Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnersprobleem met D 70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnersprobleem met D 70

    Mijn Nikon D70 is uitgerust met een AF-S DX NIKKOR ED 18-70mm f/3.5-4.5 G-IF.

    Ik stel vast dat het flitsbelichtingscorrectie-pictogram pinkt ( in zowel P, A als S-mode, zowel in de zoeker als op het paneel ), alhoewel de flitsbelichtingscorrectie op 0.0 ingesteld staat.
    Wat doe ik verkeerd.

    Mijn foto's met flits ( genomen in P-mode ) hebben ook een blauwige tint.

    Wie helpt iemand die zeer graag fotografeert, maar er klaarblijkelijk weinig van kent.

    Jan

  • #2
    Re: Beginnersprobleem met D 70

    Hoe staat je witbalans?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Beginnersprobleem met D 70

      Oorspronkelijk geplaatst door najjan Bekijk bericht
      Ik stel vast dat het flitsbelichtingscorrectie-pictogram pinkt ( in zowel P, A als S-mode, zowel in de zoeker als op het paneel ), alhoewel de flitsbelichtingscorrectie op 0.0 ingesteld staat.
      Wat doe ik verkeerd.Jan
      Je hebt 2 verschillende soorten belichtingscorrecties,
      Je normale ( alleen het +/- knopje en draaiwiel, en die voor de flitser: flits knopje en het +/- knopje samen en het draaiwiel )
      Heb je deze alle 2 op 0.0 staan?

      Mijn foto's met flits ( genomen in P-mode ) hebben ook een blauwige tint.
      Dit ligt waarschijnlijk aan de witbalans en niet aan een belichtingscorrectie.
      Zet je WB eens op auto of op flits als je flitst.

      Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

      Comment


      • #4
        Re: Beginnersprobleem met D 70

        Ik vond de D70 popup flits ook met de goede wb altijd erg blauw.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Beginnersprobleem met D 70

          Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
          Hoe staat je witbalans?
          I

          Ik stel de blauwachtigheid ( nieuw woord ? ) zoawel mij WB Auto als flash vast.

          Comment


          • #6
            Re: Beginnersprobleem met D 70

            Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
            Je hebt 2 verschillende soorten belichtingscorrecties,
            Je normale ( alleen het +/- knopje en draaiwiel, en die voor de flitser: flits knopje en het +/- knopje samen en het draaiwiel )
            Heb je deze alle 2 op 0.0 staan?



            Dit ligt waarschijnlijk aan de witbalans en niet aan een belichtingscorrectie.
            Zet je WB eens op auto of op flits als je flitst.

            Greetz rich
            Thankz,
            Beide staan op 0.0

            Comment


            • #7
              Re: Beginnersprobleem met D 70

              Oorspronkelijk geplaatst door najjan Bekijk bericht
              Mijn Nikon D70 is uitgerust met een AF-S DX NIKKOR ED 18-70mm f/3.5-4.5 G-IF.

              Ik stel vast dat het flitsbelichtingscorrectie-pictogram pinkt ( in zowel P, A als S-mode, zowel in de zoeker als op het paneel ), alhoewel de flitsbelichtingscorrectie op 0.0 ingesteld staat.
              Wat doe ik verkeerd.

              Mijn foto's met flits ( genomen in P-mode ) hebben ook een blauwige tint.

              Wie helpt iemand die zeer graag fotografeert, maar er klaarblijkelijk weinig van kent.

              Jan
              Zou het kunnen dat dit het flitssymbooltje is dat knippert om je aan te raden de flits te gebruiken, en niet het flitsbelichtingscorrectie-pictogram (wat een woord ) ? Het is maar een gok natuurlijk ...

              Comment

              Working...
              X