Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eindelijk is het zover, nieuwe lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eindelijk is het zover, nieuwe lenzen

    hallo,

    na een paar info's heb ik mij 2 lenzen aangeschaft.
    heb nu een tokina 28-70 AT-X PRO f2.6 2.8 en een tokina 100mm f2.8 AT-X M100 Pro D maar die moet ik nog ontvangen. de 28-70 is allesinds een grote verbetering tov mijn tamron 18-200.

    Maar nu zit ik nog met een vraag. de 28-70 en 100 macro is niet genoeg voor mij op vakantie. Dus ben ik nog even aan het kijken voor een derde lens.
    ofwel neem ik:

    1) sigma 70-200 f2.8
    2) nikon 80-200 f2.8
    3) tokina 80-200 f2.8
    4) nikon 18-200 VR


    de sigma(1) en nikon(2) zijn zeer scherpe exemplaren maar de duurste de tokina kan ik nieuw verkrijgen voor een 399 euro (wat ik een koopje vind voor die bereik en lichtsterkte) maar heeft iemand ervaring met de tokina 80-200 f2.8???

    en de nikon 18-200vr zou ik dan nemen voor het gemak op reis en omdat ik dan begin bij 18 ipv 28 mm, handig voor landschap.

    ps: camera is een nikon d200 en een bigma staat zeker ook nog op mijn lijstje
    Last edited by ducaudi; 28 november 2007, 18:38.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

  • #2
    Re: eindelijk is het zover, nieuwe lenzen

    Ik begrijp niet goed hoe een 18-200 in het keuzelijstje tussen x0-200/2.8's verzeild geraakt...

    Je hebt toch al een 18-200, dus hou die gewoon voor het stukje breedhoek (en comfort van het ruime bereik) en koop er een lichtsterke 70-200 bij als je denkt zoiets nodig te hebben.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: eindelijk is het zover, nieuwe lenzen

      Wel nu heb ik een 28-70 en een 100 macro. beide met een lichtsterkte van f2.8

      Nu ben ik aan het twijfelen welke lens ik zou kopen voor mee te doen op reis. daar neem je verschillende soorten foto's: beestje, gebouwen, uitzicht, ...

      daarom dacht ik aan de vakantielens bij uitstek de nikon 18-200 vr.
      1 lens, groohoek en zoom en VR
      MAAR
      niet lichtsterk.

      daarom zit ik ook met een 70, 80-200 f2.8 in mijn hoofd. die is lichtsterker en kan ik eventueel nog gebruiken voor bv rally foto's waar ik met de 18-200 vr het niet zo gemakkelijk zal hebben.

      de APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO HSM heeft bij mij een lichte voorkeur. de hsm dus snelle focus en macro. handig voor als je van iets dichterbij wilt scherpstellen.
      maar de tokina met zijn prijs van 399 euro nieuw is dan ook weer mooi meegenomen maar denk dat die iets te traag is.


      DUS
      ofwel allemaal lichtsterk en heb ik op reis 3 lenzen mee. en een bereik van 28-200

      of 2 lenzen en bereik van 18-200 met vr

      ps: mijn oude tamron 18-200 is weg.
      Last edited by ducaudi; 28 november 2007, 18:39.
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: eindelijk is het zover, nieuwe lenzen

        Volgens mij is de Tokina 2.6-2.8 geen 24-70mm maar 28-70mm, je zult dus nogal wat groothoek missen. Om die reden is als vakantielens een 18-200 wellicht zo gek niet.
        Of je neemt een 12-24 en een telezoom.
        Ik moet er voor vakantiegebruik persoonlijk niet aan denken om de hele tijd met een 2.8 70-200 te moeten zeulen want de Tokina standaardzoom is ook al niet licht.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: eindelijk is het zover, nieuwe lenzen

          juist heb mij vergist van cijfers is inderdaad een 28mm en weegt toch ook al een aardige 800 gram.

