Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankooptips ifv gebruikersprofiel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankooptips ifv gebruikersprofiel

    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw op het forum maar ben al een tijdje de topics aan het volgen.

    Ik heb al verschillende reviews gelezen over zowel fototoestellen alsook objectieven.


    Toestel :
    wegens verminderde prijs : Canon 30d
    Momenteel is er veel overschakeling naar de 40d en misschien daardoor 2de hands te krijgen aan een voordelig prijsje.(kan ik meer besteden aan de objectieven)

    Graag had ik een lichtsterk standaard zoom objectief .
    Zeer bruikbaar in verschillende omstandigheden (feestjes , indoor ...)
    bv: "Tamron 17-50mm f 2,8 Di II"
    of "Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro"

    Over het bovenstaande twijfel ik niet zo zeer.

    Nu het volgende :
    Hier zit een windhond in huis waar ik graag ook wat actiefoto's van wil nemen.
    Volgens mij is er niets zo mooi als een greyhound op topsnelheid maar ook moeilijk om mooie (haarscherpe)foto's van te nemen waar de snelheid van afspat.

    Het objectief dat ik dacht is een
    "Canon EF 70-200 mm F4L IS USM"
    Deze lens heeft IS met 2 mode's (panning)en dankzij ring USM zeer snelle focus.
    De f2.8 is boven budget

    Nu mijn twijfel :
    is de Image stabilizer nodig voor het nemen van dergelijke actiefoto's of kan ik gerust zonder?
    De versie zonder IS is veel aantrekkelijker geprijsd.

    Indien andere voorstellen of als mijn logica niet klopt laat maar iets weten.


    Mvg

    Jacky
    Canon EOS 40d ; Tamron 17-50 F2.8

  • #2
    Re: aankooptips ifv gebruikersprofiel

    Oorspronkelijk geplaatst door Jacky001 Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Nu het volgende :
    Hier zit een windhond in huis waar ik graag ook wat actiefoto's van wil nemen.
    Volgens mij is er niets zo mooi als een greyhound op topsnelheid maar ook moeilijk om mooie (haarscherpe)foto's van te nemen waar de snelheid van afspat.

    Het objectief dat ik dacht is een
    "Canon EF 70-200 mm F4L IS USM"
    Deze lens heeft IS met 2 mode's (panning)en dankzij ring USM zeer snelle focus.
    De f2.8 is boven budget

    Nu mijn twijfel :
    is de Image stabilizer nodig voor het nemen van dergelijke actiefoto's of kan ik gerust zonder?
    De versie zonder IS is veel aantrekkelijker geprijsd.
    Naar mijn mening kan je perfect actie/panning shots maken zonder IS. De 2.8 non IS is trouwens niet zoveel duurder dan de F4 IS hoor. Deze discussie is trouwens al meerdere keren gevoerd. IS of non IS... ik vind ongeveer 400 euro nog altijd te veel geld voor de stabiliser..
    Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

    Comment

    Working...
    X