Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MARKIII nieuwe firmware 1.1.3




    gr,

  • #2
    Re: MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

    Canon has released firmware version 1.1.3 for its EOS-1D Mark III DSLR. Available now via Canon Japan's website, the update increased transmission speed when using high-speed SD cards, improves AF-tracking in certain situations and fixes a couple of bugs. Click through for a list of changes and the all-important download link.


    Comment


    • #3
      Re: MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

      Misschien had dit beter in het Total recall 1DmkIII onderwerp gepast http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=184302, kwestie van alle info een beetje samen te brengen?
      Iemand al de tijd gehad om deze firmware te proberen?

      Groeten, Jean-Pierre

      Comment


      • #4
        Re: MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

        Tijdens het weekend de nieuwe firmware op mijn toestel gezet, tracking en scherpte lijkt mij sterk verbeterd maar is nog niet wat het zou moeten zijn.
        Hopelijk komt met de hardwarefix nog alles goed.
        Nog iemand met ervaring?

        Groeten, Jean-Pierre

        Comment


        • #5
          Re: MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

          kan zijn dat ik het verkeerd gelezen heb, maar ik dacht dat die 1.1.3 firmware pas echt nut had op de units die reeds perfect zijn rechtstreeks uit fabriek (laatste reeksen dus) en de units die reeds binnen zijn geweest voor aanpassing.

          Iemand enig idee hoe lang je uw toestel kwijt bent bij binnendoen?
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

          Comment


          • #6
            Re: MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

            Men heeft mij verteld, dat het tussen een week en 3 weken zou duren.
            Mijn foto's op : http://nonkelmil.zenfolio.com/

            Comment


            • #7
              Re: MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

              De mijne is anderhalf week weggeweest (via Grobet).Werkt prima met 1.1.3
              firmware.
              Danny's Photosite

              Comment


              • #8
                Re: MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

                http://www.robgalbraith.com/bins/mul...8740-9068-9168

                Veel leesplezier
                Last edited by jpjp; 10 december 2007, 21:53. Reden: plezier

                Comment


                • #9
                  Re: MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

                  Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                  kan zijn dat ik het verkeerd gelezen heb, maar ik dacht dat die 1.1.3 firmware pas echt nut had op de units die reeds perfect zijn rechtstreeks uit fabriek (laatste reeksen dus) en de units die reeds binnen zijn geweest voor aanpassing.

                  ...
                  Q. I’m in the queue for the sub-mirror fix, but my repair date isn't for awhile. Should I install firmware v1.1.3 now or wait until my camera has been repaired?

                  Install firmware v.1.1.3 now. The sub-mirror fix and the firmware update are related only in that both are meant to help drive up the number of in-focus pictures the camera captures. But they're not interdependent; one doesn't require the other for you to see an improvement.

                  Voor meer info kan je hier terecht:http://www.robgalbraith.com/bins/mul...8740-9068-9168

                  Groeten, Jean-Pierre

                  Comment


                  • #10
                    Re: MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

                    Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht

                    Wel een serieuze kaakslag voor Canon moet ik zeggen, AF blijkt met de sub-mirror fix en V1.1.3 een pak beter te zijn geworden, maar blijkt nog steeds niet te kunnen tippen aan de mkIIn. (tenminste dat is Golbraith zijn mening).

                    Persoonlijk zal het me een zorg wezen, in vergelijking met mijn 10D is dit een AF bom.
                    David Goovaerts
                    Canon EOS 1DsmkIII & 1Dx, L lenzen

                    Comment


                    • #11
                      Re: MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

                      Tiger Master,

                      Kan jij iets zinnigs zeggen over het fotograferen van vliegtuigen met de mk3? En dan vooral het maken van "bursts"?

                      Comment


                      • #12
                        Re: MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
                        Tiger Master,

                        Kan jij iets zinnigs zeggen over het fotograferen van vliegtuigen met de mk3? En dan vooral het maken van "bursts"?

                        Nu gaan we het krijgen, ik iets zinnigs zeggen.

