser(s) blijven dienen. Ik werk zelf op die manier met een 1D Mark II en een 5D en je gebruikt voor de job de body die je het beste lijkt voor die job .

                MVG, Jeff
                Last edited by Digipics357; 2 december 2007, 07:57.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Overstap van Canon 5D naar Nikon D300

                  het lijkt me ook wel een beetje een impulsieve beslissing. Ten slotte is er nog geen enkele winkel in belgië waar je gewoon kunt binnenlopen en testen/spelen met de D300. Ben je dan zo zeker van de kwaliteit van de D300.

                  Om je set opnieuw gelijkaardig te krijgen met je terug een hoop geld ertegen aan gooien:
                  D300 - 1700 euro
                  70-200VR - 1900 euro
                  28-70 - 1400 euro

                  Alles samen zo'n 5000 euro om nog maar hetzelfde te hebben als je al had.

                  En dan heb je nog niet dezelfde breedhoek als op je FF 5D
                  Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overstap van Canon 5D naar Nikon D300

                    Sommige mensen moeten blijkbaar over veel geld beschikken als ze telkens een merk een nieuwe camera uitbrengt, die mogelijk wat beter is, de overstap maken.
                    Da's toch compleet zot want volgend jaar komt Canon misschien met een 5D mark II uit en dan maje je je 300D weer verkopen
                    Bij mij zal er toch al héél wat moeten gebeuren (lees Canon moet failliet gaan of zo) voor ik de overstap maak
                    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overstap van Canon 5D naar Nikon D300

                      Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                      Sommige mensen moeten blijkbaar over veel geld beschikken als ze telkens een merk een nieuwe camera uitbrengt, die mogelijk wat beter is, de overstap maken.
                      Da's toch compleet zot want volgend jaar komt Canon misschien met een 5D mark II uit en dan maje je je 300D weer verkopen
                      Bij mij zal er toch al héél wat moeten gebeuren (lees Canon moet failliet gaan of zo) voor ik de overstap maak
                      Dat is iets wat je voor je eigen moet uitmaken, de rekening voor een ander maken kan en mag je niet doen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overstap van Canon 5D naar Nikon D300

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Jan, moet je dat nu nog vragen? een vriend had er gisteren eentje bij. fantastsiche camera. Maar geen 5d vervanging. Wel een 40d rivaal. Als je nu geen 40d hebt, gaat een d300 misschien niks worden voor je. High iso's blijven het verschil maken.
                        Bedankt voor uw antwoord.

                        Dus geen D300.

                        Jan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overstap van Canon 5D naar Nikon D300

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                          Om een verkoop door te voeren afgaande op reactie's van bezitters vind ik persoonlijk een groot risico. Bedenk nieuwe bezems keren goed, en geen enkele kersverse bezitter van een D 300 gaat het over zijn lippen krijgen dat het toch niet zo goed is.

                          Wat zeker iets is, een cropsensor kan zijn voordelen hebben, maar dan vraag ik me af of je niet beter een tweede Canon had bijgenomen zoals bijvorbeeld de 30D of 40D dan had je twee body's om mee te werken en konden lenzen en flitser(s) blijven dienen. Ik werk zelf op die manier met een 1D Mark II en een 5D en je gebruikt voor de job de body die je het beste lijkt voor die job .

                          MVG, Jeff
                          Precies, FF van de 5D is perfect te combineren met bv de 40d als cropsensor.
                          Ook extra voordeel van 2 body's. Beide camera's zijn ook zeker bedoelt voor verschillende doeleinden. 5d gebruik ik meer voor trouwerijen en landschapsfoto's. de 40d is geschikter voor extra tele met mijn 70-200 lens en is sneller voor bv sportfotografie dan de 5d.
                          Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                          Comment

                          Working...
                          X