Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop canon 400D of nikon D40x of pentax 100D super

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop canon 400D of nikon D40x of pentax 100D super

    Zou graag een nieuw toestel aan kopen maar ik twijfel welk:
    1. 400D van Canon
    2. D40x van Nikon
    3. 100D super van Pentax
    Ik ben er nog niet uit maar hoe meer ik lees hoe meer ik twijfel.
    Kan er iemand mij helpen?

  • #2
    Re: aankoop canon 400D of nikon D40x of pentax 100D super

    Beste advies is ze alle drie eens vast te nemen en uit te proberen. Ze hebben alle drie alle functies om een erg complete instap DSLR te zijn.

    De functionele verschillen vind je her en der op het internet. De comparison tool op dpreview.com (Buying Guide > Side-by-side) is daar een voorbeeld van.

    Maar het gevoel van de camera in je hand, en de mate waarin je snel weg bent met de bediening zijn de belangrijkste... en dat kan alleen jij bepalen.

    Waar wil je heen in de fotografie? Er zijn accenten die de drie merken anders leggen, waardoor bepaalde camera's meer voor bepaalde soorten fotografie geschikt zijn, maar eerlijk gezegd wil dat niet zeggen dat je met de andere niet dat soort fotografie kan doen, verre van...

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: aankoop canon 400D of nikon D40x of pentax 100D super

      Dit zijn echt zo een moeilijke keuzes he, ik kan er van meespreken.

      Ze zien er ook alledrie goed uit he.

      Ik zou enkele dingen overwegen:
      - is de kostprijs belangrijk? (ik heb bvb kort geleden de 350D gekocht omdat ie maar 400 euro was, en ik heb ook veel zitten lezen over welkeen nu de besten zou zijn)
      - welke ligt mij esthetisch het best? (kwalitatief zijn ze goed te vergelijken denk ik)
      - zou ik graag nog lenzen kopen? Dan kies je mss best niet voor de nikon (wegens geen scherpstelmotor in de body)
      - Voor welke camera vind ik veel lenzen voor een goede prijs? ik denk dat je voor de Pentax minder lenzen vindt (maar de pentax zou volgens commentaren wel een goede kitlens hebben, in tegenstelling tot canon en nikon. dus wil ik een DSLR en ik ga altijd mijn kitlens gebruiken, mss kan je dan overwegen voor de Pentax)
      - heeft die pentax geen IS ? sommigen vinden dit een pluspunt, ik kan het niet zeggen want daarvoor ken ik nog te weinig van fotografie.
      - de 400D heeft sensor cleaning zeker? kijken als een vuilaard bent he ;-)
      - waar ik ook rekening mee zou houden is: heb je close vrienden die je gerust eens een lens zouden willen lenen? dat kan ook een factor zijn om een merk te kiezen he.
      - de 400D zou heel goed zijn om sportfoto's mee te maken.


      Euh ja en zo zijn er veel dingen he.

      Kijk misschien ook eens naar de acties en wie weet kun je heel impulsief een camera kopen, omdat je een aantal (honderden?) euros uitspaart

      Comment

      Working...
      X