Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix L10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Lumix L10

    Graag was ik bij het merk Panasonic gebleven. Dit omwille van de eenvoudige menu's en ook de service na verkoop. Mijn kleine Panasonic Lumix FX9 is twee keer binnen een week hersteld geworden onder garantie.
    Gezien ik nu in volwassenonderwijs digitale fotografie volg en ook graag portretfotografie wil volgen had ik voor mijn Kerst een toestel willen aanschaffen met meer mogelijkheden.
    Is de Lumix L10 dan een goede keuze? Kan hier later nog uitgebreid worden met meerdere lenzen? http://www.fotocentraal.nl/review.php?id=318 gaf alvast goede commentaar.
    Graag de mening van de kenners.

  • #2
    Re: Panasonic Lumix L10

    Ik heb dit toestel nog nergens gezien... zal dus zéér recent zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de prestaties. Ik zie één onmiddellijk nadeel. Ze hebben zich gebaseerd op Olympus, waardoor je met four thirds lenzen moet werken. Die collectie is minder uitgebreid dan bij de klassieke merken, maar misschien komt daar snel verandering in.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic Lumix L10

      't Is altijd moeilijk advies geven als iemand al met iets in z'n hoofd zit hé. Als Canonfan hoor je mij eerder iets anders aanraden. En ook al mogen ze bij Panasonic samenwerken met Olympus voor de body en de lens bij Leica laten maken, toch overtuigen ze mij nog niet. Nu zal je op dit forum nog andere raad krijgen en als er teveel op jouw vraag antwoorden weet je het na een paar dagen helemaal niet meer. Probeer alvast eens te vergelijken op DPreview, die vind je wel via google. Wil je uiteindelijk mijn gedacht? Investeer dan in de Canon 400D of zelfs de 40D.

      Djienbe

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic Lumix L10

        Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
        Ik heb dit toestel nog nergens gezien... zal dus zéér recent zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de prestaties. Ik zie één onmiddellijk nadeel. Ze hebben zich gebaseerd op Olympus, waardoor je met four thirds lenzen moet werken. Die collectie is minder uitgebreid dan bij de klassieke merken, maar misschien komt daar snel verandering in.

        Dat is nou echt onzin
        Er zijn meer als 40 lenzen tekoop van ondermeer Leica Olympus en Sigma
        Bijna stuk voor stuk lenzen met prima beoordelingen bij profesionele testen


        En de pana L10 is een beetje een camera die dingen combineerd van compact camera en van een DSLR
        Ik heb hem zondag nog even vast gehouden ,best wel leuk alleen als je hem vergelijkt met mijn Olympus E510 wel erg duur

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic Lumix L10

          Hmm... I stand corrected...

          Ik liet me enkel leiden door wat ik zag tijdens mijn zoektocht naar een eerste dSLR. Zuiko objectieven lijken me over het algemeen duurder dan andere merken ( maar ze krijgen dan ook allemaal goede kritieken) en op verschillende sites vond ik enkel Sigma terug als third party producent.

          Olympus eigenaars zullen uiteraard correctere informatie kunnen verschaffen hierover.
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic Lumix L10

            Je hebt gelukkig ook nog een tweede hands markt
            Heb de laatste tijd een paar mooie lenzen gekocht voor ongeveer 60% van de nieuwprijs
            En alleen de top pro lenzen zijn erg duur ,maar bijv de 35 -100 is een lens die een test score kreeg van 100% (Fotomagazine) en dat is de enigste lens die dat ooit gehaald heeft

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic Lumix L10

              Ik heb over de camera nog te weinig gelezen en ik heb er nog te weinig van gezien om er iets over te kunnen zeggen. Wel vind ik de vraagprijs ten opzichten van de E510 erg schelen. Een goede speurtocht op het web zou je misschien wat meer kunnen vertellen. De camera is echter minder gekend, maar daarom niet minder.

              Zoiezo kunnen alle Olympus objectieven er ook op. En die lijn is al behoorlijk uitgebreid. Ook Sigma heeft het een en ander in de aanbieding.

              Verder kan ik je helaas ook niet verder helpen.

              Veel succes met je speurtocht en de eventuele aanschaf.

              Bart Kerste

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic Lumix L10

                Op Megapixel.net heeft men het toestel gereviewed en dat is dan ook terug te vinden op hun site. Het toestel scoort behoorlijk goed.

                Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                Website : http://runaque.deviantart.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic Lumix L10

                  Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                  Op Megapixel.net heeft men het toestel gereviewed en dat is dan ook terug te vinden op hun site. Het toestel scoort behoorlijk goed.

                  http://www.megapixel.net/reviews/pan...10/l10-gen.php
                  Die jongens geven graag hoge punten
                  Blijf erbij dat je een stuk goedkoper uit bent met een E510 (die trouwens bij die zelfde jongens nog hogere punten krijgt)

                  Comment

                  Working...
                  X