Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben nieuw / nikon d80 info??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik ben nieuw / nikon d80 info??

    Hallo allemaal.
    Ik ben Bart en woon in Herk-de-Stad.
    Ik ben nu nog in het bezit van een lullig olympus cameratje.
    Dat is en was een leuk toestelletje maar met zijn 3Mp toch wel hopeloos 'achter'.
    Ik heb de indruk dat het toestel nieuw zijnde betere foto's trok dan nu. Mogelijk komt dit doordat de foto's op andere meer geevolueerde toestellen beter zijn en je onderbewust toch steeds vergelijkt.

    Dit is in ieder geval de scherpste foto die ik er ooit mee heb gemaakt. Ik heb wel moeten valsspelen. Fototoestel op een paaltje geplaaste en timer opgezet. Dus absoluut geen trillingen.

    Ferrari Enzo op Essen motorshow.



    Deze vind ik ook best mooi omwille van de kleuren.
    Jammer dat de wagen er niet volledig op gaat. We stonden te dicht bij.





    Nu heb ik wel interesse in een nikon d80. Ik zie overal dat er een 18-55 lens bij zit. Is dit standaard of kan je ook een kit kopen met de 18-135 lens?
    Ik zou dolgraag de 18-200 hebben maar de prijs van deze laatste is me als beginner een beetje te veel.
    Wat kost de d80 als body en wat kost de 18-135 lens?
    Of mss nog beter Wat kost de d80 kit met 18-55 en eventueel de d80 kit met 18-135 (moest deze laatste bestaan)
    Ik heb begrepen dat je voor de 18-200 een dikke 800€ mag neerleggen.

    Hoe zien de prijzen in de toekomst eruit? Gaan deze binnenkort erg dalen zodat ik mss beter nog even wacht?

    Ik heb nu 2 dagen dit forum doorsnuffelt en ik kom steeds het woord batterygrip tegen? Is dit een extra batterij of wat moet ik me hierbij voorstellen?
    En kan ik ergens foto's bekijken die met een d80 en zijn verschillende lenzen gemaakt zijn?

    Vriendelijke groeten en alvast bedankt.

    Bart
    Last edited by Bart 147; 27 november 2007, 21:57.

  • #2
    Re: Ik ben nieuw / nikon d80 info??

    Oorspronkelijk geplaatst door Bart 147 Bekijk bericht
    Hallo allemaal.
    Ik ben Bart en woon in Herk-de-Stad.
    Ik ben nu nog in het bezit van een lullig olympus cameratje.
    Dat is en was een leuk toestelletje maar met zijn 3Mp toch wel hopeloos 'achter'.
    Ik heb de indruk dat het toestel nieuw zijnde betere foto's trok dan nu. Mogelijk komt dit doordat de foto's op andere meer geevolueerde toestellen beter zijn en je onderbewust toch steeds vergelijkt.

    Nu heb ik wel interesse in een nikon d80. Ik zie overal dat er een 18-55 lens bij zit. Is dit standaard of kan je ook een kit kopen met de 18-135 lens?
    Ik zou dolgraag de 18-200 hebben maar de prijs van deze laatste is me als beginner een beetje te veel.
    Wat kost de d80 als body en wat kost de 18-135 lens?
    Of mss nog beter Wat kost de d80 kit met 18-55 en eventueel de d80 kit met 18-135 (moest deze laatste bestaan)
    Ik heb begrepen dat je voor de 18-200 een dikke 800€ mag neerleggen.

    Hoe zien de prijzen in de toekomst eruit? Gaan deze binnenkort erg dalen zodat ik mss beter nog even wacht?

    Ik heb nu 2 dagen dit forum doorsnuffelt en ik kom steeds het woord batterygrip tegen? Is dit een extra batterij of wat moet ik me hierbij voorstellen?
    En kan ik ergens foto's bekijken die met een d80 en zijn verschillende lenzen gemaakt zijn?

    Vriendelijke groeten en alvast bedankt.

    Bart
    Ok, dit is een hele brok...

    Kijk hier alvast voor prijzen :

    Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links



    Kijk hier voor reviews :
    http://www.dpreview.com/ (Engels)
    http://www.dcresource.com/ (Engels)
    http://www.letsgodigital.org/nl/index.html (NL)

    Gebruik ook de zoekfunktie van deze site. Over de D80 zal je wel veel threads vinden.
    Nog één ding, als een fotowinkel je 800€ will aftroggelen voor de 18-200VR, loop dan (met je geld nog op zak ) zo snel mogelijk naar een andere winkel. Die lens kun je al vinden rond de 600€. Zoek trouwens rustig op het internet naar goede prijzen. De links hierboven zijn alvast aanraders.
    Veel geluk !
    William

    Comment


    • #3
      Re: Ik ben nieuw / nikon d80 info??

