Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor macrofotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor macrofotografie?

    Hallo

    Ik wil mij een canon EOS 400D aanschaffen maar ik wil later aan macrofotografie gaan doen dus watis een goede lens om mee te beginnen.
    Of een kit waar van je denkt het een goede is.

    Alvast bedankt

    MVG
    Chris

  • #2
    Re: Lens voor macrofotografie?

    je hebt veel mogelijkheden ik heb mij een tokina 100mm f2.8 AT-X M100 Pro D aangeschaft is zeer goed voor zijn prijs kost iets minder dan tamron en sigma en een stuk minder dan canon. de canon zal betere kwaliteit geven maar hoe groot is je budget. Met de tokina zal je zeker geen miskoop doen.

    Wil je veel insecten fotograferen dan zou ik eerder opteren voor een sigma 150mm die is gemakkelijker omdat je niet zo dicht naar het beestje moet komen en de kans groter is dat hij/zij blijft zitten.

    tokina 100mm kost maar iets meer dan 300 euro
    sigma 150mm kost dan weer bijna het dubbel 599 euro.

    Ik zou tussen die 2 kiezen. Maar jij beslist natuurlijk.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor macrofotografie?

      wat wil je fotograferen met de macro? Dat bepaald voor een deel ook je keuze.
      Op statief, uit de hand?
      ---------------- Ik doe niet meer mee

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor macrofotografie?

        Ik ga vooral voor inseketen en dergelijke. Als het kan zal ik wel een statief gebruiken.

        MVG
        Chris

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor macrofotografie?

          dan denk ik dat je voor het gemak best een 150mm zou kopen. je hebt een 180mm ook maar wat laat je budget toe?
          macrolens gaat van 300 tot 900 euro (meestal).

          Ik heb een 100 maar dan omdat ik het tof vind om dichtbij de beestjes te komen. Het is meer een uitdaging, maar soms kan je wel eens vloeken als die juist voor je neus wegvliegt.
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor macrofotografie?

            Oorspronkelijk geplaatst door Berrens Chris Bekijk bericht
            Ik ga vooral voor inseketen en dergelijke. Als het kan zal ik wel een statief gebruiken.

            MVG
            Chris
            Indien het je interesseert, ik heb een Sigma 180 te koop staan:
            Het betreft de niet-DG versie, in uitstekende staat, geen krassen op het glas, incl. zonnekap, statiefgondel, beide lenscaps, pouch en doos. De lensbody vertoont normale gebruikssporen. De lens is vziw zo'n 3 jaar oud, ik heb ze een tijdje terug overgenomen van BD-lid Perrush. Na een tijdje vergelijken met mijn Sigma 150, toch
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor macrofotografie?

              Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
              Ik heb een 100 maar dan omdat ik het tof vind om dichtbij de beestjes te komen. Het is meer een uitdaging, maar soms kan je wel eens vloeken als die juist voor je neus wegvliegt.
              Zelf gebruik ik de sigma 105 mm, na een tijdje heb je wel door hoe je best insecten benaderd, soms sta ik zelf verbaast hoe dicht je bij bepaalde zaken kunt komen, let vooral op geen te bruuske bewegingen en vooral op je eigen schaduw. waarom de 105 ? heel eenvoudig deze geeft als filtermaat 58 mm dezelfde filtermaat als de MP-E van canon ideaal voor de MR-14 ringflash.
              al zweren er veel bij een 150 mm maar de werkafstand heeft nog maar zelden voor ergernis gezorgd.
              wel gebruik ik merendeel een monopod, en deze zou ik niet graag missen.
              groeten Luc .
              BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor macrofotografie?

                Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                Ik heb een 100 maar dan omdat ik het tof vind om dichtbij de beestjes te komen. Het is meer een uitdaging, maar soms kan je wel eens vloeken als die juist voor je neus wegvliegt.
                Oorspronkelijk geplaatst door camouflage Bekijk bericht
                Zelf gebruik ik de sigma 105 mm, na een tijdje heb je wel door hoe je best insecten benaderd, soms sta ik zelf verbaast hoe dicht je bij bepaalde zaken kunt komen, let vooral op geen te bruuske bewegingen en vooral op je eigen schaduw.
                Zo moet je het bezien,ik zweer bij m'n Nikon 105mm maar wel,nog steeds,zonder statief.Oefenen,veel oefenen!
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment

                Working...
                X