Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Testje met de P5100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Testje met de P5100

    In verband met een ander draadje dat hier loopt over het verschil tussen compactjes en DSLR's
    De nieuwe middenklasse compactjes leveren toch wel behoorlijk werk :
    Vandaag gemaakt met de Nikon Coolpix P5100 als testje, toestel pas afgehaald.
    Ik wou d'r een compactje bij om in de zak te hebben omdat je nu eenmaal niet altijd met pak en zak op stap trekt.
    De foto is gemaakt in de stromende regen met behoorlijk veel wind en vrij donker weer, omstandigheden kortom dat ik met mijn DSLR's niet buitenkom.
    Uit de hand bij 1/15" en ISO 400, de P5100 heeft wel VR.
    De DoF van een pakweg 70-200 2.8 haalt het toestel niet, maar als eerste test stemt me dit toch redelijk tevreden, ruis op ISO400 vind ik er niet in terug. De foto is een crop : 50% van de oorspronkelijke grootte weggecropt.



    Camera Model: NIKON (COOLPIX P5100)
    Lens Focal Length: 15,70 mm (75mm in 35mm equivalent)
    Shutter Speed: 1/15 sec
    F-Number: F3,9
    ISO: 400
    Compensation: EV 0/10
    fotosite

  • #2
    Re: Testje met de P5100

    Op DPreview NTF is men doorgaans niet echt positief over dit cameraatje maar als ik de foto's bekijk die er met genomen worden begrijp ik niet echt goed waarom. De beeldkwaliteit ziet er toch vrij behoorlijk uit...
    ...but I could be wrong...

    Comment


    • #3
      Re: Testje met de P5100

      Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
      Uit de hand bij 1/15" en ISO 400, de P5100 heeft wel VR.
      Het moet gezegd dat deze VR blijkbaar wel goed zijn werk doet
      De dof zoals met een DSLR zal je natuurlijk nooit halen, daar is de ccd te klein voor
      Mooi ding als je eens weinig beladen de straat op wil, en toch hier en daar wat familiekiekjes ofzo wil maken

      Comment


      • #4
        Re: Testje met de P5100

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        snip
        De dof zoals met een DSLR zal je natuurlijk nooit halen, daar is de ccd te klein voor
        snip
        Wat bedoel je nu daarmee ? grote dof of kleine ? want een statement zoals hierboven slaat nergens op, al was het maar dat de optische structuren van beide klassen kompleet verschillend zijn ..

        Comment

        Working...
        X