Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d40X of een 400d???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • d40X of een 400d???

    Hey
    wie kan me helpen?
    Ik twijfel tussen deze 2 toestellen
    Ga ik voor de nikon of ga ik voor de canon

    De prijs scheelt 100 € dus dit is al geen hulp bij mijn keuze
    En ik ken nog te weinig van dslr om echt te weten met welke ik het beste zou kunnen werken...

    Momenteel gebruik ik een kodak z740 en een minolta dimage 7...

    Wie kan deze beginnende amateur helpen?

  • #2
    Re: d40X of een 400d???

    Toestellen zijn zo wat gelijk betreft beeldkwaliteit.
    Alleen heeft de Nikon als nadeel dat hij geen scherpstelmoter in de body heeft zitten en dat je altijd lenzen nodig hebt met een ingebouwde moter.(AFS lenzen).
    Belangrijkste is toch welke lens staat er op deze body.
    Maar ga eens na de winkel en neem beide eens vast.
    Welke ligt het beste in de hand (ook belangrijk)
    Maar als ze ongeveer dezelfde lens hebben zou ik voor de goedkoopste gaan.
    Mijn voorkeur gaat hier wel naar de Canon uit.
    En ik vergelijk deze body meer met de Nikon D80 dan de Nikon D40X.
    LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

    LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

    Vergelijk......
    LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews



    Last edited by jan van ginkel; 28 november 2007, 12:01.
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

    Comment


    • #3
      Re: d40X of een 400d???

      Ik heb vroeger getwijfeld tussen de Nikon D50 en de Canon 350D (voorlopers van D40/400D).

      De Nikon lag bij mij duidelijk beter in de hand - en ik gebruik hem nu nog altijd met veel plezier...
      Dus, probeer eens in de winkel. Lenzen, kwaliteit, etc liggen dicht bij elkaar.

      In dit specifieke geval zou ik wel geen D40x nemen, maar iets meer geld uitgeven voor een D80. Daar heb je bv al geen problemen met lenzen zonder scherpstelmotor.

      R

      Comment


      • #4
        Re: d40X of een 400d???

        De D40 zou ik zowiezo nooit kopen wegens het ontbreken van een scherpstelmotor. Maar een 400D zou ik ook nooit kopen want die is me veel te klein. Ik heb nu een D50 en deze is aangenaam te gebruiken (een beetje te klein, maar voor het geld dat ik betaald heb mag ik niet klagen).

        Ik zou ook proberen de sparen voor een D80, als dit geen optie is zou ik de 400D kopen.

        Comment

        Working...
        X