      afblijven van die 18 - 135 is totaal weggooit geld ,ook de 18 -50 is niet zo'n goede lens , ik spreek uit ervaring , de 18 - 70 is voor zijn geld een prima lens , kijk eens tweedehands je kunt ze op de kop tikken voor iets rond de 200 euro , de d80 is een pracht van een toestel waar je jaren mee verder kan , ook uit ervaring . Als je toch een beginners lens waar je veel bereik hebt zodat je kan uitzoeken wat soort fotografie je ligt is de 18 - 200 vr een goede lens , is geen topmateriaal maar toch , ik weet het , het is een smak geld , maar ik heb een paar vrienden die heel tevreden zijn van deze lens.
      Later kan je dan verder sparen voor beter materiaal, en geloof me als je gebeten wordt door de microbe zal dat beter materiaal er vanzelf komen
      Je kan met de zoekfunctie nog meer goede info vinden op deze prachtige site , zo heb al mijn materiaal bijeengezocht , door veel te lezen en te zoeken , in ieder geval veel zoekgenot
      Ik geef op 9 december een sd in't schulens meer , kom ook maar af je mag eens een paar foto's nemen met mijn camera zodat je zeker verkocht bent
      info : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=186519
      Last edited by eric schroeyen; 27 november 2007, 22:19.
      Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

      Comment


      • #4
        Re: Ik ben nieuw / nikon d80 info??

        Oorspronkelijk geplaatst door Bart 147 Bekijk bericht
        Hallo allemaal.
        Ik ben Bart en woon in Herk-de-Stad.
        Ik heb wel moeten valsspelen. Fototoestel op een paaltje geplaaste en timer opgezet. Dus absoluut geen trillingen.
        Da's niet valsspelen, da's geavanceerde camera techniek!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Bart 147 Bekijk bericht

        Nu heb ik wel interesse in een nikon d80. Ik zie overal dat er een 18-55 lens bij zit. Is dit standaard of kan je ook een kit kopen met de 18-135 lens?
        Ik zou dolgraag de 18-200 hebben maar de prijs van deze laatste is me als beginner een beetje te veel.
        Wat kost de d80 als body en wat kost de 18-135 lens?
        Of mss nog beter Wat kost de d80 kit met 18-55 en eventueel de d80 kit met 18-135 (moest deze laatste bestaan)
        Ik heb begrepen dat je voor de 18-200 een dikke 800€ mag neerleggen.

        Hoe zien de prijzen in de toekomst eruit? Gaan deze binnenkort erg dalen zodat ik mss beter nog even wacht?

        Ik heb nu 2 dagen dit forum doorsnuffelt en ik kom steeds het woord batterygrip tegen? Is dit een extra batterij of wat moet ik me hierbij voorstellen?
        En kan ik ergens foto's bekijken die met een d80 en zijn verschillende lenzen gemaakt zijn?
        Waarom alles in één objectief? Een 18-55 of 18-70 met 55-200 brengen je ook al heel ver met betere resultaten aan een zacht prijsje

        En waarom de D80? De D40 heeft wat minder opties, maar kost minder en werkt ook prima met voorgenoemde objectieven en haalt ook een zeer hoge beeldkwaliteit met zijn 6MP

        MVG,

        Comment


        • #5
          Re: Ik ben nieuw / nikon d80 info??

          Oorspronkelijk geplaatst door Bart 147 Bekijk bericht
          Hallo allemaal.

          Ik heb nu 2 dagen dit forum doorsnuffelt en ik kom steeds het woord batterygrip tegen? Is dit een extra batterij of wat moet ik me hierbij voorstellen?


          Bart

          dit is een batterygrip : http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=21525

          bedoeling om twee batterijen in toestel te steken waardoor je meer power hebt... handig voor drie zaken :

          - meer foto's nemen zonder opladen
          - meer grip
          - shutter op grip om indien je camera in portret stand houdt dat je makkelijk foto kan maken..
          Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

          Comment


          • #6
            Re: Ik ben nieuw / nikon d80 info??

            Inplaats van een Nikon kitlens kan je ook denken aan een Tamron AF 17-50/2.8 XR Di II LD Asph of een 18-50mm f/2.8 EX DC Macro HSM, het is iets duurder, maar dan heb je een stap overgeslagen. Wat ik zie is dat de meesten op den duur hun kitlens wegdoen voor lichtsterkere lenzen, meer zoom, primes enz. Zo'n lichtsterke lens heb je veel langer wat aan.

            De 18-200mmVR is al te krijgen voor 600 euro http://www.kieskeurig.nl/kopen/9E321...7A0045BDAC.htm
            Last edited by Roosje; 28 november 2007, 09:45.
            Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
            Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

            Comment


            • #7
              Re: Ik ben nieuw / nikon d80 info??