          maar het gewicht vind ik niet erg. maar ik twijfel een beetje over het kwaliteit van de 18-200 vr.

          probleem is dat een groothoeklens veel geld kost. heb al verschillende tests gezien en de tokina komt daar echt heel sterk uit. maar das al terug iets meer dan 400 euro, en heb dan nog geen zoom. En voor reis is 12-24, 28-70 en een 100 maro iets te kort denk ik.

          natuurlijk zal het in het zuiden van frankrijk altijd wel mooi weer zijn.

          wat zijn jullie ervaringen met de 18-200 vr??
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #6
            Re: eindelijk is het zover, nieuwe lenzen

            Heb de Tokina 80-200 gehad op een pentax.
            Is scherp en zwaar, AF is wat trager dan bv Sigma
            Contrast is ok

            Comment


            • #7
              Re: eindelijk is het zover, nieuwe lenzen

              nu lees ik hier in de topic 70-300 VR vs 18-200 VR
              dat er weeral een paar gebruikers niet tevreden zijn over de 18-200.
              En ik wil graag superfoto's.

              Ik heb nog eens gekeken naar de plaats waar ik op reis zal gaan.
              dit is fréjus in zuid frankrijk.

              heb net ontdenkt dat je daar een zoo hebt. Dus ik even kijken op internet en wat heb ik ervan gevonden, het is 20ha groot en je hebt er leeuwen, nijlpaarden, buffels, vogels, ...
              het is een soort safari zoo. Kom ik dan met een zoom van 200mm wel toe? en zou de 70-200 niet beter presteren of moet ik proberen meteen de bigma te kopen om mee te nemen op safari.

              Ik kan eventueel nog met mijn panasonic tz2 foto's nemen van landschappen moest ik niet content zijn van de 28mm.
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #8
                Re: eindelijk is het zover, nieuwe lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                En ik wil graag superfoto's.


                het is een soort safari zoo. Kom ik dan met een zoom van 200mm wel toe? en zou de 70-200 niet beter presteren of moet ik proberen meteen de bigma te kopen om mee te nemen op safari.
                als je superfoto's wilt danis de 18-200 niet aan je besteed... heb die ook gehad en weggedaan toen ik van 2.8 geproefd had... (17-55mm)

                koop een 80-200mm 2.8 (tweedehands) met een kenko pro 1.4 en je hebt nog geld over voor eventueel een 20mm 2.8... dit alles ongeveer voor de prijs van een 18-200 nieuw... (ik kan er 100€ naast zitten hoor)
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: eindelijk is het zover, nieuwe lenzen

                  2e hands 80-200 AF draaizoom is een hele fijne en echt aan te raden (lekker scherp!), gaat op marktplaats voor ong 600 van de hand.
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

                  Comment


                  • #10
                    Re: eindelijk is het zover, nieuwe lenzen

                    he ducaudi,
                    Ik heb zelf de 18-200 gehad en mijn bevindingen zijn als volgt

                    De scherpte is zeker niet slecht maar de lens heeft ongelooflijk veel last van vignetten.
                    De VR werkt zeer goed .
                    Het is een goede prettige wandellens maar zelf vind ik ze veel te duur is voorwat je krijgt.Mijn 18-250 van tamron kost de helft en daar ben ik zeker , zelf meer tevreden over.( wel geen vr)

                    onderstaande fotos zijn met de 18-200 VR genomen









                    Mvg
                    Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

                    Comment


                    • #11
                      Re: eindelijk is het zover, nieuwe lenzen

                      bedankt voor de foto's maar ik denk dat ik de 18-200 vr zal laten vallen. De foto's die ik zie overtuigen mij zeker niet. En heb liever beter foto's ook al sleur je meer. Ik ga maar 1 keer naar dezelfde plaats op reis dus moeten mijn foto's wel goed zijn.

