Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap D100 >> D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstap D100 >> D300

    Aangezien er veel geschreven is over de D300, al dan niet correct, wil ik ook mijn deeltje hiertoe bijdrage. Enige voordeel dat ik heb, ik heb beide toestellen en kan het ook testen wat ik zeg

    Ik zeg er wel bij, dit is een persoonlijke review van een amateurtje dus geen bijbel, so don't shoot me

    - Ergonomie
    Zwaarder, groter dan mijn D100, maar de knopjes die ik wil hebben, staan waar ze moeten staan. Toestel voelt stevig aan en reageert snel.

    - Snelheid menu en review
    Alles voelt vlot aan en werkt snel, sterke verbetering tov mijn D100

    - Zoeker
    Een verademing tov mijn D100, nog geen D3 maar toch al heel goed.

    - hoge ISO beeldkwaliteit
    Een superbelangrijk punt voor zovelen, voor mij persoonlijk ga ik zelden boven iso 1600. De D300 is zeker beter dan de D100, voor zover ik de D200 ken is hier ook een verbetering, maar voor zover ik nu kan zien zitten ze nog niet op het niveau van de canon 40D, maar zeker dichtbij.

    - lage ISO beeldkwaliteit
    Tip top, veel detail en scherp, jpg's uit de camera vind ik heel goed. Witbalans vind ik super, dynamisch bereik lijkt me ook beter.
    Hier een dom voorbeeldje getrokken in RAW naar jpg via capture nx (enkel witbalans aangepast)
    18-200vr, F8, 2sec, iso 200, 42mm, voor de rest alles uit behalve verscherping op 3


    - autofocus
    Nog niet de kans gehad om snel bewegende objecten te fotograferen maar supersnel bij de rest.

    - LCD scherm


    Conclusie: Een zeer tevreden nikon D300 gebruiker

    Indien jullie graag iets getest zien, geef maar een seintje, ik zie wat ik kan doen

  • #2
    Re: Overstap D100 >> D300

    Hoi Trust

    Bedankt voor je review!

    Het toestel klinkt super dik in orde.

    Ik ben nog aan het twijfelen tussen Canon 5d en D300...
    Ik twijfel nog wat door tot de verbouwingswerken achter de rug zijn..

    Comment


    • #3
      Re: Overstap D100 >> D300

      Misschien 1 testje

      Kan je een foto nemen met veel DR in 12bit en 14bit?

      Heel benieuwd of het verschil merkbaar is.... (14bit hype of niet)

      Comment


      • #4
        Re: Overstap D100 >> D300

        Oorspronkelijk geplaatst door Knor Bekijk bericht
        Misschien 1 testje

        Kan je een foto nemen met veel DR in 12bit en 14bit?

        Heel benieuwd of het verschil merkbaar is.... (14bit hype of niet)
        Fotoke gemaakt met 60 mm micro F9 1/3 sec iso 200, geen andere bewerkingen gedaan
        Zwarte lens op witte achtergrond (Dynamisch bereik is wel in orde voor mij, dit terzijde)
        Zie filename jpg voor 12-14bit te zien. Er is wel degelijk verschil te merken, zie bovenaan de lens. Effect lijkt wat op de dynamic lighting functie.
        De 14 bit nef is wel 3.4MB groter dan de 12 bit...

        Comment


        • #5
          Re: Overstap D100 >> D300

          Vind het moeilijk om hier een conclusie uit te trekken...

          Comment

          Working...
          X