              Heb zelf D80 met 18-135 gekocht voor iets minder dan 1000 euro (inclusief tas).

              De 18-135 weggegooid geld?? Absoluut niet! Is een erg goede en handige lens.
              Heb trouwens op het almachtige internet eens een vergelijkende test gezien tussen de 18-135 en de 18-200. De 135 kwam er beduidend beter uit!!
              Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

              Comment


              • #8
                Re: Ik ben nieuw / nikon d80 info??

                18-135 is absoluut geen slechte lens!

                Comment


                • #9
                  Re: Ik ben nieuw / nikon d80 info??

                  In deze winkelketen http://www.topcamera.be/folder.asp vind je momenteel als promotie zowel de D80+ AF-S DX 18-135 voor 1.249 EUR, alsook de D80+AF-S DX 18-200 VR voor 1.499 EUR. Daarbij krijg nog dan nog een draagtas en een 2Gb -SDkaartje.

                  www.fotokonijnenberg.be zal wel goedkoper zijn, maar een sd-kaart zal je toch goed kunnen gebruiken en er dus sowieso moeten bijkopen.

                  Ik heb me de laatste combinatie verleden weekend aangeschaft na ook lang vergelijken en twijfelen. Heb hem uiteraard nog niet lang genoeg om er een goed oordeel te kunnen over vellen, maar het spreekt voor zich dat de foto's stukken beter zijn dan met een compactje ;-)

                  Veel suc6 met je zoekwerk
                  Nikon D80 + Nikon D7100 + Nikkor 18-200mm 1/3,5-5,6 VR + Nikkor 50mm 1/1,8 + Sigma 150-500 OS + SB 700

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik ben nieuw / nikon d80 info??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bart 147 Bekijk bericht
                    Hallo allemaal.
                    Ik ben Bart en woon in Herk-de-Stad.

                    En kan ik ergens foto's bekijken die met een d80 en zijn verschillende lenzen gemaakt zijn?

                    Vriendelijke groeten en alvast bedankt.

                    Bart
                    Hallo Bart ik gebruik de D80 met 18-200 VR lens al een half jaar en ben daar zeer tevreden over . Op mijn website kun je wel enkele foto's bekijken.


                    groetjes hobby

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik ben nieuw / nikon d80 info??

                      Ik heb nog geen week geleden voor een body 719 betaald, mag die 18-135 wel een knappe lens zijn wil ik hem het resterende bedrag waard vinden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik ben nieuw / nikon d80 info??

                        En hoe zit het met de prijsinflatie?
                        Er is nog geen haast bij de aankoop. Maar als ik weet dat de prijs begin volgend jaar gaat zakken dan wacht ik nog wel even. Ik ben zowieso van zin pas na nieuwjaar er eentje aan te schaffen.
                        Ik zag vorige week een nikon in de etalage liggen bij een fotograaf in de buurt.
                        Ik wou toen savonds even gaan kijken maar door mijn werk ben ik er niet geraakt.
                        'S anderendaags dan maar dacht ik.
                        Dat was buiten enkele boefjes gerekend. Etalageraam ingeklopt en alles meegenomen. Ik ben dus enkel met een brochure naar buiten gewandeld.

                        Bart

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik ben nieuw / nikon d80 info??

                          koop het beste een body alleen. en laat al die kitlenzen voor wat ze zijn. Je verkoopt ze toch na een tijdje.

                          koop dan beter een lichterke lens
                          bv een tamron of sigma 17-50 f2.8
                          daarmee zal je ook minder moeite hebben op bv een autosalon.
                          later kan je altijd een 70-300 VR erbij kopen die voor zijn geld een uitstekend objectief is.
                          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik ben nieuw / nikon d80 info??

                            Ik heb deze week ook een D80 gekocht! De body gekocht bij Studio73: 779 euro.

                            Als lens heb ik lang getwijfeld, maar voorlopig heb ik een 18-70mm gekocht. Op Ebay op de kop kunnen tikken voor 150€, tweedehands natuurlijk, maar in perfecte staat. Ik krijg bovendien van mijn zus (fotografe) nog een 50mm 1.4f. Later kan ik nog iets zoeken met wat meer tele.

                            Voorlopig zeer tevreden van de aankoop. Een echte aanrader!
                            Nikon D80, Nikkor 18-70 mm AF-S DX f/3.5-4.5G IF-ED

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik ben nieuw / nikon d80 info??

                              Oorspronkelijk geplaatst door hobby Bekijk bericht
                              Hallo Bart ik gebruik de D80 met 18-200 VR lens al een half jaar en ben daar zeer tevreden over . Op mijn website kun je wel enkele foto's bekijken.


                              groetjes hobby
                              idem dito
                              Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
                              http://kodefoto.webs.com/
                              http://flandriens.webs.com/

                              Comment

                              Working...
                              X