Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reparatie Sigma lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reparatie Sigma lens

    Ik heb een Sigma 1:4-5.6 55-200 DC. Die werkt prima maar de AF doet heel raar. Ik wil die nu laten herstellen, maar heb geen idee hoeveel mij dat gaat kosten. Iemand ervaring mee? En doe ik die gewoon binnen bij Konijn bvb?
    Mvg
    Weebee
    EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

  • #2
    Re: Reparatie Sigma lens

    Waar heb je die gekocht, en hoe oud is die lens?

    Als ze nog in garantie is, dan breng je ze best binnen waar je ze gekocht hebt, en dan wordt daar alles voor je geregeld.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Reparatie Sigma lens

      De lens heb ik tweedehands gekocht bij iemand uit Namen en is niet meer in garantie.Ik wil enkel weten of het nog de moeite loont.Dus, heeft er iemand ervaring met het laten herstellen van een lens door Sigma (of een ander merk/firma)?
      EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

      Comment


      • #4
        Re: Reparatie Sigma lens

        Ik zit met een gelijkaardig probleem (alleen is het bij mij backfocus).
        Het is de 70-200 2.8 Ik heb hem van een forumlid gekocht en denk dus niet dat er nog garantie op is.
        Dus om het kort te houden
        Waar doe ik hem binnen, hoe lang blijft hij weg en hoeveel gaat het me kosten?

        Alvast bedankt

        Comment


        • #5
          Re: Reparatie Sigma lens

          Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
          De lens heb ik tweedehands gekocht bij iemand uit Namen en is niet meer in garantie.Ik wil enkel weten of het nog de moeite loont.Dus, heeft er iemand ervaring met het laten herstellen van een lens door Sigma (of een ander merk/firma)?
          Die Sigma 55-200 kost nieuw "maar" 148 Euro (online shop). De kans is groot dat herstellen bijna evenveel kost.
          Ik heb tot nu toe 1 lens laten herstellen bij Rofa repair in Nederland, en dat heeft me toen 140 Euro gekost.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Reparatie Sigma lens

            Ik heb overlaatst een de 18-50 laten herstellen, dit was nog onder garantie. Het heeft toch wel enkele weken geduurd. In de winkel zeiden ze ongeveer 3 weken, maar het waren er eerder rond de 6 weken. Het was binnen garantie en volledig gratis. (de zoomring was volledig los gekomen dat was verschieten toen ik die in mijn handen had.)
            Fuji Q1

            Comment


            • #7
              Re: Reparatie Sigma lens

              Nooit gedacht dat het zo moeilijk is om van Sigma zelf een antwoord op mijn vraag te krijgen. Zoek maar eens een mailadres van Sigma waar een eindgebruiker van hun producten info kan vragen over dit soort problemen. En als men naar een kleinhandel stapt zeggen die dat ze het ook niet weten want dat het van Sigma afhangt. En dat ik eerst de lens moet binnenbrengen. Als je dan na een nazicht van de lens beslist dat het te duur is dan moet je nog steeds een forfetair bedrag betalen voor de gemaakte kosten.Dus nogmaals mijn vraag. Is er hier iemand die ooit een lens heeft laten herstellen i.v.m. het defect waar ik mee te kampen heb?
              EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

              Comment


              • #8
                Re: Reparatie Sigma lens

                Hallo,

                Volgens mij kan je beter op zoek gaan naar een nieuwe of tweedehands lens,want als ze nieuw maar 155 euro bij konijn kosten ben je met een reparatie volgens mij niet goedkoper af.
                Nikon D7000 met batterijgrip,tokina 12-24 mm,sigma 17-70 mm f2.8,nikon 18-200 mm VR,Sigma DG 120 400 4.5 - 5.6 APO HSM ,nikon sb 600 , manfrotto 681b en nog allerhande kleine spullen.

                Comment

                Working...
                X