Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleinbeeld 35mm naar digitaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleinbeeld 35mm naar digitaal

    Ik heb de zoekfunctie goed gebruikt en een concreet antwoord niet gevonden.

    Wat zijn de ervaringen met het omzetten van 35mm films naar cd, stick ...

    Ik zal binnenkort een rolletje 35mm schieten en zou eventueel achteraf de foto's willen afleveren op een cd.

    Wat kost dit?
    Wie doet dit? (Liefst regio kust)
    Welke resolutie kan men garanderen?

    Tnx!
    www.fotofolio.be

  • #2
    Re: Kleinbeeld 35mm naar digitaal

    Ik scan de negatieven met een Epson 4870. Goede scanner maar er zijn betere (en zker ook slechtere). Google eens naar review filmscanners. Natuurlijk kun je ook positieven scannen.

    Natuurlijk moet je er wel ff voor gaan zitten.

    Karel

    Comment


    • #3
      Re: Kleinbeeld 35mm naar digitaal

      Is vrij simpel, het origineel 35mm wordt gescand, dat geeft een digtaal bestand, de kwaliteit hangt af van de scanning en van het bestandsformaat.
      Normaal moet ieder vaklabo dit aankunnen, over de prijs kan ik niets zeggen, als het goed gedaan is zou de kwaliteit gelijk of beter moeten zijn dan een full frame digital.

      Aan U de keuze dia of negatief, ik verwacht de beste resultaten van diafilm.

      MVG,Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Kleinbeeld 35mm naar digitaal

        Ik heb het ooit laten doen door spector, kwaliteit bedroevend.
        Kodaklabo daarentegen gaf perfecte scans.

        Comment


        • #5
          Re: Kleinbeeld 35mm naar digitaal

          Laat deze scans liefst niet uitvoeren door een minilab, de kwaliteit daarvan is niet echt goed. zoek eens naar een professioneel labo in je buurt, zij hebben meestal ook een setting per soort film. vroeger scande ik op school met een flextight (of zoiets): super kwaliteit.
          Steven

          Comment

          Working...
          X