                      En met dat er een zoo safari is zal ik mijn grens iets verleggen.

                      ofwel een 70,80-200 f2.8 met eventueel een 1.4 of 1.7 extender
                      of beter een bigma.

                      de bigma heeft mij al kunnen overtuigen van scherpte en gemak van 50 naar 500.
                      al vind ik de foto's van de 70,80-200 iets scherper maar met een extender zal het waarschijnlijk niet zoveel meer schelen met de bigma.

                      Dus denk ik dat de bigma op nummer 1 nu zal komen en later een groothoek de sigma 10-20 of tokina 12-24.

                      dan is mijn set:
                      groothoek: een sigma 10-20 of tokina 12-24
                      macro: is de tokina 100mm f2.8
                      zoom: tokina 28-70 f2.8
                      superzoom: de bigma

                      denk dat mijn lijstje dan al wat kwaliteit bevat.
                      en later misschien een 70,80-200 voor eventueel sport maar momenteel zijn het meer andere zaken die ik fotografeer
                      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                      Comment


                      • #12
                        Re: eindelijk is het zover, nieuwe lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht

                        dan is mijn set:
                        groothoek: een sigma 10-20 of tokina 12-24
                        macro: is de tokina 100mm f2.8
                        zoom: tokina 28-70 f2.8
                        superzoom: de bigma

                        denk dat mijn lijstje dan al wat kwaliteit bevat.
                        en later misschien een 70,80-200 voor eventueel sport maar momenteel zijn het meer andere zaken die ik fotografeer
                        ga je omwille van een zoo een bigma kopen? of gebruik je altijd veel zoom?
                        mijn grootste zoom is een 70-200mm en heb een 1.4 converter... maar gebruik 90% van de tijd m'n 17-55mm en 85mm lens...
                        hangt er van af wat jij schiet natuurlijk...

                        Als je graag in een tentje zit om dieren te schieten, dan is de bigma natuurlijk heel nuttig.
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: eindelijk is het zover, nieuwe lenzen

                          Als je echt een reisobjectief wil, dan zou ik toch gaan voor de 18-200VR of voor de Tamron 18-250. Je mist echt iets in het groothoeksegment, en veel meer zoom ga je niet nodig hebben.
                          Ik weet nu al, ongeacht welke lenzen ik bijkoop, ik de 18-200VR net zal bijhouden, om op stap of op reis te gaan. Het is misschien niet de scherpste en lichtsterkste lens, maar wie die lens "slecht" noemt, is iemand die enkel vrede neemt met supermateriaal. Volgens mij kan die lens perfect naast de Tokina's die je net bijkocht staan. d'oracle heeft een stel lichtsterke Nikkor lenzen, die kwalitatief bijna niet overtroffen kunnen worden, maar maakt dat dan al het andere slecht ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: eindelijk is het zover, nieuwe lenzen

                            @ d_oracle:

                            nee het is niet alleen voor die zoo. Ik ga in de zomer meestal naar uitkerkse polders. Waar er meestal vogels en ooievaars en ... vliegen. Daar heb je zeker meer dan 300mm nodig. En een airshow sla ik ook nooit over. Maar zal wel alleen de bigma op mijn toestel steken voor de zoo en voor marineland (waar de orca's en dolfijnen een show geven)

                            @ FestinaLente:

                            de 18-200 zal zeker geen slecht toestel zijn maar om hem naast mijn 28-70 te leggen denk ik niet echt. mijn 28-70 is stuk sneller (dan mijn tamron 18-200 dat ik had toch)
                            Het is een handig objectief maar vrees voor de snelheid bij de orcashow, de zoom bij de zoo. en deels de groothoek tov een 12-24.

                            Nu moet ik natuurlijk nog kijken of het haalbaar is om beide (tokina12-24 en bigma) lenzen te kopen voor de reis. Anders kan ik niet anders dan een 18-200 VR van nikon. De tamron laat ik zeker liggen veel te luide scherpstelling en veeeeeeeel te traag.
                            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                            Comment

                            Working...
                            X