Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reparatie lens Vietnam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • reparatie lens Vietnam

    Beste,

    ik ben momenteel op Aziereis en heb intussen twee maanden doorheen China getrokken. Mijn Canon 17-55 2.8 lens heeft hier goed dienst gedaan.

    Een drie weken geleden begon mijn IS echte vies te doen, te overtrillen, en leek het dat de body de lens niet meer vond. (Diafragma werd 00.) Op bepaalde focusafstanden deed de lens ook moeilijk, zelfs met IS af.

    Nu doet de lens helemaal niets meer. Over een paar dagen zit ik in Hanoi. Ik heb de lens bij Konijnenberg gekocht dus ik vernoed slechts een Europese garantie. Zou ik de lens ergens in Hanoi kunnen laten herstellen? Ik heb geen zin om daar 2 maanden te wachten dus het zou eerder snel moeten gaan. Wachten tot ik terug thuis ben is geen optie, dat is pas voor eind juni en dan koop ik liever een nieuwe lens...

    Graag advies voor dit probleem

    Pieter

  • #2
    Re: reparatie lens Vietnam

    - sorry verkeerde topic -
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: reparatie lens Vietnam

      Toen ik in Hanoi was, ben ik er verschillende winkels tegengekomen waar men professioneel fotomateriaal verkoopt.
      Misschien kan je daar terecht voor een herstelling (zonder garantie vermoed ik).
      Best gebruik je nu andere lenzen totdat je terug thuis bent.
      Als je echt niet zonder kan, ofwel laten herstellen, ofwel een nieuwe kopen.
      palenta !!

      Comment


      • #4
        Re: reparatie lens Vietnam

        Oorspronkelijk geplaatst door pitr_s Bekijk bericht
        Beste,

        ik ben momenteel op Aziereis en heb intussen twee maanden doorheen China getrokken. Mijn Canon 17-55 2.8 lens heeft hier goed dienst gedaan.

        Een drie weken geleden begon mijn IS echte vies te doen, te overtrillen, en leek het dat de body de lens niet meer vond. (Diafragma werd 00.) Op bepaalde focusafstanden deed de lens ook moeilijk, zelfs met IS af.

        Nu doet de lens helemaal niets meer. Over een paar dagen zit ik in Hanoi. Ik heb de lens bij Konijnenberg gekocht dus ik vernoed slechts een Europese garantie. Zou ik de lens ergens in Hanoi kunnen laten herstellen? Ik heb geen zin om daar 2 maanden te wachten dus het zou eerder snel moeten gaan. Wachten tot ik terug thuis ben is geen optie, dat is pas voor eind juni en dan koop ik liever een nieuwe lens...

        Graag advies voor dit probleem

        Pieter
        Koop snel ginder de nieuwe 18-50 (kitlens) met IS, goedkoop en zeer goed; en ben je voorlopig van de miserie af. De herstelling van je huidige lens gaat je zoveel als deze lens kosten. En als je terug in het thuisland bent, heb je tijd om de normale procedure te volgen.
        Overigens, je foutmelding lijkt te wijzen op een defekte IS module, gelijk het duurste element van de lens!

        Comment


        • #5
          Re: reparatie lens Vietnam

          Controleer eerst eens de contacten dat het signalen doorgeet van de de lens naar de body.
          Overschakelen op manueel focus.

          Succes
          www.frame-it.be
          Fotografie & verhuur van Reflecta Digitdia 5000 diascanner(s), Reflecta RPS 7200 negatief scanner en een midformat Reflecta MF5000 scanner, Canon lenzen.

          Comment


          • #6
            Re: reparatie lens Vietnam

            ben je zeker dat het aan de lens ligt en niet aan de body?
            Bekijk die koperen pinnetjes op de vatting eens. Bij mijn 10D zit er eentje volledig ingedrukt en op de body verschijnt ook "00" zoals bij jou. Toch ff checken, want je wilt je centjes toch niet verkeerd besteden hé

            Comment


            • #7
              Re: reparatie lens Vietnam

              De contacten zijn nog in goede staat. Het ligt wel degelijk aan de lens want bij drie andere lenzen die ik meeheb doet ie het niet.

              De lens doet het intussen weer een beetje, die IS zal ik maar uitlaten en niet te veel intensief focussen. Uit ervaring weet ik dat het dan misgaat. Hopelijk houdt ze stand. Gelukkig heb ik me in Hong Kong een 10-22 aangeschaft, dus als ze toch de geest geeft heb ik toch nog breedhoekmogelijkheden.

              Bedankt voor de reacties

              Comment

              Working...
              X