Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact beter als spiegelreflex?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compact beter als spiegelreflex?

    hoi allemaal

    Ik was bijna vastbesloten een spiegelreflexcamera, en in het bijzonder een EOS 400D, te kopen. Maar nu heb ik gemerkt dat er voor véél minder geld compact cameras bestaan die op veel gebieden (?) beter presteren.

    Voor de duidelijkheid: ik ben een leek, en waarschijnlijk zie ik dingen over het hoofd. De bedoeling van deze post is dus ook te weten te komen waar de verschillen zitten, zodat ik weet waar ik het meest bij gebaat ben.

    Een voorbeeld: FinePix S8000fd (400€)
    Deze 8Mpx heeft een 18x optische zoom (27mm-486mm equivalent),
    ISO1600 (tot ISO6400 op 50% resolutie),
    volledige manuela instelling (ASM),
    tot 15 FPS op 2MPx

    De EOS 400D heeft 10Mpx, voor deze zoom moet je nog wat geld neerleggen voor een objectief (+meesleuren), en continous burst is maar 3FPS.

    Wat is het addertje bij deze compact camera, of is deze echt even goed als je geen andere breedhoek/telelenzen nodig hebt?

    Thanks in advance!!

  • #2
    Re: compact beter als spiegelreflex?

    erm, je zou eens voorbeeldjes moeten zien van foto's op 3200iso bij een spiegelreflex zoals bv 5d of de 400d en die compactcamera...

    dat alleen al zal je terug in het kamp van de slr's brengen.

    enige echte nadeel dat ik kan geven is dat het duurder en groter is, dus is het enkel om kiekjes van je reistrips te maken ben je wss beter af met een klein toestelletje dat makkelijk weggestoken wordt en niet zo opvalt(bij de dieven)

    om wat meer uitleg te krijgen waarom een slr nu zoveel mooiere foto's produceert ---> size matters(en dan heb ik het over de sensor )
    meer uitleg hierover vind je op dpreview etc. straks zien dat ik nuttige links vindt.

    Comment


    • #3
      Re: compact beter als spiegelreflex?

      tot 15 FPS op 2MPx