Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

feestje met 430EX en welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • feestje met 430EX en welke lens?

    Ik heb dus een vraagje voor jullie. Ik moet morgen werken op een feestje en ze hadden me gevraagd of ik toevallig niet mijn canon wou meenemen zodat ik wat leuke foto´s kon nemen. Aangezien ik dan net mijn 430EX heb, dacht ik dat het wel ideaal was om wat te oefenen.
    Voor de kritiek komt, dit is niet voor geld of als echte fotograaf ofzo, dit is gewoon omdat ze wat leuke foto´s willen voor zijn verjaardag.
    Ik heb een sigma 28-70 f2.8 die lichtsterk genoeg is maar nu vroeg ik me af of dit niet meteen te veel zoom is aangezien het een kleine ruimte is. Qua "groothoek" heb ik enkel nog de kitlens die niet lichtsterk is. Dus vroeg ik mij af of dat gecompenseerd kan worden met die 430EX of zouden jullie me iets kunnen aanraden?
    Indien jullie tips hebben voor me qua instellingen zou dat heel fijn zijn Ik heb al gehoord dat je voornamelijk in de M stand moet trekken enzo met die flitser.
    Alvast bedankt!
    http://blackletterday.wordpress.com

  • #2
    Re: feestje met 430EX en welke lens?

    Voor overzichts foto's zal je niet genoeg groothoek hebben met die sigma. Mijn voorkeur zou toch voor de sigma zijn en zou voornamelijk portretten maken. Je kan je kitlens wel perfect gebruiken, je kan je flits toch best als primaire lichtbron gebruiken waardoor het niet zo erg is dat je lens niet zo lichtsterk is.

    Zorg dat je die flits tegen het plafond laat flitsen en niet rechtstreeks op de personen, dan gaat het wel goed komen met de automatische flits instellingen en camera op M (1/160 + 5.6 iso 400 voor binnen) of op P.
    De flitser op manueel heb ik hem zelf nog niet echt door, dus dat zou ik je niet direct aanraden.

    (moest ik hier ergens totaal fout zitten, zeg het dan maar he, ik heb zelf nog maar pas m'n flitser )
    Last edited by DarthCake; 30 november 2007, 12:13.
    Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

    Comment

    Working...
    X