                        Nee, even serieus dan, Ik vrees dat ik je nog moet teleurstellen Leeuwarden, aangezien ik de camera nog maar 5 dagen heb, en er nog geen vliegtuig voor mijn lens is verschenen, en tot mijn grote spijt zullen er de eerste weken ook nog geen voor verschijnen.
                        Nu moet ik wel zeggen dat de 10fps niet echt een item was dat mij de MKIII heeft doen kopen, toegegeven het is leuk meegenomen, maar geen must.
                        De belangrijkste redenen voor de aanschaf voor mij waren:
                        • Schrijfsnelheid naar CF en SDHC kaarten + buffer
                        • 14bit Digic III (betere kleuren)
                        • zuivere hoge ISO waarden (ja ik weet het de 3D blijkt beter, maar ik doe geen fortuin aan lenzen weg voor die extra stop )
                        • super AF (blijkt nu ook niet zo super, maar toch beter dan mijn 10D )
                        • water/stof dichte behuizing

                        De 10fps burst kan uiteraard handig zijn als je de kruising van 2 vliegtuigen wil fotograferen, maar met een snelheid van 2x 600km/h zal vrees ik blijken dat zelfs 10fps nog iets te wijnig is om zeker te zijn dat de perfecte shot erbij zit. (3fps en een geoefende fotograaf hebben vaak meer succes)
                        even wiskundig gezien, vliegtuigen die een crossing maken vliegen doorgaans aan ongeveer 600km/h = 167m/sec, aangezien het om 2 vliegtuigen gaat moet de snelheid aanzien worden als 2x 167m/sec = 333m/sec t.o.v. een vaste plaats in de lucht. elke frame die je maakt is het vliegtuig dus 33meter verder gevlogen t.o.v een vast punt, en laat een vliegtuig (bv een F-16) iets van een 15m lang zijn,... ik denk dat je de rest zelf wel kan invullen.
                        Veel oefenen dus

                        groetjes, en sorry om hier even off-topic te gaan
                        David Goovaerts
                        Canon EOS 1DsmkIII & 1Dx, L lenzen

                        Comment


                        • #13
                          Re: MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

                          Dank voor je reactie David.

                          Ik sta zelf op het punt ook een mk3 te kopen maar als ik heel eerlijk ben ben ik behoorlijk benauwd om een kat in de zak te kopen. Dat je jaren later als je je camera wil verkopen of inruilen dat je nog steeds te horen krijgt van "Oh ja.. die misser van Canon..."

                          Jan

                          Comment


                          • #14
                            Re: MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

                            sorry dat ik mij een beetje pessimistisch uitlaat , maar ik vrees ( al hoop ik het tegenovergestelde ) , dat het nooit meer echt goed komt met die MarkIII.
                            Jammer van onze dure centen die we hier voor dit uiterst professioneel toestel hebben neergeteld. Hij krijgt van mij de prijs van de " Canon-Blooper van het jaar 2007 " .

                            na de fix : http://www.news.com/8301-13580_3-9831649-39.html


                            groeten,

                            Comment


                            • #15
                              Re: MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rogéke Bekijk bericht
                              sorry dat ik mij een beetje pessimistisch uitlaat...
                              M'n MKIII is voor enkele weken binnen geweest oa voor vervanging van de submirror en ik kan enkel maar zeggen dat het toestel schitterend werkt.Ik heb er vorig weekend heel wat foto's mee gemaakt in allerlei omstandigheden en die zijn scherp in focus.
                              Voor mij is de MKIII een prachtige camera.Erg mooie kleuren,hoge ISO's zijn geen enkel probleem en dit in combinatie met groot dynamisch bereik,snelle en nauwkeurige AF,toestel is erg solide gebouwd...
                              Als je op de vele internetfora gaat kijken en ziet welke prachtige beelden met deze camera worden gemaakt,dan weet je dat hetgeen je vertelt nonsens is

                              Eerlijk gezegd,Roger,moet ik je eerste "positieve posting" nog zien.Ofwel doe je best je toestel binnen en laat je het nakijken ofwel verkoop je je camera als je er geen vertrouwen in hebt.Zo zou ik het toch doen.Als je hem verkoopt verlies je natuurlijk wat centen maar ik denk dat je een veel gelukkiger mens gaat zijn.En dan ligt de wijde,blijde wereld open.Bij de andere merken loopt immers altijd alles op wieltjes en is er nooit ook maar iets mis (als ik me goed herinner heeft een goede vriend van me zijn nieuwe D2X uit de eerste geleverde batch in België 4 keer moeten binnenbrengen bij Nikon eer zijn foto's correct in focus waren.Eénmaal dit euvel verholpen was en is hij er nog steeds erg gelukkig mee...net zoals ik met m'n blooper )
                              Danny's Photosite

                              Comment

                              Working...
                              X